Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30759167:Mie tuun aina olemaan savolainen vaikka täällä asunkin.
elä oo moksiskaan, ei kukaan oo ihan täydellinen
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30759167:Mie tuun aina olemaan savolainen vaikka täällä asunkin.
Ekkönää just uhonnu asuvas niin kerrassaan jumalan pierureiän takana ettei ees kaupassa oo johtoja ku kerran vuodessa? Ni mistä me nyt tiijetään onko se keskellä Suomea vai ei mitäänMissä teidän mielestä on Keski-Suomi?? Kun olen aina kuvitellut että asun aika keskellä ja sitten radiossa puhuttiin Keski-Suomesta tyyliin Jyväskylänä.. Meiltä on monta sataa kilometriä J-kylään ja minusta se on aika alhaalla jo..
Mää oon myöhemmin etelöitynyt pohjalais-kainuulaisen yhteistyön tuote.mää ainaski oon selkeesti pohjossuomalainen
en kummiskaan lappalainen
Miehän oon aivan täydellinen :saint:elä oo moksiskaan, ei kukaan oo ihan täydellinen
Hei joo, sillaihan se voiskii mennä Oot sää vaan pätevä päättelijä, kyllä huomaa että on kouluja käyty :flower:eikös pakoaukko ole aika keskellä ruppia?
Katos ko mää olin Tampereella ostoksilla. Nyt oon porukoitten tykönä landella enkä ehi manseen reklamoimaan enää ennenko palaan kotia. Äläkä yhtään yritä syyllistää huijattua kuluttajaa :stick:On se siellä etelässä kun kaikki pitää olla just heti. Minäkin olen harkinnut ostavani nettipiuhaa pleiukkariin pian viisi vuotta. Eipä tiiä jos jo ens viikola haen. Sitä tosin ei ehkä oo tuossa lähimmässä puljussa, mutta kyllä ne tilaa ja se tulee kun joutuu. Kiireellä tehään vaan kuspäisiä lapsia. Niin. Että oisit ollu iliman ja hakenu sitten kun oot isossa kaupungissa ens kerran.
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30759185:Miehän oon aivan täydellinen :saint:
Mulle on kerrottu että kaikki mikä on kehä kolmosen ulkopuolella, on hevon persettä ja metsää..:snotty:Ekkönää just uhonnu asuvas niin kerrassaan jumalan pierureiän takana ettei ees kaupassa oo johtoja ku kerran vuodessa? Ni mistä me nyt tiijetään onko se keskellä Suomea vai ei mitään
Mulle on kerrottu että kaikki mikä on kehä kolmosen ulkopuolella, on hevon persettä ja metsää..:snotty:
Näin on. Ei täällä Kyöpelinvuorellakaan ole enää yhtään ihmisasumusta muistuttavaa rakennelmaa. Ruoka metsästetään itse pöytään. Onneksi nuo citypuput ei ole niin kovin tarkkoja aluejaosta. Saa pihasta suoraan ruokaa :snotty:.Mulle on kerrottu että kaikki mikä on kehä kolmosen ulkopuolella, on hevon persettä ja metsää..:snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30759222:Näin on. Ei täällä Kyöpelinvuorellakaan ole enää yhtään ihmisasumusta muistuttavaa rakennelmaa. Ruoka metsästetään itse pöytään. Onneksi nuo citypuput ei ole niin kovin tarkkoja aluejaosta. Saa pihasta suoraan ruokaa :snotty:.
Siulla on poroja. Niissä on enemmän syömistä.no säähän asut ihan sivistyksessä jos siellä on sitipupuja
täällä ei oo ees russakoita
Mä olen sukujuurieni mukaan pohjanmaalta. Eteläpohjanmaalta.mää ainaski oon selkeesti pohjossuomalainen
en kummiskaan lappalainen
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30759235:Siulla on poroja. Niissä on enemmän syömistä.
Tosta mieleeni maalattiin kuva jossa on krut isojen kumisaappaiden kanssa ja lammaksen takajalat sullottuna samoihin saappaisiin.. :Oporon koparaa on pirun vaikea saaha sopimaan saappaan varteen
vaan lammas ja kauris :heart:
Syö sä jäniksetMeillä on jäniksiä. Tiedän kun ne on syöneet mun omenapuun taimet.
Mulla ei ole asetta, enkä jaksa juosta jänistä kiinni. Rakennan sille kyltin jossa lukee isolla ISTU! Ja kun se hämillään istahtaa taimen äärelle, nakkaan sitä kumpparilla päähän..Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30759244:Syö sä jänikset