kaupunkiloma euroopassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "silja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"silja"

Vieras
hei!

olemme mieheni kanssa lähdössä romanttiselle kaupunkilomalle eurooppaan. Ainoa ongelma on, että emme osaa päättää mikä olisi romanttinen ja viihtyisä paikka pidennetylle viikonlopulle! Barcelonassa olemme käyneet ja se oli ihana kaupunki. Mikä olisi suht.edullinen kaupunkilomakohde Euroopassa! :)

En oikein tiedä mikä tekee paikasta romanttisen :) mutta suosittelen Ryanairin lentoa Bergamoon. Ruoka ja juoma halpaa, ihana vanha kaupunki johon noustaan "raitiovaunulla". Lähellä helposti piipahdettavissa Milano.

Berliini! Siellä käydään parin vuoden välein melkeinpä pitkää vkonloppua viettämässä. Siellä su kaupat kiinni eli lähtö kannattaa ajoittaa pe-aamuun niin ehtii enemmän. Kaunis, edullinen kaupunki.

Kyllä mä sanoisin että Praha! Ruoka ja juoma on edullista, samoin esim. pääsyliput jos haluaa jotain ohjelmaa. Valitsee edulliset lennot (norski), niin voi sitten vaikka hotelliin panostaa vähän enemmän..

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten Ryanairin lento lisää paikan romantisuutta.

Ei romanttisuus tarkoita samaa kuin kallis tai ylellinen.

Aloittajalle: Lähtökohtaisesti Itä-Euroopassa on halvempaa. Jos vain viikonlopuksi olette menossa, ottaisin suorat lennot. Myös Saksa on matkailijalle aika edullinen (mahdollisesti Etelä-Saksaa lukuunottamatta). Itse valitsisin varmaan Prahan tai jonkun saksalaisen kaupungin. Berliini on ihana, mutta sen romanttisuus on minusta lähinnä punk-romantiikkaa ;) Vilna voisi olla kiva myös.

En ole itse käynyt Sloveniassa (vielä), mutta Ljubljana vaikuttaa kiehtovalta. Muistaakseni se nimi tarkoittaa rakastettua tms, joten ehkä se sopisi romanttiseen viikonloppuun ;)

Yhteistyössä