Olen ystävystynyt mieheni kaverin kanssa, mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Minulla ei ole ystäviä, enkä osaa luoda ystävyyssuhteita. Olen muuttanut miehen perässä toiselle paikkakunnalle ja kaikki tuttuni täällä tunnen mieheni kautta. Olen viimeaikoina ystävystynyt mieheni ystävän kanssa yhteisten töiden kautta. Minusta on ihanaa että on mieheni lisäksi toinenkin aikuinen henkilö jonka kanssa voin jutella. Mieheni on nyt sitten tullut mustasukkaiseksi tästä ja epäilee että meidän välillä on jotain.

Minusta minullakin on oikeus ystävään, vaikka tuo henkilö onkin myös mieheni ystävä. Olisi vähän eri asia jos minulla riittäisi ystäviä muutenkin. Ja mieheni ei kiellä olemasta tekemisissä tämän ystävän kanssa, mutta yrittää rajoittaa ettemme tapaisi ilman miestäni. Ja kaikki vain siksi että tuo ystävä on mies!

Mitä mieltä muut??

Saat tällä palstalla varmasti ymmärrystä ja vertaistukea koska olet nainen. Jos osat olisivat toisin, miehelläsi olisi naispuolinen ystävä ja sinä voisit sen takia henkisesti pahoin, saisit täällä myös runsaasti tukea koska olet nainen. Turha tässä edes yrittää sanoa, että "totta kai miehelläni saa olla naispuolisia ystäviä". Jokainen meistä on erilainen. Jos miestäsi suoraan sanoen vituttaa että hengailet kahden kesken toisen miehen kanssa, niin luuletko että paras ratkaisu on hakea palstalta vertaistukea ja jatkaa sitten samaan tapaan omaa puolisoasi kuuntelematta?

Jos parisuhteesi hyvinvointi kiinnostaa sinua ihan oikeasti, niin yrität edes asettua puolisosi asemaan sen sijaan että haet naisten kansoittamalta palstalta selkäänpuukotusapua. Mutta totta kai teet itse omat päätöksesi, vai teetkö?

Jep ja kohta sinäkin kirjoitat tänne, kuinka surullinen olet kun tämä ystäväsi rakastui sinuun ja olisit halunnut olla vaan kaveri tai vaihtoehtoisesti kysyt neuvoa, että mitäs nyt kun oot rakastunut miehesi ystävään.

Lähinnä tulin siksi kirjoittamaan että jos täältä saisi vaikka hyviä vinkkejä mitä sanoa tai miten toimia että tilanteemme toimisi.

Ymmärrän kyllä miestänikin, mutta totuus on se, että en ole häntä pettämässä ja siksi on väärin että minun ystävyyssuhteitani pitäisi rajoittaa pettämisen estämiseksi.

Tiivistettynä vaihtoehdot ovat nämä

A Ystävyyssuhteeni tuo minulle paljon iloa elämään, mutta mies on syyttä mustasukkainen.
B Minun täytyy lopettaa ystävyyssuhde, koska mies on syyttä mustasukkainen

Miksi juuri minun pitäisi olla se kärsijä?

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Alkuperäinen kirjoittaja mielipidettäjä;30853729:
Jep ja kohta sinäkin kirjoitat tänne, kuinka surullinen olet kun tämä ystäväsi rakastui sinuun ja olisit halunnut olla vaan kaveri tai vaihtoehtoisesti kysyt neuvoa, että mitäs nyt kun oot rakastunut miehesi ystävään.
"Mutta kun mä ekax vaan halusin että me ollaan vaan kavereita tiäxä! Ja nyt meillä on niiku tää draama ja kaikki on muuttunu paskax! Mitä mä teen? Mitä mä tein väärin? Mix mun mies on niiku vihanen mulle ny ja tää kaverikaan ei haluu enää hengaa mun kaa?"

Naiset. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipidettäjä;30853729:

Aha. Meillä on molemmilla omat perheet ja pitkät parisuhteet eli en usko. Siis eikö nainen saisi olla ollenkaan miehen ystävä?

[QUOTE="a p";30853736]Lähinnä tulin siksi kirjoittamaan että jos täältä saisi vaikka hyviä vinkkejä mitä sanoa tai miten toimia että tilanteemme toimisi.

