Täydellinen elämäni aiheuttaa kateutta

  • Viestiketjun aloittaja Mimian
  • Ensimmäinen viesti
"Juulianna"
[QUOTE="Heidi";30807372]Sano ihan mitä huvittaa :D molemmat meistä tietää että sun miehesi haluaisi panna mua hetkenä minä hyvänsä. Se voi kertoa nättejä tarinoita siitä miten vain sinä olet hänelle se juttu. Tosiasiassa se ei tarvi kuin tilaisuuden... sitten se olisi jo mua panemassa :D[/QUOTE]

Mun mies ei välitä tyhjäpäistä. :D Lisäksi mies inhoaa pettämistä yli kaiken koska on itse joutunut todella törkeästi petetyksi.

Sun kaltaiset on naiset on jotenkin huvittavia ja samalla säälittäviä. No mikäs siinä jos saat omassa mielessäsi itsellesi jotakin arvoa kuvittelemalla tuollaisia. Ehkä joskus aikuistut ja huomaat, että tuollaisilla asioilla ei ole paskankaan väliä. Jos eläisit onnellisessa parisuhteessa, niin ei sun tarvitsisi täällä tuollaisia toitottaa. :D Eikä tuo sun itsesi mainostaminen kerro hyvästä itsetunnosta jos sitä luulet, huvittavaa teinimäistä huomiohuoraustahan tuo on eikä mitään muuta.

Lisäksi tämä on huvittavaa myös sen takia, että sä et edes tiedä miltä mä näytän ja mikä on mun miehen naismaku. :D
 
[QUOTE="Juulianna";30807360]Mun mielestä naiset jotka kuvittelee, että kaikki miehet haluaa panna niitä on huvittavia. Kuinka voi ihminen olla noin täynnä itseään. :D Ei, en ole kateellinen ja katkera vaan mua tosissaan huvittaa kun luen tuollaisia kuin tuo lainattu viesti. Nämä naiset kuvittelee, että tuo on joku meriitti ja siksi ihan tosissaan kertovat tuollaista. :D[/QUOTE]

Joillekin on kovin tärkeää se, että on mahdollisimman monen miehen mieleen. Ihan sama sitten varmaan, ovatko ne miehet omasta mielestä pantavia - mutta kun tekee itsestään pelkän objektin, niin sitten ainoastaan miesten mielipide ratkaisee.

Mutta todennäköisesti tuo oli joku provo - mahdollisesti jopa itse mies, joka haluaa aloittaa pienen kissatappelun ketjuun. Samoin kuin aloittaja on todennäköisesti provo, niin sopivasti oli kaikki kliseet kerätty merenrentoja ja hyvää ulkonäköä myöten.

Mutta sinänsä ketju on mielenkiintoinen - kovin moni tuntuu ajattelevan, että täydellinen elämä vaatii perheen, mahdollisimman hienon talon ja ulkonäköä. Ja eipä siinä mitään, hyvähän se on, jos unelmat ja tavoitteet ovat tuollaisia, koska aika moni pystyy niistä saavuttamaan ainakin talon ja perheen (ulkonäköön voi vaikuttaa rajallisesti). Siksi tällaiset provot näyttävätkin toimivan. Jos ap olisi kirjoittanut olevansa apurahalla elävä runoilija, joka asuu milloin missäkin ympäri Eurooppaa, se ei olisikaan samalla lailla kolahtanut. Koska suurin osa ei haaveile tuollaisesta tietäen, ettei se olisi heille oikeasti ikinä mahdollista ja toisaalta koska se olisi liian abstrakti unelma konkreettiselta tuntuvan talon sijaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30807414:
Joillekin on kovin tärkeää se, että on mahdollisimman monen miehen mieleen. Ihan sama sitten varmaan, ovatko ne miehet omasta mielestä pantavia - mutta kun tekee itsestään pelkän objektin, niin sitten ainoastaan miesten mielipide ratkaisee.

