Eikö käy vähentäminen.En jaksa olla jatkuvasti väsynyt ja mun pitää pudottaa myös 40 kg
T. Alottaja
Huomenna vuorossa päivä 1...
Ok, et kertonut tuota kun kysyin syistä ja vastasit, että väsymys ja painonnousu ovat syyt. Kuinka usein juot ja paljonko?No ei. Mulla kunnon riippuvuusgeenit
Niin mullakin, siks mun tisut roikkuu.No ei. Mulla kunnon riippuvuusgeenit
Tää on niin totta. Aina joutuu selittelemään, miksi ei juo alkoholia ja automaattisesti pidetään "nipona" joka tuomitsee alkoholin käytön. Pahimmassa tapauksessa minut on jopa tuomittu huonoksi äidiksi alkoholittomuuteni takia, koska en pääse koskaan tuulettumaan... :/Ihan upeaa, että olet päättänyt!! Suomessa täysi alkoholittomuus on tabu ja sitä joutuu todella paljon selittelemään. Niinkuin tässäkin ketjussa ehdotetaan vain vähentämään. Mieheni on ollut täysin raitis kohta 10 vuotta ja vieläkin työkaverinsa jankkaavat miksi ei juo ja on se outoa ja pitäisi kyllä. Voimia sinulle!!! Päätös on hieno ja siitä pystyy pitämään kiinni.
No eipäs sentään nyt liiotellaTää on niin totta. Aina joutuu selittelemään, miksi ei juo alkoholia ja automaattisesti pidetään "nipona" joka tuomitsee alkoholin käytön. Pahimmassa tapauksessa minut on jopa tuomittu huonoksi äidiksi alkoholittomuuteni takia, koska en pääse koskaan tuulettumaan... :/
No eipäs sentään nyt liiotella
Vai että tuomitaan oikeen huonoksi äidiksi,kun viina ei maistu.
Kyllä täältäkin keskusteluja löytyy, jossa todetaan että täysi alkoholittomuus ei esim opeta lapselle tervettä alkoholinkäyttöä ja kuinka epäillään äidin jaksamista kun ei saa omaa aikaa (sehän ei kaikille ole tuulettumista jos ei ole alkoa). Ikävä kyllä näitä ihmisiä kohtaa myös livenä.No eipäs sentään nyt liiotella
Vai että tuomitaan oikeen huonoksi äidiksi,kun viina ei maistu.
Hyvä juttu.Mä oon mennyt tässä nyt ilman alkoholia 3 vuotta ja 8 kuukautta. Ja ajatuksella "ei ikinä enää". Ajatus ei ahdista vaan on just se mitä tarvin.
Enkä selittele juomattomuuttani. Jos ei kiitos riitä, se on tuputtajan ongelma.
Oikeastaan kaatuisi.Hyvä juttu.
Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Muista silti, että vaikka vielä joisit, niin maailma ei siihen kaadu.
Voit elää vielä 50 vuotta, siihen voi mahtua monenlaista.
Alkoholismi ei oo ainoa syy jättää alkoholi. Esim. oma mieheni vain totesi, ettei tarvitse alkoholia mihinkään. Tunnen entisiä huumeriippuvaisia (siis riippuvuuteen sairastuneita), jotka käytön jätettyään pystyvät käyttämään alkoholia ilman riippuvuutta. Mutta kovin montaa heitä ei ole (työn kautta huumemaailma on melko tuttu). Ex-alkoholisteista en kyllä tiedä ketään, jolla normaali alkonkäyttö olisi mahdollista. En sano, ettei heitä olisi, mutta harvinaista on enkä suosittele kokeilemaan. Se on totta, että aina ei kannata tehdä lopunelämän päätöstä. Silloin päätös täytyy tehdä päivittäin: tänään en juo.Minä uskon että on alkoholisteja, jotka voivat muuntua kohtuukäyttäjiksi. Enkä tarkota kohtuukäytöllä lasillista viiniä ruuan kera, vaan sitä että antaa itselleen luvan juoda humalan tietyin väliajoin. Mutta harvemmin kuin ennen.
Totaalikielto ei kaikille sovi. Kielletty hedelmä voi muodostua pakkomielteeksi ja siitä yleensä seuraa repsahdus, jonka jälkeen juominen vain pahenee. Ihminen näet helposti ajattelee, että koska epäonnistui, niin millään ei ole enää väliä.
Uskon että monelle alkoholista on helpompi kieltäytyä, kun tietää että sitä saisi juoda jos huvittaisi.
Mutta tietysti on niitäkin, joille täyskielto sopii ja on ainoa vaihtoehto.