Ymmärrän kyllä miestänikin, mutta totuus on se, että en ole häntä pettämässä ja siksi on väärin että minun ystävyyssuhteitani pitäisi rajoittaa pettämisen estämiseksi.

Tiivistettynä vaihtoehdot ovat nämä

A Ystävyyssuhteeni tuo minulle paljon iloa elämään, mutta mies on syyttä mustasukkainen.
B Minun täytyy lopettaa ystävyyssuhde, koska mies on syyttä mustasukkainen

Miksi juuri minun pitäisi olla se kärsijä?[/QUOTE]Homma toimii siten, että lakkaat olemasta naiivi marttyyri tai ainakin esittämästä sellaista, hankit itsellesi naispuolisia ystäviä ja/tai hengaatte tämän miehesi kaverin kanssa yhdessä niinkuin miehesikin haluaa.

[QUOTE="eeva";30853731]Älä ystävysty miesten kanssa! Tarvitset naispuolisia ystäviä.[/QUOTE]

Voisitko lähettää tänne niitä naispuolisia ystäviä? Tai kertoa missä niitä myydään?

Täällä vaimoni myös ystävystyi kaverini kanssa. Ei haitannut kunnes kun esim. Katsoimme yhdessä elokuvaa lauantai iltana ja vaimo vieressä chattailee kaverini kanssa netissä. Koita siinä sitten viettää romanttista iltaa. Silloin laitoin rajoja siihen touhuun.

[QUOTE="huoh";30853743]Homma toimii siten, että lakkaat olemasta naiivi marttyyri tai ainakin esittämästä sellaista, hankit itsellesi naispuolisia ystäviä ja/tai hengaatte tämän miehesi kaverin kanssa yhdessä niinkuin miehesikin haluaa.[/QUOTE]

Miten niin marttyyri? Olen yrittänyt kyllä saada ystäviä mutta menen ihan lukkoon jopa tuttujen ihmisten kanssa, saati sitten vieraiden. Joo voitais olla mies ja tämä ystävä yhtä aikaakin paikalla, mutta siitä en saa kyllä yhtään mitään koska jään alakynteen silloin kun paikalla on lisäkseni useampi kuin yksi ihminen. Silloin olen vain sivusta seuraaja.

[QUOTE="ccc";30853746]Täällä vaimoni myös ystävystyi kaverini kanssa. Ei haitannut kunnes kun esim. Katsoimme yhdessä elokuvaa lauantai iltana ja vaimo vieressä chattailee kaverini kanssa netissä. Koita siinä sitten viettää romanttista iltaa. Silloin laitoin rajoja siihen touhuun.[/QUOTE]

Ymmärrän. Minusta ei kuitenkaan saisi olettaa että toinen pettää. Eri asia jos alkaa näkyä merkkejä siitä.

[QUOTE="a p";30853744]Voisitko lähettää tänne niitä naispuolisia ystäviä? Tai kertoa missä niitä myydään?[/QUOTE]

Jos et löydä naispuolisia kavereita joudut joko elämään ilman ystäviä TAI otat eron ja elät sinkkuna. Parisuhteessa elävä nainen ei voi säätää miesten kanssa.

[QUOTE="a p";30853761]Ymmärrän. Minusta ei kuitenkaan saisi olettaa että toinen pettää. Eri asia jos alkaa näkyä merkkejä siitä.[/QUOTE]

En sitä epäillytkään. Tilanne kuitenkin tuntui niin ärsyttävälle että ei sitä jaksanut . Miltä esim. Sinulta tuntuisi jos miehesi kirjoittaisi ystäväsi kanssa kun istutte iltaa kahdestaan. (Jos sinulla olisi niitä)

[QUOTE="Ccc";30853776]En sitä epäillytkään. Tilanne kuitenkin tuntui niin ärsyttävälle että ei sitä jaksanut . Miltä esim. Sinulta tuntuisi jos miehesi kirjoittaisi ystäväsi kanssa kun istutte iltaa kahdestaan. (Jos sinulla olisi niitä)[/QUOTE]

Joo tuollainen kuulostaa hyvin epäilyttävälle, en hyväksyisi.

[QUOTE="a p";30853765]Hekoheko. Miksi parisuhteessa olevalla ei saisi olla ystäviä? Luuletko että se tekee hyvää parisuhteelle että toinen rajoittaa toisen ystävyyssuhteita?[/QUOTE]

Terve järki rajoittaa ystävyysuhteiuta. Yksiavioinen parisuhde edellyttää että sinulla ei ole muita miespuolisia "ystäviä".

