mies haukkui kusipääksi kun avauduin tunteistani...miten kukaan voi kohdella noin kun rohkenee avaamaan sydäntään.

• Viestiketjun aloittaja tunteetonta
  • Ensimmäinen viesti
Se, että puhut mitä sattuu (pussiin itsesi, muun muassa) on ongelma, mutta sanot tuossa, että suhteita saa yhtä helposti, kuin ehjän lasin kaupasta, ehkä itselläsi suhteiden taso on tuota, mutta mulla ne on ainakin olleet paaaljon ainutlaatuisempia, eikä yhtä rikkimennyttä korvata toisella.
Se on aina eri pohjalta sitten koko juttu.en toista itseäni mielellään. Enkä varsinkaan vain "toivo", että uusi lasi kestäisi, vaan ihan pidän sen ehjänä kuten vain parhaiten kykenen.
Sä näät asiat eri tavalla kuin minä. Minä en nää siinä mitään ihmeellistä, että pariutuu nopeasti jos näin haluaa, se ei tee suhteista kertakäyttöisiä eikä se huononna sitä edellistä suhdetta.
Eikä se tee siitä suhteesta huonoa vaikka se alkaisikin nopeasti eron jälkeen.
Ei tätä nyt jaksa mantaa kertaa selitää.

Kun se taso ei riitä kaikille nii-in. Kyllä sellaisia löytyy, mutta miksi heidän kanssaan haluaisi olla, on toinen kysymys. Ap sen sijaan HALUAA olla miehensä kanssa ja siksii kyseli neuvoja. Think! Vaikka se olisikin sinusta (jonka mielipiteellä ei ole paskkan vertaa väliä) paska mies. Eipä sillä ole merkitystä, mitä mieltä SÄ siitä miehestä olet, kuten sun piti kuitenkin tulla ketjuun heti esittämään.
Taso ei riitä? Kumppani ei riitä? No sulle ei tunnu riittävän mikää.
Ja en tiedä mistä revit tuon huonon tason sun muun skeidan.

viieeras
Sä näät asiat eri tavalla kuin minä. Minä en nää siinä mitään ihmeellistä, että pariutuu nopeasti jos näin haluaa, se ei tee suhteista kertakäyttöisiä eikä se huononna sitä edellistä suhdetta.
Nyt en taas tajua. Miten niin "ei huononna edellistä suhdetta"? Miksi sitä edellisen suhteen huonontamista pitäisi miettiä? Ihan paskahan se oli kuitenkin.

Dglgdjlfdljs
No, tietäähän sun nykyinen kumppanisi tämän? En mäkään jotain laastarisuhteita sure, todellakaan, mutta osaan ainakin kuvvitella, että surisin kovastikin tärkeän, itselleni tärkeän suhteen rikki menemistä, vaikka syy olisi missä.

Kyllä miehiä voi vaihtaa kuin sukkia, ei siinäkään mitään, kun ne suhteet on sitten jotain tosiaan ei-tärkeitä tai laastareita. Jos mulla on ollut laastarisuhde, olen kertonut sille toiselle sen, ettei kiinny ja rakastu minuun liikaa, kun itse en voi olla vakavasti suhteessa. Se on ollut miehille okei, kun kumpikin on tiennyt, missä mennään.

Jsfkefkfe
Nyt en taas tajua. Miten niin "ei huononna edellistä suhdetta"? Miksi sitä edellisen suhteen huonontamista pitäisi miettiä? Ihan paskahan se oli kuitenkin.

= ehkä Puuhippa tarkoitti, että nopea uusi pariutuminen ei tee siitä edellisestä suhteesta ei-tärkeää?
Niin, ei _teekään_, (siis muuta mitään) kun se oli sitä alunperinkin. Tosin ei ehkä sille toiselle, mutta siitähän ei Puuhipan tartte piitata. Jokainen pitää huolen vain itsestään. Jos sattuu loukkaamaan muita niin sorom'noo. Ei niitä tartte ajatella (kun ei osaa.)

Jefjlfeefjle
Taso ei riitä? Kumppani ei riitä? No sulle ei tunnu riittävän mikää.
Ja en tiedä mistä revit tuon huonon tason sun muun skeidan.
Rehellisyys olis ainakin kiva siinä pohjalla. Voihan se olla, että oon vaativa? Tosin oon mä tinkinyt parisuhteeseen mennessäni asioista, mutta ei kaduta. Kaikkea ei saa, kun en oo mikään ihannevaimo tai muukaan kauhean mieletön mimmi :D

Kfnjksfjksfks
Rehellisyys olis ainakin kiva siinä pohjalla. Voihan se olla, että oon vaativa? Tosin oon mä tinkinyt parisuhteeseen mennessäni asioista, mutta ei kaduta. Kaikkea ei saa, kun en oo mikään ihannevaimo tai muukaan kauhean mieletön mimmi :D
Mut hyvän miehen olen löytänyt, tinkiminen ei ollut sellaisista asioista, joilla todella on väliä. Vaan enempi ulkonäöstä, tyylistä (ei ihan mun ihannetyyppinen), ikäerostakin, huuman intensiteetistä jne... Mutta asiat, jotka on oleellisia vaikka silmät ei näkis, on mun miehessä kultaa. Ja niillä mennään.

