Täydellinen elämäni aiheuttaa kateutta

  • Viestiketjun aloittaja Mimian
  • Ensimmäinen viesti
Ruma ja paksu
Olen mukava kuulla, että jollain on kaikki nallekarkit osuneet kohdalle. Onnittelut siitä :) Minä haluaisin olla kaunis ja hoikka ja omata paremmat hermot. Lapset voisivat olla reippaampia eivätkö sellaisia kitisijöitä. Mies voisi näyttää samalta kuin tavatessamme ja voisi huomioida minua enemmän. Muuten kaikki on ihan hyvin.
Muuten, kannattaa nauttia onnesta, koska siitä ei koskaan tiedä kauanko se kestää. Eli elää hetkessä!
 
givaa
oisin se ehkä iha jees jos olis solsidanin mickan, tai siis se omaisuus ja nätti naama mut en jaksais vetää sellaista elämää. Olen aika hyvätuloinen rento akateeminen juntti enkä jaksaisi pyöriä missään piireissä. Jos olisi mahis niin luopuisin töistä ja laiskottelisin.
 
nautiskelija
Minullakin on täydellinen elämä, juuri minulle! Sinun elämäsi ei olisi minulle mielestäni täydellinen koska en esim. haluaisi meren rantaan.
Lapsni ja mieheni ovat täydellisiä, juuri minulle :heart:
 
bbbb
Emmä tiiä... Kannattaisko laskee vähän sitä rimaa.. Varmaan kauheen rankkaa ku ei ole ketää kelle puhu, ja musta tuntuu että lähinnä sun ennakkoluulojen takia ei ole.. Jokaisella meistä on huolia, mitä kelläkin, eikä ne ystävät, tuttavat, sukulaiset aina osaa suhtautua asiaan hyvin. Välillä vastaukset on hyviä, joskus huonoja..ei kuitenkaan aina hyviä.. Mutta jotain helpotusta niistä voi silti saada ittelleen.
 
Aapeee
Meidän tontti on 950 neliötä. Ei siis mikään valtava, mutta tällä sijainnilla ja näillä neliöhinnoilla isohko.
Meidän unelmatalo on arkkitehdin suunnittelema yksilöllinen moderni ja valoisa kivitalo.
Talon ja meren välissä on lenkkipolku joten kaupunki omistaa tuon muutaman metrin kaistaleen. Ranta ei ole oikein uintikelpoinen, mutta kaunis ja rauhallinen muutamasta päivittäisestä lenkkeilijästä huolimatta.
Koulutukseni ei valu hukkaan. Hyödynnän sitä tälläkin hetkellä osallistumalla erääseen kehityshankkeeseen. Minulla on kuitenkin kaksi alle 3-v. lasta jotka haluan kotihoitaa mahd pitkään.
Työkokemusta minulla on jo useampi vuosi ennen lapsia ja pidän yllä ammattiosaamistani. Uskon että palaan työelämään suht samalla kompetenssilla kuin ennen lapsia.
Tällähetkellä toivon että perheemme pysyy kasassa, lapset ja me aikuiset terveenä, saadaan vielä yksi tai kaksi lasta, lapsista kasvaa onnellisia ihmisiä ja että eräs lähisukulaiseni paranee sairaudestaan.
Haasteena koen mieheni raskaan työn. Heijastelee ajoittain jaksamiseensa.
En koe että minun tulisi varta vasten "hankkia" uusia kavereita. Elämämme on muuttunut viimevuosina paljon ja varmasti olen itsekkin. Koen että perheemme elämänmuutos ja rikastuminen on lyönyt kiilaa minun ja ystävieni väliin. Tulevaisuus näyttää mihin suuntaan sosiaalinen elämä kulkee. Itselleni on aika hailee asuuko ystäväni Kontulan lähiössä vai Manhattanilla. Selkeästi aistittu kateus on ärsyttävää varsinkin jos itse makaa työttömänä kotona syömässä suklaata.
Joo... Hyvää yötä tänne! :)
 
