Meillä ei ole enää seksiä...Miten saan parisuhteen kuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja njoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

njoo

Vieras
...vaikka seksi on erittäin tärkeä osa parisuhdetta. Nyt meillä ei kumminkaan ole seksiä ollut juurikaan synnytyksen jälkeen. Vain pari kertaa ja synnytyksestä on aikaa 7kk. Pääsyy on miehen mukaan riitely. Riitelen itse, koska tunnen itseni loukatuksi ja parisuhteen laiminlyödyksi miehen osalta seksittömyyden vuoksi ja mies ei halua riitelyn vuoksi seksiä, vaikka siis riitelenkin juuri edellä mainitsenani syyn vuoksi(koska miehen minuun kohdistunut torjunta sattuu todella lujaa). Se on se perimmäinen syy, miksi tiuskin muista ''pikkujutuista'. Olen itse 35 ja mies on 40. En tiedä kauan tätä jaksan. Esikoisvauvan tähden sinnittelen. Meillä on nyt sovittu määrätietoinen kiltteily päällä. Kumpikin koittaa olla ystävällinen toiselle. Empä tiedä auttako asiaa. Koskakohan määrätietoisella kiltteilyllä saisi seksiä?!? Saako?!? Mitään pettämisiä ei ole, olen varma. Väsymystä mies valittaa myös ja sitä, ettemme ole nyt kumpikaan ihan täydellisessä rantakunnossa, kuten ennen olimme. Ennen lasta seksiä oli 3-4 krt viikossa. Pääsyy miehen mukaan seksittömyyteen on riitely.

Kaiken huippu oli, kun mies väitti eilen kaikkien riitojemme olevan minun aloittamiani ja minun syytä koko suhteen ajalta. Miten joku voi väittää jotain noin älytöntä?!? Tuohon vastasin kyllä, että nyt luulostaa kyllä todella narsistiselta kommentilta. Ihan , kuin riidoissa ei olisi kaksi osallista. Miehen mukaan kuulemma hän vain sortuu mukaan minun riitelyyn. Mies haukkkuu riidoissa. Olen koittanut sanoa, että riidoissa ei tulisi koskaan haukkua toista, että sen tulee loppua. Pitää osata riidellä ilman, että haukkuu toista idiootiksi, kusipääksi, läskiksi tai kehitysvammaiseksi. Nämä olivat miehen käyttämiä haukkumasanoja. Lisäksi mies mollaa kotikaupunkiani.

Pitäisikö minun todella olla tämän kaiken jälkeen miehelle jatkuvasti ystävällinen tuntematta mitään? En pysty olla loukkaantumatta siitä, että oma rakas ei halua minua yht'äkkiä synnytyksen jälkeen. Lapsikin oli tarkkaan yhdessä suunniteltu. Miksi nyt näin? En ole ansainnut tämmöistä. Kuinka oma rakas mies yht'äkkiä käyttäytyy näin kylmästi?

Eilenkin mies haukkui kusipääksi ja läskiksi. Olimme lähdössä vauvan kanssa ulos. Mies koitti työntää vauvan ja vaunut eteisestä ulkopuolelle käytävään, kun minä ja vauva olimme ovella pukeissa valmiina. Olin juuri kääntymässä taaksepäin, jotta itse työntäsisin vaunut pihalle, kuten aina ennenkin ollessamme kahdestaan vauvan kanssa viikolla kotona. Mun ajatus oli, että pääsemme kyllä itsekin ulos, että apu ei ole tarpeen. Mies alkoi huutamaan, että nyt olen kusipää ja hän ei enää lähde minnekään. Lopulta kumminkin lähti. Sanoin miehelle, ettei pidä tehdä yksinkertaisista asioista näin vaikeita. Olen miehen mukaan silti kusipää ja mulla ei ole kuulemma käytöstapoja.

Vinkkejä kaipaan, miten murtaa tämä oravanpyörä ja saada parisuhde kuntoon. Kaikesta huolimatta haluan saada parisuhteen kuntoon. En halua eroa, jota mies uhkailee usein. Haluan onnellisen parisuhteen ja perheen takasin. En kaipaa mitään yksittäisiä kommentteja, että laihduta tai älä ole kusipää. Laihdutan kokoajan ja edistystä on tapahtunut ja pyrin olla ystävällinen resurssien mukaan, koska minuakin loukkaa ja sattuu tämä kovaa.