Mutta todennäköisesti tuo oli joku provo - mahdollisesti jopa itse mies, joka haluaa aloittaa pienen kissatappelun ketjuun. Samoin kuin aloittaja on todennäköisesti provo, niin sopivasti oli kaikki kliseet kerätty merenrentoja ja hyvää ulkonäköä myöten.

Mutta sinänsä ketju on mielenkiintoinen - kovin moni tuntuu ajattelevan, että täydellinen elämä vaatii perheen, mahdollisimman hienon talon ja ulkonäköä. Ja eipä siinä mitään, hyvähän se on, jos unelmat ja tavoitteet ovat tuollaisia, koska aika moni pystyy niistä saavuttamaan ainakin talon ja perheen (ulkonäköön voi vaikuttaa rajallisesti). Siksi tällaiset provot näyttävätkin toimivan. Jos ap olisi kirjoittanut olevansa apurahalla elävä runoilija, joka asuu milloin missäkin ympäri Eurooppaa, se ei olisikaan samalla lailla kolahtanut. Koska suurin osa ei haaveile tuollaisesta tietäen, ettei se olisi heille oikeasti ikinä mahdollista ja toisaalta koska se olisi liian abstrakti unelma konkreettiselta tuntuvan talon sijaan.
Tämä on ollut ja edelleen on mun elämään. Toki lasten vuoksi en voi lähteä milloin vain mutta minulla on matkalaukku eteisessä aina valmiiksi pakattuna. Tiedän siitä, että voin halutessani napata sen kainaloon ja lähteä jonnekkin :)
 
"athena"
Meidän tontti on 950 neliötä. Ei siis mikään valtava, mutta tällä sijainnilla ja näillä neliöhinnoilla isohko.
Meidän unelmatalo on arkkitehdin suunnittelema yksilöllinen moderni ja valoisa kivitalo.
Talon ja meren välissä on lenkkipolku joten kaupunki omistaa tuon muutaman metrin kaistaleen. Ranta ei ole oikein uintikelpoinen, mutta kaunis ja rauhallinen muutamasta päivittäisestä lenkkeilijästä huolimatta.
Koulutukseni ei valu hukkaan. Hyödynnän sitä tälläkin hetkellä osallistumalla erääseen kehityshankkeeseen. Minulla on kuitenkin kaksi alle 3-v. lasta jotka haluan kotihoitaa mahd pitkään.
Työkokemusta minulla on jo useampi vuosi ennen lapsia ja pidän yllä ammattiosaamistani. Uskon että palaan työelämään suht samalla kompetenssilla kuin ennen lapsia.
Tällähetkellä toivon että perheemme pysyy kasassa, lapset ja me aikuiset terveenä, saadaan vielä yksi tai kaksi lasta, lapsista kasvaa onnellisia ihmisiä ja että eräs lähisukulaiseni paranee sairaudestaan.
Haasteena koen mieheni raskaan työn. Heijastelee ajoittain jaksamiseensa.
En koe että minun tulisi varta vasten "hankkia" uusia kavereita. Elämämme on muuttunut viimevuosina paljon ja varmasti olen itsekkin. Koen että perheemme elämänmuutos ja rikastuminen on lyönyt kiilaa minun ja ystävieni väliin. Tulevaisuus näyttää mihin suuntaan sosiaalinen elämä kulkee. Itselleni on aika hailee asuuko ystäväni Kontulan lähiössä vai Manhattanilla. Selkeästi aistittu kateus on ärsyttävää varsinkin jos itse makaa työttömänä kotona syömässä suklaata.
Joo... Hyvää yötä tänne! :)
Nautitko työstäsi? Antaako se sinulle tyydytystä ja mahdollisuuden toteuttaa itseäsi, jos ei, miten teet sen?

Sanot, että sua ärsyttä ettei kukaan ole iloinen teidän puolesta. Sanot, että sulle on yks hailee, missä kaverisi asuvat. Ehkä sun kavereille se on yks hailee myös? Voisiko olla että ystäväsi eivät niin välitä sun talosta ja rikkauksista, vaan elävät vain omaa elämäänsä?

