Arvaa mun paino (kuva)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arvaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu minulle kerääntyy reisiin jos jotain kerääntyy ja jostain syystä myös käsiin hiukan:D vaikka muuten yläosa olkapäitä myöten on helposti luinen. Lantio on vain ihan vähän leveämpi kuin hartiat, muistaakseni tyyliin sentin tai pari, vyötärö näkyy selkeästi ja varmaan näkyisi isokokoisempanakin kuten sinullakin (hyvä asia!!) :) ja en ole mikään kovin rintava, tosin nyt rintsikat puristaa vähän eli ehkä sinne sitten kerääntyisi?? :D

Minäkin taidan olla joku välimuoto. Laittaisin kuvan, mutta kun selailin blogiani niin kaikissa oli vähän liian löysiä vaatteita eikä niistä näy. :D

No, mä voi kertoo omaa kokemusta, kun oon ollut sekä hoikka, että lihava. Mulla kertyy paljon rasvaa alleihin, pohkeisiin, reisiin, lantioon ja alamahaan. Naama pysyy lähes rasvattomana oli paino mikä tahansa. Mulla on normaalipainossa hartiat ja lantio melko samat. Ylipainossa sen sijaan lantio on päärynämäisellä tavalla paljon leveämpi. Kumminkin samaan aikaan, kun lantio on sivullepäin leveä, on peppu takaa suht normaali lättänä, toki silti paljon isompi, kuin hoikkana. Suurin osa painosta menee reisiin ja lantioon, mulla varmaan ylipainosta 8kg rasvaa per reisi on oma veikkaus. Nyt mittani on 96kg 98-80-107 ja painaessani 68kg oli mitat 95-69-94. Painoin 68kg 1,5v sitten. Rinnat on mulla pienet ja mulla ei rasva mene rintoihin oikeastaan melkein yhtään oli paino mikä tahansa. Hassuin mun kropassa on oikeastaan se, että lihavana lantio on ihan tajuttoman kokoinen ja jo normaalipainon ylärajoilla lantio on missinmitoissa. Sinne siis menee ja lähtee tavaraa rytinällä.

Joo bmi mukaan 40kg on eurooppaisen ideaalipaino. Jenkin ideaalipaino muutama kilo enemmän.

Ootko kumminkin tietoinen, että bmi ei kuvaa kovin hyvin todella lyhyitä >150cm, todella pitkiä 170<cm, eikä hieman/paljon lihaksikkaita ihmisiä?

Tiedätkö, miksi normaalipainon bmi rajat on hyvin laajat, joka 15-20kg? Pohdi sitä. Mitäs vastaat?

BMI toimii 145-185 cm pituisilla aikuisilla naisilla ja 17,5 on ideaalinen suhde pituudesta riippumatta. Kaavojen ns. normaalipainon rajat ovat hyvän mielen rajoja joilla ei ole mitään tekemistä ideaalipainon kanssa.

Ideaalipaino tarkoittaa terveyden kannalta optimaalinen ruumiinrakenne jolloin keskivartalossa ei ole ylimääräistä rasvavarastoa.

BMI toimii 145-185 cm pituisilla aikuisilla naisilla ja 17,5 on ideaalinen suhde pituudesta riippumatta. Kaavojen ns. normaalipainon rajat ovat hyvän mielen rajoja joilla ei ole mitään tekemistä ideaalipainon kanssa.

Ideaalipaino tarkoittaa terveyden kannalta optimaalinen ruumiinrakenne jolloin keskivartalossa ei ole ylimääräistä rasvavarastoa.

Täyttä potaskaa! Ruumiinrakenne vaikuttaa myös. Itse olen 155 cm pitkä. Painon pudotessa aiemmin loppuivat mm. kuukautiset 45 kilossa ja sen alle eli se siitä terveellisyydestä! Palasivat kun tuli pari kiloa (tarkoituksella) takaisin. Normaali painoindeksi on 20-24.99. Mistä hitosta tuon BMI 17 oikein repäisit?!?!?
T. Lääkäri

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Täyttä potaskaa! Ruumiinrakenne vaikuttaa myös. Itse olen 155 cm pitkä. Painon pudotessa aiemmin loppuivat mm. kuukautiset 45 kilossa ja sen alle eli se siitä terveellisyydestä! Palasivat kun tuli pari kiloa (tarkoituksella) takaisin. Normaali painoindeksi on 20-24.99. Mistä hitosta tuon BMI 17 oikein repäisit?!?!?
T. Lääkäri

Kommentoin tähän vain, että bmi rajat muuttuivat vuodesta 2001 lähtien seuraaviksi normaalipainon osalta: 18.5-24.99.

BMI on 17,5 - 18,4 on kylläkin keskivaikea aliravitsemustila. Eli sun mainitsema ideaalipaino ei ole kyllä missään tekemissä terveyden kanssa. Bmi 18,5 on jo sitten normaalipaino ja minun tapauksessani tämä on 55kg.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Ainoastaan typerys vetoaa painoindeksiin.
Typerintä puppua mitä ihmisille on syötetty ja näemmä se uppoaa toisiin kuin veitsi voihin.
Oikeasti, painoindeksi ei kerro ihmisen laardin määrästä sitten yhtään mitään.

