[QUOTE="yksinhuoltaja";30813200]No, en hirveesti asiaa oo aiemmin stressanut koska määräaikainen työsoppari päättyy ennen kesää. Toisaalta olen sen arvannut jatkuvan ja niinhän se on, ja enkä voi kieltäytyäkään oikeen uudesta sopimuksesta sillä kesäaika on aina niin hankala ja kuitenkin he ovat olettaneet minun jatkavan myös kesänkin.
Olen ajatellut että isovanhempi hoitaa, ja niin varmaan toisaalta mielellään tekeekin. Mutta 6vkoa tollaisen viliskantin kanssa voi olla 70 vuotiaalle aika paljon ja lisäksi laittoi miettimään kun lapsi vasta sanoi että tämä isovanhempi moittii paljon häntä jos on tehnyt jotain väärää (asia kuitenkin käsitelty jo minun toimesta lapsen kanssa), joten voi olla raskasta myös lapselle. Lisäksi me ei nähtäis kuin korkeintaan pari kertaa noiden 6vkon aikana.[/QUOTE]
Miksi sen lapsen pitäisi olla kaikki 6vko siellä isovanhemmalla? Jos olisi vaikka pari viikkoa, sitten viikon yksin kotona, sit joku kerho/leiri, kavereita? Saadaan jo monen monta viikkoa kasaan

Ja olisiko kokonaan poissuljettu vaihtoehto, että isovanhempi tulisi teille hoitamaan? Jolloin olisi kevyempi hänelle ja sun ei tarvisi olla erossa lapsesta niin pitkään. Oma äitini on useamman kesä ollut meillä hoitamassa lapsia, kun nuorimmainen on ollut liian pieni mummolaan... Nyt kun hänkin on jo kohta 5v, niin menee isoveljien kanssa kahdeksi viikoksi äidilleni. Ja anoppi, kohta 70v hänkin, meina meidän villikolmikkoa (9v, 7v ja 4,5v) katselle kanssa kesällä viikon tai pari...
Lisäksi on toki se lapsen kavereiten perheiltä kesäsuunnitelmien kysymistä, pääsisikö lapsi heille edes jokusen päivän. Kaikille ei käy, mutta aina voi olla,että jollekulle sopii. Ei se kysyminen mitään maksaa. Itse voisin hyvinkin koululaisten kavereita ottaa meille kesäpäiviksi pörrämään, jos ei muita kummempia suunnitelmia olisi. Jo meillä esim. mun veljentyttö on kesäisin aina viikon-pari (samanikäinen mun vanhimmaisen kanssa ja hänellä on paljon pienempi pikkuveli -> ei leikkiseuraa kotona).
Suunnittelua ja sumplimista tämä kesän järjestäminen vaatii, mutta ei se mahdoton ole. Itse olen saanut lasten kesään sumplittu, päikkyläinenkin on kesälomalla kesäkusuta elokuun alkuun