Tunnen yhden tyypin joka luulee, että kaikki haluavat samaa, kuin mitä hänellä on, vaikkei se pidä paikkaansa.
 
Blondi misu
.. Minulla on ystävä, joka luulee monien yhteisten tuttujemme olevan hänelle kateellisia... Tosiasiassa kukaan ei varsinaisesti ole kateellinen tai toivo ystävälleni huonoa onnea.. Ystäväni herkästi tulkitsee toisia väärin, jolleivät he reagoi ystäväni odottamalla / toivomalla tavalla. Ystäväni on itse vaurastunut melko nopeaan tahtiin, ehkä enemmän tuurista ja "hyvistä valinnoista" ja rakkaudesta vauraaseen mieheen, kuin omilla ansioillaan- ja saavuttanut kaikenlaista sellaista mitä yleisesti ottaen pidetään tavoiteltavana ja hienona ym.. Luulen, että pohjimmiltaan ystäväni itseasiassa epäilee itse, ettei ansaitsisi sitä kaikkea hyvää joka on tullut ikäänkuin ilmaiseksi.. Ja omasta epävarmuudesta kumpuaa tämä pelko siitä että joku on kateellinen ja odottaa vaan sitä hetkeä kun ystävälleni käy köpelösti ja hän menettää kaiken sen mitä on saanut..
 
"athena"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30807414:
Mutta sinänsä ketju on mielenkiintoinen - kovin moni tuntuu ajattelevan, että täydellinen elämä vaatii perheen, mahdollisimman hienon talon ja ulkonäköä. Ja eipä siinä mitään, hyvähän se on, jos unelmat ja tavoitteet ovat tuollaisia, koska aika moni pystyy niistä saavuttamaan ainakin talon ja perheen (ulkonäköön voi vaikuttaa rajallisesti). Siksi tällaiset provot näyttävätkin toimivan. Jos ap olisi kirjoittanut olevansa apurahalla elävä runoilija, joka asuu milloin missäkin ympäri Eurooppaa, se ei olisikaan samalla lailla kolahtanut. Koska suurin osa ei haaveile tuollaisesta tietäen, ettei se olisi heille oikeasti ikinä mahdollista ja toisaalta koska se olisi liian abstrakti unelma konkreettiselta tuntuvan talon sijaan.
Juuri tätä itsekin ihmettelen. Itse en halua lapsia enkä omakotitaloa, vaan rakastan toisenlaista elämää. varallisuutta meillä on niin ettei tarvitse kärvistellä. Mutta tunnen ihmisiä, joiden on hyvin vaikea hyväksyä tätä. He ovat mulle ihan suoraankin sanoneet, että OIKEASTI kuitenkin haluat näitä asioita, koska he ovat niitä halunneet ja saaneet. Eräs jopa toitotti suureen ääneen että hän on tehnyt kaiiki oikeat asiat oikeassa järjestyksessä! Itse suorastaan kammoksun sellaista elämää.
 
"Joopa"
Minusta tuntuu että tuo muiden kateus on sinun omassa päässäsi. Ei oikea ystävä ole kateellinen, eli se siitä laajasta ystäväpiiristä.
Itselläni on asiat hyvin mutta en huolehdi siitä mitä muut minusta ajattelevat. Ystäväpiiriäni ei ole niin laaja mutta en sellaista haluaisikaan. Mieluummin 10 hyvää ystävää kuin 100 kateellista.

Käytä vähemmän aikaa miettimällä mitä muut miettivät sinusta ja keskity oikeisiin ystäviisi.
 
"Miinuska"
Mullakin on mielestäni aika mahtava elämä, ja olen monin tavoin onnekas. Noita ap:n määrittelemiäkin "täydellisen" elämän aiheita löytyy. Rakenteilla myöskin oma unelmien talo, täydellisen ihana ja odotettu lapsi, mahtava mies jonka kanssa yhtä pidetty vuosikymmen. Ulkokuori on kaunis ja kroppa kunnossa. Eipä ole mistään aineellisesta puutetta. Lisäksi aivan mahtava perhe ja anoppila. Sekä ystäviä jotka ovat tukeneet ylä- ja alamäessä.

