gammelsbak
Vaunulenkkeilettekö te pikkuvauvan kanssa joka päivä? Miten pitkiä lenkkejä te teette? Missä käytte ja mitä tekemässä, vai vaan kaupassa?
Ei onneksi neuvola syyllistäny yhtään. Eikä lapsi nukkunu sisällä eikä ulkona. Lähinnä rataslenkit oli mulle reikä lähteä ulos ja kuluttaa aikaa muuallakin kun sisällä. laps valvoi ja ehkä torkahti herätäkseen taas.Mikään pakko opettaa vauvaa nukkumaan rattaissa. Vauva kyllä nukkuu sängyssäkin, niinhän ne nukkuu kaikkialla muuallakin maailmassa ja ollessaan pienempiä sisaruksia, tai ollessaan sairaalassa hoidossa. Ja kun vauva nukkuu sängyssä, voi äiti nukkua samaa aikaa - ei tarvii lenkkeillä itseään pakahtumiseen asti. Ja voi kävellä myös ihan hissuksiin. Vain suomalainen neuvolajärjestelmä syyllistää tässäkin asiassa tuoreita äitejä "nukuta niihin rattaisiin ja lenkkeile lenkkeile".
Ja sit ihmetellään kun äidit on väsyneitä ja vauvat ei nuku yöllä sängyissä. Eikä ole syy joutua ensikotiin jossei ulkoiluta ja lenkkeilytä vauvaa kahta kertaa päivässä.
-No joo, kunhan tuli tuokin pointti selväksi.
Itse kävelin sen mitä mieli teki ja jaksoin. Ekat viikot lähiristryksessä, myöhemmin puolentoista tunnin kävelyitä - sellasia tein ennen raskauttakin. Kavereille ja kauppasn menin pääasiassa rattailla.
Puolen vuoden kohdalla vauva nukkui kaikki unensa omassa sängyssään.
Ei onneksi neuvola syyllistäny yhtään. Eikä lapsi nukkunu sisällä eikä ulkona. Lähinnä rataslenkit oli mulle reikä lähteä ulos ja kuluttaa aikaa muuallakin kun sisällä. laps valvoi ja ehkä torkahti herätäkseen taas.
Jos sinulla on näin jyrkkiä mielipiteitä toisten perheistä ja koet rattaisiin nukuttamisen ainoaksi oikeaksi tavaksi jolla mitataan äidin viitseliäisyys ja jaksaminen, niin kannattaisi ehkä lopettaa se tilanteiden ajattelu sillä kasviskaalilla ja ajatella niillä aivoilla. Joku osaisi myös ajatella että vauvaa ei pueta 30asteen pakkasilla rattaisiin vaan sen takia että koira pääsee lenkille, mutta kaikillahan ei ole vain kesävauvoja, eikä edes koiraa. Olisi kiva muistaa, että jokaisen perhe tekisi niin kuin heillä elämä parhaiten onnistuu.Itse en ymmärrä näitä vaunuihin nukuttamisen vihaajia. Onko se omaa viitsimätttömyyttä, kun ei "jakseta" pukea lasta ulkounille vai mitä?? Ei mahdu minun kaaliini, mitä huonoa voisi olla raikkaassa ulkoilmassa nukkumisessa. Meillä nukkuu vielä kolmivuotias vaunuissa ja menee sinne päiväunille mielellään. Rataslenkeillä käydään n.viiden-kuuden kilsan lenkeillä, koirien takia välttämätöntä ja saavatpa lapset ulkoilua samalla (tykkäävät pyöräillä). Lapsia neljä ja rv 21.
Mä kulutan vaunulenkillä 350kcal tunnissa kun kävelen reippaasti . Tottakai myös ruokavalio on tsekattu ja miinuskaloreilla mennään. Kuule paistappa sinä vittu! Mulle raskauskilot tuli koska olin lähes koko raskauden sänkypotilaana, muiden arvojenkin heitellessä oli pakko lisäksi syödä. Kyllä itkin usein, kun paino vain nousi. Jos yritin olla syömättä olin pyöryä. Vitun mulkku!Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;30810337:Ei ne raskauskilot lähde millään päivittäisellä tunnin kävelylenkillä .
Pientä on energian kulutus tuossa, ruokavalio se on mikä eniten vaikuttaa. Itse asiassa mitään mystisiä raskauskiloja ei olekaan, vaan rehellistä läskiä mikä on tullut kun on syönyt ylimääräistä jollain raskaus-verukkeella. Ehkä se iso maha saa aikaan sen ettei tunne itseään muuten läskiksi kun painoa tulee ylimääräistä?
Jos oot terveydenhuollon ammattilainen, oot varmasti ihan vitun mahtava työssäsi Jos et ole, niin kannattas vaihtaa alaa! (huomaa sarkasmi)Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;30810384:350 kcal on sama kuin kaksi reissumies ruisleivänsiivua jos niissä on voita päällä .
Ja ihan bull shittiä tuollainen että on pakko syödä yli sen mitä kuluttaa. Nää on näitä läskimammojen koottuja selityksiä .
Ottaahan se koville kuulla totuuksia .
Sillä tavallahan niitä laihoja läskejä juuri syntyy, että ruokavaliolla laihdutetaan mutta ei viitsitä yhtään liikkua. Hoikkakaan vartalo ei ole kovin kaunis ellei yhtään ole lihasta. Lisäksi liikkuminen lisää aineenvaihduntaa joten kyllä siitä vaan laihduttamisenkin kannalta on hyötyä.Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;30810384:350 kcal on sama kuin kaksi reissumies ruisleivänsiivua jos niissä on voita päällä .
Ja ihan bull shittiä tuollainen että on pakko syödä yli sen mitä kuluttaa. Nää on näitä läskimammojen koottuja selityksiä .
Ottaahan se koville kuulla totuuksia .
Jos nyt ihan luet tekstini niin huomaat etten vertaa. Tulee ilmi siitä lauseesta "ihan näin epätoivonen tilanne ei ole..." jne. Pointti oli se, että aina ei pysty kuluttamaan syömäänsä tai sitten syömisen määrä on jo epätervettä. Vuodelevossa raskauden vuosi tilanne on onneksi ohimenevä.Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;30810444:Ei juma tätä palstalogiikkaa taas . Raskautta verrataan nyt siihen että on 10v pyörätuolissa.