Painoindeksihän on vain suuntaa-antava kuvaus kehon tilanteesta. Lisäinfoa antaa kehonkoostumusmittaus, jossa saa myöskin suuntaa-antavan kuvan lihaksen ja rasvan määrästä kehossa.

BMI on 17,5 - 18,4 on kylläkin keskivaikea aliravitsemustila. Eli sun mainitsema ideaalipaino ei ole kyllä missään tekemissä terveyden kanssa. Bmi 18,5 on jo sitten normaalipaino ja minun tapauksessani tämä on 55kg.

BMI 17,5 on kaukana aliravitsemustilasta. 17,5 on yleisin missimitta ja länsimainen kauneusihanne ja jossa on muhkeat tissit ja perse mutta ei yhtään ylimääräistä keskivartalorasvaa.

Oikeasti, painoindeksi ei kerro ihmisen laardin määrästä sitten yhtään mitään.

Samanpituisten ihmisten luusto ja sisäelimet painavat aina saman verran (+- sadan gramman tarkkuudella) joten normaalilla lihasmassalla varustetulla ihmisellä BMI kertoo käytännössä rasvan määrän.

On sanomattakin selvää että BMI ei toimi kehonrakentajilla joilla on selvästi poikkeava lihasmassa.

Samanpituisten ihmisten luusto ja sisäelimet painavat aina saman verran (+- sadan gramman tarkkuudella) joten normaalilla lihasmassalla varustetulla ihmisellä BMI kertoo käytännössä rasvan määrän.

On sanomattakin selvää että BMI ei toimi kehonrakentajilla joilla on selvästi poikkeava lihasmassa.

Ja meinaat, että kehonrakentajat on ainoa porukka, joilla lihassamassa on "poikkeava"?
Kuules, mä voin kertoa sulle, että on ihmisiä, jotka liikkuu ihan perkeleesti ja niiden painoindeksi on 19, mutta rasvaprosentti 30. Sitten on niitä, jotka ei tee pahemmin mitään merkittävää, mutta niiden painoindeksi on 25 ja rasvaprosentti alle 20.
Mikäli olisit vähääkään vaivautunut selvittämään painoindeksin pätevyyttä, niin olisit löytänyt tiedon, jossa kerrotaan sen pätevän ainoastaan puoleen väestöstä. Mikä tarkoittaa siis sitä, että puolet väestöstä ei hyödy mitenkään kyseisestä lukemasta. Itseasiassa siitä voi olla enemmänkin haittaa.
Laihat läskit tuudittautuvat uskomaan olevansa hyvässä kunnossa, kun painoindeksi väittää niin, vaikka ne oikeasti hukkuu laardiin. Sitten on taas ne, joilla rasvaa on oikeastaan hyvä määrä, mutta painoindeksi saattaa kertoa jotain muuta, sitten nämä urpot alkaa "laihduttaa" typerin keinoin ja saavatkin painonsa putoamaan ymmärtämättä, että itseasiassa niillä on pienentynyt ainoastaan lihasmassa.

Komppaan AivaSamaa monessa kohtaa.

Tuosta lihasmassan määrästä. Ihan katsomalla jo katukuvassa käveleviä ihmisiä voi tarkkanäköisenä huomata, kuinka ihan peruspulliaisilla on eri määrät lihasta ja rasvaa kehoissaan. Voi olla lihava, jolla on rasvan alla paljon lihasta = ulkomuoto on roteva ja jykevä kovan oloinen, mutta iso ja hieman rasvaa, paino 120kg. Sitten voi olla lihava, jolla on vähän lihasta ja paljon rasvaa = ulkomuoto on pehmeänpi rasvaisempi olemus, ei ollenkaan kovan oloinen, mutta iso ja paino sama 120kg.

Sama sitten hieman eri tavalla hoikilla/normaalipainoisilla. Nyt en jaksa siitä kirjoittaa, kun niin monta variaatiota: lyhkäisyydessään: laihaläski, lihaksikas painavampi hoikka yms.

Ja meinaat, että kehonrakentajat on ainoa porukka, joilla lihassamassa on "poikkeava"?
Kuules, mä voin kertoa sulle, että on ihmisiä, jotka liikkuu ihan perkeleesti ja niiden painoindeksi on 19, mutta rasvaprosentti 30. Sitten on niitä, jotka ei tee pahemmin mitään merkittävää, mutta niiden painoindeksi on 25 ja rasvaprosentti alle 20.

Muilla kuin kehonrakentajilla kehon rasvaprosentti on suoraan verrannollinen BMI-indeksiin.

Liikuntaa harrastavan ja penkkiurheilijan lihasmassassa on vain muutaman kilon ero mikä näkyy muutamana desimaalina BMI-luvussa. Kymmenet kilot rasvaa näkyy sen sijaan suoraan BMI:stä.

Muilla kuin kehonrakentajilla kehon rasvaprosentti on suoraan verrannollinen BMI-indeksiin.