Mutta kyllä minun elämään on kuulunut myös niitä kipeäitä asioita. Vaikeita sairauksia, läheisten menetys, lapsettomuutta.. Näiden asioiden takia osaan olla kiitollinen siitä mitä minulla on. En osaa "leijua" muiden ihmisten yläpuolella. Tiedä, että kaiken tämän maallisen mammonan, oman terveyden, läheisen.. voi menettää yhdellä hetkellä.

Jotenkin kun tuota ap:n tekstiä luen, osaan vain arvostaa enemmän tätä minun elämääni. Ja niin pitäisi muidenkin. Onneksi minulla on myös tämän kaiken materian ja ulkoisten avujen ympärillä, ennekaikkea upeita ihmisiä. Joista varmasti jokainen osaa olla onnellinen puolestani, ja minä heidän puolestaan. Onneksi olen elänyt elämää joka on minua kasvattanut.

Ja toivon todella, että ap:n elämää ei kohtaan samanlaiset vastoinkäymiset mitä minua ovat kohdanneet. Minä olen niin vahva, että olen niistä selvinnyt ja elän elämäni onnellisinta aikaa. Ap:n tekstistä kuultaa läpi se, kuinka keskeneräinen ihminen hän on. Ei siitä osaa olla kateellinen.
 
Mäbä
Minä olen sitten löytänyt ilmeisesti aitoja ystäviä. Me asutaan rannalla isossa talossa ja tontilla, joka ulottuu veteen asti ja on huomattavasti isompi kuin ap:llä. Yksikään ystävistäni ei ole osoittanut kateuden merkkejä eikä ole syytäkään. Jokainen asuu ja elää itselleen sopivalla tavalla. Kaikilla on omat haaveensa. Ja muiden ihmisten suhtautumiseen voi vaikuttaa yllättävän paljon omalla käytöksellään ja asioihin suhtautumisellaan. Ihanaa elämää meille kaikille siten kun kenellekin sopii parhaiten ;).
 
kateutta
Alkuperäinen kirjoittaja Mäbä;30807669:
Minä olen sitten löytänyt ilmeisesti aitoja ystäviä. Me asutaan rannalla isossa talossa ja tontilla, joka ulottuu veteen asti ja on huomattavasti isompi kuin ap:llä. Yksikään ystävistäni ei ole osoittanut kateuden merkkejä eikä ole syytäkään. Jokainen asuu ja elää itselleen sopivalla tavalla. Kaikilla on omat haaveensa. Ja muiden ihmisten suhtautumiseen voi vaikuttaa yllättävän paljon omalla käytöksellään ja asioihin suhtautumisellaan. Ihanaa elämää meille kaikille siten kun kenellekin sopii parhaiten ;).
Siis tarkoitatko, et jos asuu isossa talossa veden rannalla, niin se olisi joku menestymisen merkki? Ison talon veden rannalla voi hankkia halvemmalla kuin edes mitä ostettua kaksion pk-seudun kamalimmasta slummista Jakomäestä.
 
smoke
[QUOTE="athena";30807447]Juuri tätä itsekin ihmettelen. Itse en halua lapsia enkä omakotitaloa, vaan rakastan toisenlaista elämää. varallisuutta meillä on niin ettei tarvitse kärvistellä. Mutta tunnen ihmisiä, joiden on hyvin vaikea hyväksyä tätä. He ovat mulle ihan suoraankin sanoneet, että OIKEASTI kuitenkin haluat näitä asioita, koska he ovat niitä halunneet ja saaneet. Eräs jopa toitotti suureen ääneen että hän on tehnyt kaiiki oikeat asiat oikeassa järjestyksessä! Itse suorastaan kammoksun sellaista elämää.[/QUOTE]

Omakotitalo on välttämättömyys jos haluaa olla kotona rauhassa ja nauttia.
 
paikkakuntia ja paikkakuntia
Alkuperäinen kirjoittaja Mäbä;30807770:
En todellakaan, mutta ap:n tekstistä sellainen kuva tuli ;).
On eri asia asua veden äärellä isossa talossa kuin meren äärellä Espoossa uudessa isossa ok-talossa. Toinen talo nimittäin voi maksaa 30 000e ja jälkimmäinen taas maksaa aina väh 1 milj euroa.

