Miksi, oi miksi.. peiliin katsoessani näen todella kauniin naisen, mutta valokuvissa mua tuijottaa suohirviö :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerro kerro kuvastin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi näin? Miksi? Mä en ikinä onnistu kuvissa, mä oon niissä aina ihan hirveän ruma ja lihava ja todella kammottava. Mutta kun katson itseäni peilistä, niin näen oikeasti kauniin ja suloisen naisen. Mikä tää kieroutuma oikein on? Kumpi kertoo totuuden, valokuva vai peili?

Sama täällä. En edes halua, että minusta otetaan kuvia vaan väittelen niitä viimeiseen asti.

Mun mies on todella hyvännäköinen, siis oikeasti älyttömän komea. Kuvissa se ei kuitenkaan useinkaan näytä yhtä hyvältä... jännittyy aina kameran edessä ja ottaa jonkun typerän jäykistyneen kuvausilmeen. Ja sitten yrittää avata silmiään kunnolla (joka näyttää tosi oudolta), kun ne on kuulemma puolitangossa omasta mielestään. Et kyllä mun mielestä toiset vaan on valokuvauksellisempia, ja rentous myös vaikuttaa.

Kuva on yleensä lähempänä totuutta. Peilissä toki valo on yleensä suotuisampi, mutta enne kaikkea peilistä näkee sen, mitä haluaa nähdä. Peiliin katsoessa jo valmistautuu tiedostamatta katsomaan utseään, ja itsestään näkee sen mihin on tottunut ja millaiseksi itsensä kuvittelee.
Valokuvassa vastaavaa itsepetosta ei kykene käyttämään.

sloth02.jpg

kuulun myös tähän joukkoon joka ei onnistu kuvissa mutta näytän livenä mielestäni vähintäänkin siedettävältä. :) Videokuva paljastaa ehkä syyn miksi kuvat näyttää niin koomisilta; olen varsin "ilmeikäs" ja elehdin paljon tai sitten jäykistyn kuin peura ajovaloihin jos ehdin huomata olevani kuvauksen kohteena. :D

Mä en onnistu ikinä kuvissa. Eikä tämä ole vain oma mielipiteeni, vaan myös muut ovat sanoneet että en näytä itseltäni kuvissa. Veljeni teki jopa testin, katsoi mua ja samalla otti kuvan, ja sanoi että kuvassa tapahtuu jotain outoa, vaikka samaan aikaan näytän livenä ihan normaalilta. Aina kumma kiero katse, kauhea pönötysnaama ja outo ilme. Peilissä ja videolla olen ihan ok, jopa kaunis. Tarvitsen liikkumista siis tuekseni :D Jotenkin se pysähtyneisyys ei mun naamalle sovi. Tosin en osaa olla kuvattanakaan, tietysti juuri näistä syistä, joten hyvää kuvaa musta ei ole olemassakaan.

Tuon passikuvajutun todistin juuri itsekin, vanhassa passikuvassa näytän suorastaan kaunottarelta verrattuna uuteen :D

Mä oon huomannut valokuvien suhteen, että oma huomio keskittyy vaan ja tasan niihin hirveisiin epäkohtiin, joita ei yleensä itsessään näe, esim. kaksoisleukaan, käsivarsien paksuuteen, tai sivuprofiiliin, joka itselläni ei ole sellainen kuin kuvittelen sen olevan. Ajattelen näyttäväni ihan hirveätä, ja ihmettelen miksi saan paljon palautetta jonka mukaan olen ihan hyvän näköinen. (Peilistä olenkin!)

Nyt olen opetellut kunnolla katsomaan niitä valokuvia. Ei ne kaksoisleuat nyt aina niin kauhean isoja olekaan, ja tuskinpa muut ihmiset tuijottavat minussa jotain helttoja ja alleja, vaan esim. silmiä ja suuta. Kuvissa ei myöskään usein näy esimerkiksi erittäin niaselliset ja sirot käteni, tai melko karismaattinen tapani puhua ja ottaa itselleni tilaa.

Ei ne valokuvatkaan kaikkea kerro.