Liikuntaa harrastavan ja penkkiurheilijan lihasmassassa on vain muutaman kilon ero mikä näkyy muutamana desimaalina BMI-luvussa. Kymmenet kilot rasvaa näkyy sen sijaan suoraan BMI:stä.

Tämä oli kyllä koomisinta paskaa, mitä olen kuuna päivänä kuullut :D

Jos et ole trolli, niin voi luoja!

Tämä oli kyllä koomisinta paskaa, mitä olen kuuna päivänä kuullut :D

Jos et ole trolli, niin voi luoja!

Lihasmassa ei olennaisesti vaikuta kehon rasvaprosenttiin. Ylimääräisen rasvan määrä vaikuttaa. Kiva jos osaat repiä huumoria tästä väitteestä.

Sinun BMI on 31,1 ja rasvaprosentti 43%. Tavoite on BMI 17,5 ja rasvaprosentti 23% jolloin ja painat 52 kg eli olet ideaalipainossa ja valmis missikilpailuun.

Lihasmassa ei olennaisesti vaikuta kehon rasvaprosenttiin. Ylimääräisen rasvan määrä vaikuttaa. Kiva jos osaat repiä huumoria tästä väitteestä.

Sinun BMI on 31,1 ja rasvaprosentti 43%. Tavoite on BMI 17,5 ja rasvaprosentti 23% jolloin ja painat 52 kg eli olet ideaalipainossa ja valmis missikilpailuun.

Minun bmi on kylläkin 32,4 ja rasvaprosenttini on 35%, koska on mitattu. Viimeksi, kun painoin 68kg oli rasvaprosenttini 25%. Ihannepainoni olisi siis ehkä 60-63kg ja rasvaprosentti 20-22%.

Lihasmassan ja rasvamassan välinen suhde kertoo kehon rasvaprosentin. Lihasmassa vaikuttaa olennaisesti kehon painoon. Usein missin ja urheilua paljon harrastavan naisen lihasmassan ero voi olla jopa 10kg, ja kumpainenkin ovat hoikkia, ei kehonrakentajia. Näin oli ennen missimaailmassa. Nykyään missitkin suosivat urheilijamaista kroppaa ja painavat täten enemmän, kuin ennen. kts viime vuoden missit.

Lihasmassan ja rasvamassan välinen suhde kertoo kehon rasvaprosentin. Lihasmassa vaikuttaa olennaisesti kehon painoon. Usein missin ja urheilua paljon harrastavan naisen lihasmassan ero voi olla jopa 10kg, ja kumpainenkin ovat hoikkia, ei kehonrakentajia. Näin oli ennen missimaailmassa. Nykyään missitkin suosivat urheilijamaista kroppaa ja painavat täten enemmän, kuin ennen. kts viime vuoden missit.

Viimeisen 20 vuoden aikana missien rasvaprosentti on ollut 20 ja 25 välissä ja BMI 17,5. Tätä alhaisempi rasvaprosentti ei näytä hyvälle koska naiselliset muodot katoavat.

Sinun ylipaino ei johdu lihasmassasta vaan siitä että kehossasi on 44 kiloa ylimääräistä rasvaa.

Viimeisen 20 vuoden aikana missien rasvaprosentti on ollut 20 ja 25 välissä ja BMI 17,5. Tätä alhaisempi rasvaprosentti ei näytä hyvälle koska naiselliset muodot katoavat.

Sinun ylipaino ei johdu lihasmassasta vaan siitä että kehossasi on 44 kiloa ylimääräistä rasvaa.

Lähivuosien misseistä vain Viivi Pumpanen on yltänyt rasvaprosenttiin 20%. Muiden lähivuosien missien rasvaprosentit ovat olleet 23-30%. Lisäksi missien bmi on nykyisin lähempänä 18,5-20.

http://www.iltasanomat.fi/miss-suomi/art-1288339524568.html

Vaikka sinä väittäisit mitä, on minun kehonkoostusmus mitattu kuntosalilla ja tulos on keskivertoa lihaksikkaampi nainen. Kehoni (yli)paino koostuu siis sekä keskivertoa suuremmasta määrästä lihasta että suuresta määrästä rasvaa.

Tässä lisäksi kuvia eri kehonkoostumuksista esimerkiksi.

1. Nainen vähän lihasta, paljon rasvaa, ennen ja jälkeen.
losing-weight-fast-05.jpg

2. Nainen paljon lihasta, paljon rasvaa, ennen ja jälkeen.
bodydietwiki.com_beforeAFterCoaching.png

Oma kroppani on samaa kehonkoostumustyyppiä, kuin kuvassa 2.

Vaikka sinä väittäisit mitä, on minun kehonkoostusmus mitattu kuntosalilla ja tulos on keskivertoa lihaksikkaampi nainen.

Kuvan perusteella sinulla ei ole millään tavalla poikkeava ruumiinrakenne eikä poikkeuksellisen paljon lihaksia. Olet vain syönyt liikaa.

172 cm pitkä nainen painaa ideaalitilanteessa 52 kiloa jolloin rasvaprosentti on 23%. Sinäkin voit päästää näihin mittoihin pelkästään syömällä vähemmän. Tästä et pääse yli eikä ympäri.

Yhteistyössä