Täytyy olla aina menestynyt, että kaivaa lompakosta 1milj euroa.
 
hassua
Ei meillä vain ole lähipiirissä vastaavanlaista kateus ongelmaa. Ehkäpä olemme siunatut järkevillä läheisillä. Emme tosin pidä minkäänlaista melua omaisuudesta, matkustelusta. Läheisillä tosin on lupa käyttää paria huvilaa milloin suinkin haluavat kun ovat parissa eri maassa. Me taas saamme vierailla ystävien huvila saarella täällä Suomessa. Pääsee kivasti laiturista jahdilla kun omat kuviot väsyttävät :). Hyvää jatkoa vain, nöyryyttä ei koskaan ole liikaa.. ;)
 
"mie"
Kadehdin tuosta tilanteesta rahaa. Tekisin sillä eri asioita, en halua kivitaloa meren rannalta. Mutta ottaahan se päästä olla keskituloinen ja naimisissa keskituloisen kanssa. Vapaa-ajalla olisi tarjota kaikkea kivaa kun ei tarttis alottaa siitä että laskee pennosia ruokakaupassa.
 
keskituloisia
[QUOTE="mie";30808005]Kadehdin tuosta tilanteesta rahaa. Tekisin sillä eri asioita, en halua kivitaloa meren rannalta. Mutta ottaahan se päästä olla keskituloinen ja naimisissa keskituloisen kanssa. Vapaa-ajalla olisi tarjota kaikkea kivaa kun ei tarttis alottaa siitä että laskee pennosia ruokakaupassa.[/QUOTE]

Keskituloinen > 4000e/kk ei laske pennosia kaupassa, tai on kyllä omasta syystä mokannut asiat. Parsikunta tienaa 8000e/kk - verot.
 
Aapeee
Hei täällähän on valtavasti keskustelua. Ja yllättävän paljon ystävällistäkin. Vau! :)

Ensinnäkin, minulla on mieheni kanssa yhteinen "lompakko". Kuten aiemmin sanoinkin olemme rikastuneet yhteisinä vuosinamme tekemällä valtavasti töitä. Molemmat.

Monet halveksivat uusrikkaita, mutta me olemme ainakin itse tahkonneet rahamme.

Jotkut ihanat palstalaiset olivat ymmärtäneet pointtini. Ruikutusta ja valitusta ja katkeruutta mahtuu tähän maailmaan. Ja kell onni on se onnen kätkeköön.

En pidä omaa näkemystäni onnesta ja hyvästä elämästä minään universaalina totuutena mutta minulle tämä on täydellistä elämää. Asiat ovat hyvin juuri nyt ja juuri näin.

Muutos elämässämme on ollut todella suuri ja olen varmasti "keskeneräinen" kuten joku mainitsi.
Elämme uutta ja tuntematonta elämää. Joskus se hämmentää. Ei osaa vielä tämän elämän koodeja. Esimerkiksi se että meistä pyritään hyötymään, on todella epämiellyttävää. On ihmisiä jotka ovat yhteydessä vain kun kaipaavat jotain. Ystäviä?

Olen todella todella onnellinen meidän uudesta kodista, mutta en voi puhua siitä innostuneena muuta kuin siskolleni, miehelleni ja yhdelle ystävälleni. Muita aihe ärsyttää. Jos rakentaisimme Jukka-taloa veikkolaan, saisin varmasti iloita ihan mielin määrin.

Joo kaipa tätä nyt on turha enempää yrittää avata... Mutta hei kiitos kaikista kommenteista. Monet niistä saivat minut ajattelemaan. Jotkut hymyilemään tai nauramaan makeasti..
Keskustelupalstat ovat kultaa!! :)
 

Yhteistyössä