Auttakaa ihmiset, mitä kummaa teen?

Parisuhdeterapia voisi olla oikeinkin aiheellista.

Parisuhdeterapiaa olen miehelle ehdottanutkin viimeisenä vaihtoehtona, vaikka tahtoisin, että selvittäisimme asian yhdessä keskenämme mielummin. Olen kysynyt mieheltä, että mikä olisi ratkaisu ongelmaan. Mies ei osaa kuulemma vastata.

Itse pohdin asiaa ja kerroin miehellekin seuraavan ratkaisumallin:

1. Kohtele toista hyvin, ole ystävällinen ja mukava, käyttäydy toista kohtaan arvostaen.
2. Laihduta.
3. Pyri nukkumaan mahdollisimman hyvin tilanteeseen nähden.
4.Tee parisuhteen eteen töitä.

Mies lähinnä hymähteli myöntyvästi melkein joka kohtaan. Emme keskustelleet asiasta varsinaisesti vielä.

ps. Oliko se niin, että parisuhdeterapiaa järjetää perhepalvelukeskus?

Meillä mä olen se, jota ei seksi kiinnosta. Mies työttömänä kotona. Ei tee kotitöitä, mulla kolmivuorotyö, kotityöt, lasten jutut jne. jne. Niin eipä jaksa seksi paljon kiinnostaa. Olen miehelle sanonut, että kun häntä alkaa huvittaa töissä käynti ja osallistuminen muutenkin, saattaa muakin huvittaa seksi. Ennen ei.

Mutta ap, kyllä riitely voi viedä halut. Oli riidan syy mikä hyvänsä. Koittaisin hoitaa syytä, niin seuraus hoituu itsestään.

Meillä mä olen se, jota ei seksi kiinnosta. Mies työttömänä kotona. Ei tee kotitöitä, mulla kolmivuorotyö, kotityöt, lasten jutut jne. jne. Niin eipä jaksa seksi paljon kiinnostaa. Olen miehelle sanonut, että kun häntä alkaa huvittaa töissä käynti ja osallistuminen muutenkin, saattaa muakin huvittaa seksi. Ennen ei.

Mutta ap, kyllä riitely voi viedä halut. Oli riidan syy mikä hyvänsä. Koittaisin hoitaa syytä, niin seuraus hoituu itsestään.

Tämä viimeinen kappale kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Miten tämä siis käytännössä minun tapauksessani? Ehkä sinä osaat pukea tämän sanoiksi minun tilanteeseeni?

p.s Meillä kotityöt tekee oikeastaan minä yksin. Siivoan, täytän ja tyhjennän astinpesukoneen, pesen ja ripustan koko perheen pyykit. Lisäksi syötän vauvan, puen vauvan, vaihdan 99% vaipoista, pesen vauvan pyllyn, ostan vauvan ruuat, nukutan vauvan, herään syöttämään pullovauvaamme yksin joka yö miehen nukkuessa. Mies osallistuu vauvan kylvetykseen ja pitää vauvaa välillä sylissä, että saan hetken tehdä muutakin. Toivoisin miehen kyllä osallistuvan enemmän ja olen hänelle tästä sanonutkin.

Eikö sitä miehen antamaa apua voi ottaa vastaan hillumatta että pääset sä ihan ilman sitä äijääkin, niinkuin aina ennenkin? Kyllä muakin loukkaisi tuollainen. Varmasti se lapsi on myös miehelle tärkeä ja haluaa myös vaikka pihallakin lykkiä sitä tenavaansa niillä vaunuilla, ehkä sinun pitäisi nyt ihan ensiksi antaa miehelle vähän narua sen lapsen kanssa, menet itse vaikka parin tunnin lenkille sillä aikaa, tai salille.

Eikö sitä miehen antamaa apua voi ottaa vastaan hillumatta että pääset sä ihan ilman sitä äijääkin, niinkuin aina ennenkin? Kyllä muakin loukkaisi tuollainen. Varmasti se lapsi on myös miehelle tärkeä ja haluaa myös vaikka pihallakin lykkiä sitä tenavaansa niillä vaunuilla, ehkä sinun pitäisi nyt ihan ensiksi antaa miehelle vähän narua sen lapsen kanssa, menet itse vaikka parin tunnin lenkille sillä aikaa, tai salille.

