The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kuukauden päästä jo illat alkaa tummua :)
..ja nekin illat ovat niin kauniita siinä pehmeän samettisessa pimeydenhupussansa <3....kynttilöitä <3...

Mutta nyt nautitaan näistä kuulaista valoisista ja sopivan lämpimistä kesäöistä :)...tää on kuulkaas niin huikeeta rikkautta, että...en mä voi mitään, mulla menee ihan koko kroppa vilunväreille ja sielu on oikeesti pakahtumaisillaan :) <3...

..ja meni sujuvasti sitten mun hörhöilyksi :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Maanantai 29.6.2015 klo 07.15

Epävakaisuus jatkuu

Forecan päivystävä meteorologi Ilkka Alanko vahvisti sunnuntaina, että sää on tosiaan lämpenemässä.

- Viikon puolivälissä korkeapaine liikkuu Suomen ylitse. Lounaassa voidaan päästä jo 25 asteeseen.

Maaginen helleraja on siis mahdollisesti ylittymässä heti heinäkuun alussa. Alangon mukaan lämpötilat liikkuvat ensi viikolla yleisesti noin 18-24 asteen välillä. Ensi viikollakin Suomen riesana tosin on pitkään maata piinanneita sade- ja ukkoskuuroja.

"Poikkeuksellinen ilmiö"

Forecan meteorologi Markus Mäntykannas kiinnitti blogikirjoituksessaan huomiota myös siihen, että kesäkuut ovat viilenemässä.

Iltalehti kirjoitti viime viikolla useaan otteeseen, kuinka harvinaista on, että kesäkuu on jo näin pitkällä eikä yhtään hellepäivää ole mitattu. Mäntykannas vahvistaa ilmiön.

- Ensimmäisen hellepäivän venyminen kesäkuun lopulle alkaa pian olla jo poikkeuksellinen ilmiö: viimeisen 55 vuoden aikana hellettä on vain kerran, vuonna 1987, odotettu näin pitkään, Mäntykannas toteaa blogikirjoituksessaan.

Hän kiinnittää huomiota mielenkiintoiseen seikkaan: keskilämpötila on nousemassa, mutta kesäkuun osalta tilanne on oikeastaan päinvastoin.

- Utsjoen mittausasemaa lukuun ottamatta kesäkuu näyttäisi viilenneen viimeisen 50 vuoden aikana suuressa osassa Suomea, vaikkakin viileneminen on keskimäärin vain 0,1-0,4 asteen luokkaa, Mäntykannas kirjoittaa.

- Ilmiö on mielenkiintoinen, eikä sille ole oikein mitään selitystäkään tarjolla. Ikään kuin kesät olisivat viilenneet alkupäästään, mutta lämmenneet keski- ja loppupäästään.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015062919949707_uu.shtml
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä