Relaatio 54

  • Viestiketjun aloittaja Vinkulelu
  • Ensimmäinen viesti
Olen kyllä kysellyt enemmän kuin varmaan jaksatte sietää, mutta heitän tähän loput puutteet (muutama sana noista vielä avautunee)

KUULA
Sot,,, 13
Kah... 12

KUKKA
Ome... p...15, yhdistä vastasanat ja loppuun p..

TANSSI
TEr... Veit... välinen 4 veit.. päässä
Kah... 10 kovaa metallia

MÖKKI
Häät 11 35 vuotta naimisissa
Iso ja Lap... välinen 5 vastakohta

KREIKKALAINEN MYTOLOGIA
Lahj... 11 yleissana, alkuun lahj..
Ant... Kre... ja Rau... välinen 8+5

TALO
Lau... molemmat 10 toisen alla on pyörät ja toinen yleissana mitä se lau.. on

III
Kol... 10 yhdistyys WD, ja sitten tuosta sanasta 12 ja yhdistyy Por...

MUNKKINIEMI
Koru 9 vasemmalle liittyy ripillepääsyyn
Kau... 11 yleinen rippilahja
Mun... 6+6 selviää yllä johdetusta kotimaisesta elokuvasta
Meri 9 lintu

HARJA
Läh... 6 viereisestä ruudusta tulevassa kaupungissa ja 10
Tal..sa... 5+6 vastasanan merkkiset
Suunt... 3+6 sennimisen lehden päätoimittaja

Eli lähellä ollaan jos nuo jostain löytää ;)
Nuo oli mulla avuksi.
 
SP2
Minulta tällä hetkellä puuttuu seuraavat, joku on ilmeisesti saanut niistä jotain ratkottua, kun olen vasta toisena. :)

KUULA
sot.. 13 Vaatii vastasanan, tai voi löytyä ilman sitäkin, mutta on luultavasti hankalaa.
kah.. 12 Jos sulla on se vastasana, niin on kaikki tarpeellinen :D

KREIKKA
rau.. 8+5

III
por.. 12 ja jatko 10

HARJA
kot.. 10
Näitä en tiedä mitä on, eikä ole nyt auki siinä tilassa, että kaikki sanat näkyisi.
 
Tarkoitatko siis sitä ka... 12 joka yhdistyy pääsanaan 6 kautta?
Toisen vastasanan saat helposti jos on sitä seuraava 10 ;)
Mulla ei tossa ruudussa ole mitää pääsanaan yhdistyvää kuutta. Kyseessä siis KUULA ruudusta keskussanasta oikealle alas menevästä ka..ku.. lähtevä kah.. josta jatkuu 12 pituinen sana ylöspäin. Toinen hukassa oleva on aloitussanasta ma.. ku.. kautta tuleva sot.., josta lähtee 13 alaspäin.
 
SP2
Ja muihin vinkkejä :)

Ra... löytyy jostain wikistä.
Po... on itse asiassa helppo, ehkä tunnetumpi po.... toisella nimellä. Ja jos on se 4+6 sieltä ylempää, niin keksit myös sen 10.
 
SP2
Mulla ei tossa ruudussa ole mitää pääsanaan yhdistyvää kuutta. Kyseessä siis KUULA ruudusta keskussanasta oikealle alas menevästä ka..ku.. lähtevä kah.. josta jatkuu 12 pituinen sana ylöspäin. Toinen hukassa oleva on aloitussanasta ma.. ku.. kautta tuleva sot.., josta lähtee 13 alaspäin.
Aattelin sitä toista. Tuo alaspäin on vaikeampi. Mutta näin vaikeampana vihjeenä tuo sot... toisin sekä sitten sana, joka vois liittyä vaikka siihen ka.....
 
Pelaaja taas
Ilmeisesti olen pari sanaa muita jäljessä. Jos saisi vinkin

TANSSI
Ter... ja Vei... yhdistävä 4
Kah... 10

Ja onko jollain se
HARJA
Kot... ja Läh.. yhdistävä 10

Muut on vissiin sellaisia joita ei ole muillakaan, eli

KUULA
Sot... 13
KAh... 12

KREIKKALAINEN MYTOLOGIA
Rau... ja Ant.. Kre... yhdistävä 8+5

III
Kol... 10 (yhdistyy WD ja siitä 12 yhdistyy Por

Olisko ne tuossa?
 
Pelaaja taas
Kiitos niistä Tanssi-ruudun vihjeistä kuitenkin. Olin sitä 4-kirjaimista sanaa sinne hakannut jo muutaman kerran, eikä ollut mennyt. Nyt sitten yhtäkkiä meni, ja avasi ruudun loputkin.

Jostain syystä tässä relaatiossa on ollut monta sellaista sanaa, joita on saanut yrittää monta kertaa ennen kuin ovat menneet-

Ihan en ole muiden tasolla, sijoitus on 2.
 
Kiitos niistä Tanssi-ruudun vihjeistä kuitenkin. Olin sitä 4-kirjaimista sanaa sinne hakannut jo muutaman kerran, eikä ollut mennyt. Nyt sitten yhtäkkiä meni, ja avasi ruudun loputkin.

Jostain syystä tässä relaatiossa on ollut monta sellaista sanaa, joita on saanut yrittää monta kertaa ennen kuin ovat menneet-

Ihan en ole muiden tasolla, sijoitus on 2.
No kakkosena minäkin ja samat 6 sanaa puuttuu. Olen huomannut saman ilmiön noissa sanojen huolimisessa. Monta kertaa on pitänyt yrittää. Aika harmillista :(
 
Tuon III ruudun po.. lähtevän sain ratkottua, mutta jatko ei vielä auennut. Minulle ainakin tuo annettu vinkki oli aika hämmentävä, joten lisävinkkinä, että rahan liittyvä on tuo 12. Jos tosiaan joku tuon 10 jatkon siitä keksii, niin saa antaa lisävinkkiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: lamp
SP2
Tuon III ruudun po.. lähtevän sain ratkottua, mutta jatko ei vielä auennut. Minulle ainakin tuo annettu vinkki oli aika hämmentävä, joten lisävinkkinä, että rahan liittyvä on tuo 12. Jos tosiaan joku tuon 10 jatkon siitä keksii, niin saa antaa lisävinkkiä :)
Jos puuttuva on se 10, joka lähtee sanasta k...., niin se 4+6 siinä ylempänä on hyvin oleellinen. Mitä on kolme ;) Ja ketkä joskus joutuvat varjelemaan tätä.
 

Yhteistyössä