ei voi verrata
Ehkä joistakin. Minusta tuo olisi helvetti maan päällä, ihan sama mitkä puitteet olisivat, jos joutuisi lapsia tekemään ja asumaan vielä hyi-pk-seudulla. Minulla on ihana ja hemmetin komea, todella seksuaalinen ja ihanan rietas mies, jonka kanssa olen onnellisempi kuin ikinä olisin voinut kuvitella voivan edes olla ja töissäkäyntikin on vähän harrastelua kun mies tienaa niin hyvin ja nauttii siitä kun olen paljon kotosalla puuhaamassa, joka on kieltämättä aivan parasta elämässä. Meillä on yhteisiä harrastuksia ja todella hauskaa yhdessä, en joudu näkemään paljoa muita ihmisiä kun ei voisi vähempää kiinnostaa ja eläimiä on iso lauma sen sijaan. Asumme aivan ihanassa ja rakkaassa talossamme, aivan täydellisellä paikalla ja täällä on niin kaunista, että ihan liikuttuu. Meillä on täysi luottamus toisiimme, pettämisistä yms. ei tarvitse tässä suhteessa ikinä pelätä kun sellainen ei ole mahdollista ja molemmat kokevat elävänsä juurikin kaikkia unelmiaan todeksi ja saamme elää juuri niin estottomasti tai jopa eksentrisesti kuin haluamme täällä keskenämme ja parisuhde on elämän tärkein ja paras asia.

Aivan varmasti joku muu taas sekoaisi täällä ja pitäisi minua hulluna.
 
Anteeksi nyt vaan, mutta ei sinun elämäsi kuulosta mitenkään täydelliseltä. En vaihtaisi missään nimessä elämääni tuollaiseen. Elän unelmaelämääni ja se poikkeaa aika paljon sinun elämästäsi.
Täh? Eiköhän jokainen ihan itse päätä mikä on se unelmaelämä. Ja ei ap sanonut, että hänen elämänsä olisi kaikkien unelmaelämä. Ei sunkaan elämä olisi välttämättä hänen unelmansa.
 
"Riina"
Täh? Eiköhän jokainen ihan itse päätä mikä on se unelmaelämä. Ja ei ap sanonut, että hänen elämänsä olisi kaikkien unelmaelämä. Ei sunkaan elämä olisi välttämättä hänen unelmansa.
Niin juuri. Eihän ap tarkoita että hän on onnellinen ja kaikki muut onnettomia.

Uskon että ap:lla on kateellisia kavereita. Johan tännekin on moni kateellisina kirjoittanut viestejä :D. Ihan naurattaa lukea niitä.
 
[QUOTE="Riina";30807125]Niin juuri. Eihän ap tarkoita että hän on onnellinen ja kaikki muut onnettomia.

Uskon että ap:lla on kateellisia kavereita. Johan tännekin on moni kateellisina kirjoittanut viestejä :D. Ihan naurattaa lukea niitä.[/QUOTE]

Onkohan nää naiset oikeassakin elämässä tälläsiä.
Kaksi "ystävää" keskustelee.
-"Kato ostin maailman istuvimmat ja ihanimmat farkut"
-"Ai no, kyllä nää MUN farkut on paljon paremmat kuin sun, en noita pitäisi vaikka olisi viimeiset farkut maan päällä"

Ihminen joka on iloinen toisen puolesta taas onnittelee toista farkkulöydöstä ja pitää mölyt mahassa vaikka ne pöksyt eivät hänen silmäänsä mielettyttäisi eikä ota keskusteluun mukaan niitä omia housuja.
 
"..."
Zantees
Tähän voisi todeta vain nätisti sen, että joskus oma käytös ja muita kohtaan huokuva ylimielinen asenne aiheuttaa ihmisissä ärsytystä mikä on sitten mukava todeta "kateudeksi". Joillakin on kummallinen tarve saada kateutta ja valittaa siitä? "Pirjo ei tullut meille istumaan iltaa kun hän on niiiiin kateellinen minulle!" Vaikka Pirjo-parka ei oikeasti jaksaisi kutsujaa kuunnella ja hän oli sopinut muuta ystäviensä kanssa ;)
Tuo heitto työttömänä sohvalla suklaata mussuttamisesta kertoo myös jotain.

Oikeat ystävät eivät muuten ole kateellisia vaan vilpittömän onnellisia toisen puolesta. Eihän ap sinulla sitten ole kovin isoa ystäväpiiriä vai? Kannattaisi valita seuransa paremmin jatkossa.
Se kuinka käyttäytyy ja ajattelee muista on aistittavissa. Korkeastikoulutettuna luulisi hiukan ilmaisutaitoa opiskelleen. Provoavasti esiin tuotuna teksti aiheuttaa toki ärsytystä. Se lie tarkoituskin. Ei onnelliset ihmiset tee sellaista minun mielestäni.

