Mitä mieltä tästä tilanteesta? Sis linkin HS:n artikkeliin pienituloisesta perheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaupankassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toimittaja: "Ninalle kelpaa työ kuin työ".

No, eihän tuo totta ole, koska Ninalle kelpaa vain harvinainen herkku: osa-aikatyö. Ja siitä pitäisi saada enemmän rahaa kuin nykyiset tuet.

Tää on niin noloa kun tavalliset ihmiset nokkii toisiansa.

Tässä opettavainen tarina: pöydällä on 12 keksiä, josta omistava luokka ottaa ensin 11 ja sen jälkeen kertoo keskiluokkaiselle, että köyhä aikoo viedä sun keksisi.

Tässä tämä tilanne kommentteineen tiivistettynä.

Kiva vertauskuva, mutta tilanne oikeasti on näin:

Se sun "omistava luokka" laittaa pöydällä 11 keksiä, keskiluokkainen yhden keksin ja sitten tulee köyhä luokka. Se vie 11 keksiä ja sanoo noille kahdelle muulle "v*tun porvaripaskat. Miten te kehtaatte viedä tuon yhden keksin puoliksi keskenänne? Te pääsette elämässä vaan niin ilmakseksi. Antakaa se mulle, mulla ei oo töitä, masentaa, mul on 7 lasta, kodissa kosteusvaurio ja äiti sairaana". Herra omistaja ja keskiluokkainen katsovat toisiaan ensin ihmetellen ja sitten kysyvät yhteen ääneen työttömältä: "mitäpä jos vaikka menisit töihin ja tienaisit omat keksisi?".

Tähän työtön: "Ai siis töihin tekemään rahaa rosvoherroille? Siis sitä paitsi montako keksiä mä siitä edes hyötyisin nykyisten lisäksi? Ai noi vähän... joo ei kiinnosta."

Yhteistyössä