Olen jopa mm. ehdottanut miehelle, että syötä sinä vaikka vauva, haluaisitko sinä välillä tehdä tämän? Missään vaiheessa en ole hillunut tämän asian suhteen!?!!

En ymmärrä, mistä tämmöisen sait päähäsin?

ps. käyn treenamassa 2h / 5 krt viikossa, laihdutuksen takia. Tosin arkena vauvan kera miehen olessa töissä.

Olen jopa mm. ehdottanut miehelle, että syötä sinä vaikka vauva, haluaisitko sinä välillä tehdä tämän? Missään vaiheessa en ole hillunut tämän asian suhteen!?!!

En ymmärrä, mistä tämmöisen sait päähäsi?

ps. käyn treenamassa 2h / 5 krt viikossa, laihdutuksen takia. Tosin arkena vauvan kera miehen olessa töissä.

En ymmärrä, mistä tämmöisen sait päähäsi?

Tyypillinen esikoisen äiti olet, kaikki jää toiseksi vauvan tultua ja kukaan muu ei osaa mitään tehdä. Onko mies ollut ikinä vauvan kanssa niin että oikeasti joutuu jotain tekemään? Jos et kerran salille mene niin että mies hoitaa lasta, niin mene vaikka kylään tuulettamaan sitä päätäsi ja mieskin saa tehdä jotain ihan yksin sen lapsen kanssa. Ei mies tietenkään mitään halua tehdä kun olet paikalla, nytkin mies olisi auttanut vaunut ulos, niin sinä jo siitäkin kilahdit että saat ne kyllä ilman miestäkin pihalle...

Tyypillinen esikoisen äiti olet, kaikki jää toiseksi vauvan tultua ja kukaan muu ei osaa mitään tehdä. Onko mies ollut ikinä vauvan kanssa niin että oikeasti joutuu jotain tekemään? Jos et kerran salille mene niin että mies hoitaa lasta, niin mene vaikka kylään tuulettamaan sitä päätäsi ja mieskin saa tehdä jotain ihan yksin sen lapsen kanssa. Ei mies tietenkään mitään halua tehdä kun olet paikalla, nytkin mies olisi auttanut vaunut ulos, niin sinä jo siitäkin kilahdit että saat ne kyllä ilman miestäkin pihalle...

Meidän parisuhde on ollut aina semmoinen, että olemme tehneet kaikki asiat yhdessä miehen kanssa. Kummatkin tahtovat siten. Olemme tästä keskustelleetkin. Olemme kumpikin oikeastaan vieraantuneet kaveriporukoista iän myötä. Olemme pyrkineet ja tehneet paljon asioita kaksin miehen kanssa, retkeilleet ja liikkuneet jne. Tuntuisi vieraalta meidän parisuhteelle, mennä tekemään asioita yksin.

Jotain pohtimisen aihetta tässä sinun ehdotuksessasi kumminkin oli. Pyrin vielä enemmän olemaan nyt ystävällinen, vaikka tuo ovitilanne menikin siten, etten sillä tarkoittanut loukata. Loukkasin kumminkin, vaikka tahtomattani.

Ei kannata jatkaa sitä että se mies tai vaimo on se elämän ainut ilo ja kaveri, jonka kanssa mitään koskaan tekee. Olet kuule aika yksin ja tyhjän päällä kun (jos) ero tulee tai muuten joudut jatkamaan elämää ilman miestä. Toki voit tehdä paljon asioita miehen kanssa, mutta pidä myös ne omat menosi ja ystäväsi, mies myös osaa hoitaa sitä lasta ja jopa niin että et ole vieressä antamassa hyviä ohjeita. Jos sinulla kerran ei ole salia mihin mennä siksi aikaa kun mies on lapsen kanssa yksin kotona, niin mene vaikka kahvilaan ja mieti mihin ne sinun ystäväsi ovat kadonneet, voisiko heihinkin pitää yhteyttä, käydä heidänkin kanssaan vaikka parantamassa maailmaa sillon tällön. En ihmettele että alkaa tympiä teitä molempia jos teidän elämä on sitä että kaiken aikanne mitä ehditte, vietätte kahdestaan (+lapsi nyt) ja muuta elämässä ei olekaan. Itse olen tämän mieheni kanssa seurustellut 25 vuotta ja meillä on kyllä molemmilla omiakin menoja, jolloin toinen huolehtii kodista ja lapsista.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR

Yhteistyössä