Tyylisi, valitan, alkoi ärsyttämään minuakin. Jos tapaisimme niin pääsisit valittamaan oletetusta kateudesta vaikka omaisuuteni + perheeni ovat enemmän kuin tarpeeksi minulle. Kiitos perintöjen.
 
"Riina"
Tähän voisi todeta vain nätisti sen, että joskus oma käytös ja muita kohtaan huokuva ylimielinen asenne aiheuttaa ihmisissä ärsytystä mikä on sitten mukava todeta "kateudeksi". Joillakin on kummallinen tarve saada kateutta ja valittaa siitä? "Pirjo ei tullut meille istumaan iltaa kun hän on niiiiin kateellinen minulle!" Vaikka Pirjo-parka ei oikeasti jaksaisi kutsujaa kuunnella ja hän oli sopinut muuta ystäviensä kanssa ;)
Tuo heitto työttömänä sohvalla suklaata mussuttamisesta kertoo myös jotain.

Oikeat ystävät eivät muuten ole kateellisia vaan vilpittömän onnellisia toisen puolesta. Eihän ap sinulla sitten ole kovin isoa ystäväpiiriä vai? Kannattaisi valita seuransa paremmin jatkossa.
Se kuinka käyttäytyy ja ajattelee muista on aistittavissa. Korkeastikoulutettuna luulisi hiukan ilmaisutaitoa opiskelleen. Provoavasti esiin tuotuna teksti aiheuttaa toki ärsytystä. Se lie tarkoituskin. Ei onnelliset ihmiset tee sellaista minun mielestäni.

Tyylisi, valitan, alkoi ärsyttämään minuakin. Jos tapaisimme niin pääsisit valittamaan oletetusta kateudesta vaikka omaisuuteni + perheeni ovat enemmän kuin tarpeeksi minulle. Kiitos perintöjen.
Kertoo sen että ei ap:n perhekään olisi mitään saavuttanut jos olisivat istuneet päivät pitkät sohvalla ja syöneet suklaata.
 
bbierass
Jotenkin ontolta tuo onni kuitenkin kuulostaa. Ehkä sulle olisi tärkeää, että kaikki nimenomaan huomaisivat ihmetellä teidän erinomaisuutta. Huomaatko ja jaksatko itse kuunnella muita ja iloita ja surra yhdessä toisen kanssa heidän asioistaan? Olkaa vaan ihan vapaasti onnellisia tuolla tavalla, mutta turha luulo, että kaikki olisivat jotenkin kateellisiia, monet ovat ihan tyytyväisiä omaan elämäänsä.
 
Zantees
[QUOTE="Riina";30807164]Kertoo sen että ei ap:n perhekään olisi mitään saavuttanut jos olisivat istuneet päivät pitkät sohvalla ja syöneet suklaata.[/QUOTE]

Elämällä on tapana joskus lopulta värittää rankastikin sitä mustavalkoista ajattelutapaa, siihen asti sallittakoon se sinun ja AP:n kaltaisille. :)

Juurikin toissa viikolla työpaikkansa menetti kaksi ns.ylempään keskiluokkaan kuuluvaa, samasta perheestä. Heillekin kannattaa koht mennä kertomaan ettei kannata siellä sohvan pohjalla vain suklaata mussuttaa.. Ko.pariskunta jaksoi jauhaa aiemmin niistä sohvalla makoilijoista kovastikin. Työllisyysnäkymät eivät ole kovin hyvät heidän alallaan.
 
"Riina"
Elämällä on tapana joskus lopulta värittää rankastikin sitä mustavalkoista ajattelutapaa, siihen asti sallittakoon se sinun ja AP:n kaltaisille. :)

Juurikin toissa viikolla työpaikkansa menetti kaksi ns.ylempään keskiluokkaan kuuluvaa, samasta perheestä. Heillekin kannattaa koht mennä kertomaan ettei kannata siellä sohvan pohjalla vain suklaata mussuttaa.. Ko.pariskunta jaksoi jauhaa aiemmin niistä sohvalla makoilijoista kovastikin. Työllisyysnäkymät eivät ole kovin hyvät heidän alallaan.
Ahkera jotain keksii, ja säästöillä pääsee pahimman yli :).

Sinun kannattaisi yrittää päästä yli tuosta katkeruudesta. Kyllä joillain elämä on mukavempaa omasta ahkeruudestaan johtuen.
 