Minä olen lastentarhasta asti leikkinyt poikien kanssa. Koulussa ollessani olen joutunut kaikkien tyttökavereideni pettämäksi, ja muiden tyttöjen kiusaamaksi. Olen asunut osan lapsuudestani kahdestaan isäni kanssa.

En ole ollenkaan samalla aaltopituudella useimpien naisten kanssa.

Eiköhän ole suurin ongelma tuossa "ystävyydessä" se, että olet viemässä mieheltäsi hänen ystävänsä.
Jos se mies olisi aivan joku tuntematon, ei tuntisi miestäsi niin tuskimpa tuo niin vakava asia olisi.

Miltä AP sinusta tuntuisi jos sinulla olisi hyvä naispuolinen ystävä, jota miehesi alkaisikin tapailemaan kaksin ja sinä et kelpaisi mukaan? ;) He kävisivät yhdessä syömässä, leffassa jne ja sinä istuisti kotona. Olisitko tosiaan vain silleen ajatuksella "Voi kun ihanaa kun mun mies on ystävystynyt mun ystävättäreni kanssa, toivottavasti heillä on kivaa yhdessä". Jos tilanne ei vilpittömästi sinua haittaisi niin voin jotenkin yrittää ymmärtää.. muuten en.

Tuo ei ole kovin soveliasta mutta suosittelen ottamaan eron niin voit ystävystyä kaikkien exäsi miespuolisten ystävien kanssa. :D Ei ole enää turhaa parisuhdetta rajoittamassa näitä ystävyyssuhteitasi. Ehkä miehesi löytää naisen, joka ei vokottele hänen ystäviään.

Olen muuten itse ollut pennusta pitäen enemmän miesten kanssa samalla aaltopituudella mutta ei tulisi mieleenkään alkaa kaveeraamaan mieheni kaverien/ystävien kanssa ilman mieheni seuraa. Ei tuntuisi reilulta/soveliaalta. Muutamaan omaan miespuoliseen ystävääni olen mieheni tutustuttanut ja ok kun käyvät kalassa tms jonne itse en töiltäni aina ehdi tai jaksa. Mutta eipä miestäni kiinnosta yksikään naispuolinen kaverini ja hyvä niin. Itse vastaavasti olen tulen hyvin juttuun muutamien mieheni naispuolisten tuttujen kanssa ja yleensä vietetään aikaa kaikki yhtäaikaa. Mukavempaa siten.

Se vain kuulostaa oikeasti epäilyttävältä jos tarvitset kahden kesken aikaa miehesi miespuolisen ystävän kanssa. Sori vaan.

Anteeksi vaan, mutta en ymmärrä olenkaan...minulla ja miehelläni on pitkä (ja hyvä) parisuhde takana ja kyllä, miehelläni on enemmän kavereita kuin minulla nyt tällä hetkellä.....mieheni kaverit ovat kivoja olen joo heidän kanssaan "samalla aaltopituudella" SILTI, parisuhteissa on jonkinlainen "sanaton sopimus", ettei nyt ystävystytä miehen kaverin kanssa ja hengailla hänen kanssa ilman miestäsi...pitää nyt sen verran ymmärtää parisuhteen dynamiikkaa.....

Luulen myös, että enemmän tuossa tökkii Se, että olet viemässä miehen kaverin ja yhtä äkkiä alatte viettää aikaa kahdestaan, johon mies ei enää mahdu mukaan. Meillä oli tilanne kun mies alkoi miettimään, että voiskp alkaa kaveeraamaan mun ystävän kanssa kun tulivat hyvin toimeen. Siinä ei todellakaan ollut ongelma Se, että mies olisi saanut naispuoleisen ystävän, vaan oli viemässä minun ystävän. Juteltiin asiasta ja mies ymmärsi täysin. Yhdessä ollaan toki tekemisissä ja pariskunnittain, mutta eihän nyt puolison kavereita aleta viemään??

Mun mielestä kavereisen miesten kanssa ollaan ystäviä vain sillä tasolla, että tavataan kun ystäväkin on paikalla.

-Jos mies kuitenkin on tuostakin mustasukkainen, on kai selkeää että vika löytyy siitä päästä...

Yhteistyössä