"Puuhippa"
No, tietäähän sun nykyinen kumppanisi tämän? En mäkään jotain laastarisuhteita sure, todellakaan, mutta osaan ainakin kuvvitella, että surisin kovastikin tärkeän, itselleni tärkeän suhteen rikki menemistä, vaikka syy olisi missä.

Kyllä miehiä voi vaihtaa kuin sukkia, ei siinäkään mitään, kun ne suhteet on sitten jotain tosiaan ei-tärkeitä tai laastareita. Jos mulla on ollut laastarisuhde, olen kertonut sille toiselle sen, ettei kiinny ja rakastu minuun liikaa, kun itse en voi olla vakavasti suhteessa. Se on ollut miehille okei, kun kumpikin on tiennyt, missä mennään.
Mä en ole koskaan vaihtanut miehiä kuin sukkia tai harrastanut laastarisuhteita.

njoo
Joo ei ole facebook kyllä ensisijainen asioiden juttelu paikka :) meillä kans ollut puhetta ettei muille levitellä. Tämä keskustelu on mennyt jo terapiasta ;) Ja tämä palsta on myös hyödyllinen kun voi naamattomana kirjoitella melkein mistä vaan.

Totta, naamattomana lohduttavaa puhua ihan kaikesta ja saada vertaistukea täällä :) Mullekin tämä meidän keskustelu on mennyt terapiasta ihan. En ole minäkään koskaan tavannut samassa tilanteessa olevaa, jolla kaikki ois näin paljon samoin! :)

viieeras
[QUOTE="Puuhippa";30763480]Tämä on harvinaisen tyhmä kysymys, koita nyt vähän edes yrittää. Mieti tuota kysymystäsi niin huomaat itsekkin kuinka älyvapaa se on.[/QUOTE]

No ihan tasan yhtä älyvapaata on väittää, ettei erokaan tunnu yhtään missään. Koetapas itse miettiä. Samat perusteet pitäisi päteä kummassakin tapauksessa. Jos siis ollaan oikeasti täysillä mukana.

"Puuhippa"
Eli tarkoitatko, että ne jotka ovat erotilanteessa surullisia, eivät osaa käsitellä asioita? Se suruhan nimenomaan on sitä käsittelyä. Oletko kuullut koskaan psykologiasta?
Mä käsitten asiat eri tavalla, mä meen periaatteella "tämä on osa elämää ja uuden alku. Mun tavalla se eroprosessi ei pitkity.
Jokainen tyylilää ja mähän olen tässä puhunut itsestäni eikä teidän itkusessiot kiinnosta.

viieeras
[QUOTE="Puuhippa";30763526]Mä käsitten asiat eri tavalla, mä meen periaatteella "tämä on osa elämää ja uuden alku. Mun tavalla se eroprosessi ei pitkity.
Jokainen tyylilää ja mähän olen tässä puhunut itsestäni eikä teidän itkusessiot kiinnosta.[/QUOTE]

No kyllä sinä muistaakseni olet moneen kertaan kysynyt ja ihmetellyt, mikä erossa on vaikeaa ja surullista.

viieeras
[QUOTE="Puuhippa";30763548]Ja? Kannattas jotenkin avata aina näitä väittämiä, kun mä en osaa lukea sun ajatuksia niin mikä tässä on se pointti?[/QUOTE]

Sinä sanoit: "mähän olen tässä puhunut itsestäni eikä teidän itkusessiot kiinnosta"

Johon minä vastasin:

"kyllä sinä muistaakseni olet moneen kertaan kysynyt ja ihmetellyt, mikä erossa on vaikeaa ja surullista."

Mikä tässä nyt oli epäselvää? Kyselet asioita, joten voisi kuvitella, että sinua ne kiinnostavat. Nyt kuitenkin sanot, ettei kiinnostakaan. Puhut ihan sekavia.

"Puuhippa"
Sinä sanoit: "mähän olen tässä puhunut itsestäni eikä teidän itkusessiot kiinnosta"

Johon minä vastasin:

"kyllä sinä muistaakseni olet moneen kertaan kysynyt ja ihmetellyt, mikä erossa on vaikeaa ja surullista."

Mikä tässä nyt oli epäselvää? Kyselet asioita, joten voisi kuvitella, että sinua ne kiinnostavat. Nyt kuitenkin sanot, ettei kiinnostakaan. Puhut ihan sekavia.
Ne ovat enemänkin toteamuksia. Ja sä liität tuon kohtaa puhun vaan itsestäni ja nyt olisi pitänyt tajuta, että tuo on tarkoitettukin siihen ettei mua kiinnosta muiden asiat. Sun ulosanti on vähän heikkoa.

viieeras
[QUOTE="Puuhippa";30763571]Ne ovat enemänkin toteamuksia. Ja sä liität tuon kohtaa puhun vaan itsestäni ja nyt olisi pitänyt tajuta, että tuo on tarkoitettukin siihen ettei mua kiinnosta muiden asiat. Sun ulosanti on vähän heikkoa.[/QUOTE]

Lainasin kyllä sen sinun viestisi siihen omaan kommenttiini. Miten se olisi pitänyt laittaa että olisit sen ymmärtänyt?

Eli olet nyt tässä kymmenisen sivua puhunut itsestäsi ja ihan vahingossa ja omaa tyhmyyttään kaikki luulivat, että sinä halusit kommentoida ap:n tilannetta ja ylipäätään eroja.

Yhteistyössä