Zantees
[QUOTE="Riina";30807181]Ahkera jotain keksii, ja säästöillä pääsee pahimman yli :).

Sinun kannattaisi yrittää päästä yli tuosta katkeruudesta. Kyllä joillain elämä on mukavempaa omasta ahkeruudestaan johtuen.[/QUOTE]

Myönnän kyllä kaltaistenne aiheuttavan ärsytystä. Katkeruus tai kateus ovat outoja tunteita minulle.
Jotkut kasvatetaan arvostamaan omaa hyväosaisuutta/tuuria ja ymmärtämään niitä, jotka heikommin pärjäävät elämässä syystä tai toisesta.
Minulle riittää erinäisistä syistä johtuen ahkerointi omassa puutarhassa mutta kaikilla ei asiat luonnistu tähän pisteeseen vaikka kuinka ahkeroisi.

Pitää osata katsoa muuallekin kuin sinne omaan "kuplaansa".
 
"Riina"
Myönnän kyllä kaltaistenne aiheuttavan ärsytystä. Katkeruus tai kateus ovat outoja tunteita minulle.
Jotkut kasvatetaan arvostamaan omaa hyväosaisuutta/tuuria ja ymmärtämään niitä, jotka heikommin pärjäävät elämässä syystä tai toisesta.
Minulle riittää erinäisistä syistä johtuen ahkerointi omassa puutarhassa mutta kaikilla ei asiat luonnistu tähän pisteeseen vaikka kuinka ahkeroisi.

Pitää osata katsoa muuallekin kuin sinne omaan "kuplaansa".
Mistä ihmeestä sinä ajattelet tietäväsi mitä ap tai minä arvostamme? Ap sanoi että on tyytyväinen elämäänsä, ja tosi hyvä. Ei se tarkoita sitä etteikö arvostaisi sitä mitä hänellä on (päin vastoin) tai että jotenkin dissaisi niitä joilla ei ole mitään tai on vähemmän.

Olet niin kiinni katkeruuden tunteissasi että kehittelet päässäsi tuollaisia asioita.

Ja erittäin hyvä että sinulle riittää puutarhassa ahkerointi, ei se kuitenkaan ole mikään onnen mittari mitä kaikkien pitäisi tavoitella. Ihmiset nauttii eri asioista. Toiset siitä että on rahaa millä esim. matkustaa ja ostaa kivoja asioita.
 
"Juulianna"
[QUOTE="Heidi";30807338]Ei oo täydellistä... sulla ei oo mun kroppaa ja rintoja. Veikkaan että sunkin miehesi panis mua tasan ihan milloin hyvänsä :) Elä siis siinä :)[/QUOTE]

Mun mielestä naiset jotka kuvittelee, että kaikki miehet haluaa panna niitä on huvittavia. Kuinka voi ihminen olla noin täynnä itseään. :D Ei, en ole kateellinen ja katkera vaan mua tosissaan huvittaa kun luen tuollaisia kuin tuo lainattu viesti. Nämä naiset kuvittelee, että tuo on joku meriitti ja siksi ihan tosissaan kertovat tuollaista. :D
 
"Heidi"
[QUOTE="Juulianna";30807360]Mun mielestä naiset jotka kuvittelee, että kaikki miehet haluaa panna niitä on huvittavia. Kuinka voi ihminen olla noin täynnä itseään. :D Ei, en ole kateellinen ja katkera vaan mua tosissaan huvittaa kun luen tuollaisia kuin tuo lainattu viesti. Nämä naiset kuvittelee, että tuo on joku meriitti ja siksi ihan tosissaan kertovat tuollaista. :D[/QUOTE]

Sano ihan mitä huvittaa :D molemmat meistä tietää että sun miehesi haluaisi panna mua hetkenä minä hyvänsä. Se voi kertoa nättejä tarinoita siitä miten vain sinä olet hänelle se juttu. Tosiasiassa se ei tarvi kuin tilaisuuden... sitten se olisi jo mua panemassa :D
 
[QUOTE="Heidi";30807372]Sano ihan mitä huvittaa :D molemmat meistä tietää että sun miehesi haluaisi panna mua hetkenä minä hyvänsä. Se voi kertoa nättejä tarinoita siitä miten vain sinä olet hänelle se juttu. Tosiasiassa se ei tarvi kuin tilaisuuden... sitten se olisi jo mua panemassa :D[/QUOTE]

Itseisarvonsa kullakin....
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä