The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
SiperianHusky?

Sulla on viehtymys isoihin koiriin jotka vaativat perhanasti toimintaa.
En halua mitään karvatonta rottaa joka asustaa käsilaukussa.
Kyllä, niin haluan. Lisäksi sen koiran pitää näyttää koiralta eikä esim aikaisemmin mainitsemaltani karvattomalta rotalta tai että ois lyöty päätä seinään. Myöskään mitään kuolakonetta en halua.
 
No voi vitalis, katsastin tietenkin myös siperianhuskyjen tarjonnan niin on olemassa Suomessa nyt tällä hetkellä kaksi kappaletta pentuja, 1200 egee kustantaisivat.

Kaksi. Ei se nyt NIIN harvinainen rotu ole!

Jollakin tietoa kasvattajista?
 
9mmm
täällähän leppoisa ja aurinkoinen tunnelma itelkään ei oo darraa vaik pilkkuun asti meni :) jo perhana huutokaupan näyttö alko täytyy mennä huutelemaan hyvää päivän jatkoo kaikille aki ja heli on kyl oiva pari ciao
 
No voi vitalis, katsastin tietenkin myös siperianhuskyjen tarjonnan niin on olemassa Suomessa nyt tällä hetkellä kaksi kappaletta pentuja, 1200 egee kustantaisivat.

Kaksi. Ei se nyt NIIN harvinainen rotu ole!

Jollakin tietoa kasvattajista?
Noi sun tykkäämäsi rodut vaan molemmat on semmoisia jotka vaatii menemistä ja tekemistä.
Jos koiran pitää olla iso ja koirannäköinen, mut on silti tulossa lähinnä seurakoiraksi, niin mä kattoisin Eurasieria.

 
Noi sun tykkäämäsi rodut vaan molemmat on semmoisia jotka vaatii menemistä ja tekemistä.
Jos koiran pitää olla iso ja koirannäköinen, mut on silti tulossa lähinnä seurakoiraksi, niin mä kattoisin Eurasieria.
Mä nyt käsitin ja uskonkin että tweetti on kyllä sellanen joka menee ja harrastaa niiden koirien kanssa just niikuin niiden kans kuuluukin ettei koira/t tylsisty. Sellasia joiden kanssa nimenomaan saa tehdä juttuja.
Justhan sanoi ettei halua mitään käsilaukkukoiria ,niiden kanssa kun ei edes tarvitse juuri mitään tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tweet
Noi sun tykkäämäsi rodut vaan molemmat on semmoisia jotka vaatii menemistä ja tekemistä.
Jos koiran pitää olla iso ja koirannäköinen, mut on silti tulossa lähinnä seurakoiraksi, niin mä kattoisin Eurasieria.

Mistä noin päättelit?

Esim se sienikoira/pommikoira heitto ei ollut vitsi. Siperianhusky ei sovellu noihin hommiin vaan siinä mielessä ns. helppo koira että runsas liikunta riittää. Se mun suosikki tehtiin että saataisiin saksanpaimenkoiran ja suden hyvät puolet palveluskoiraksi. Niin saatiinkiin. Ainut huono puoli oli että kouluttaminen oli vaativaa ja kesti pitkään, halutut ominaisuudet kuitenkin tuli.

.edit lisätäkseni tohon niin minua ei haittaa vaikka koulutuksessa menisi kolmekkin vuotta. Ymmärrän että suurilla organisaatioilla se on suuri ero onko koira "valmis" vuoden vai kolmen vuoden koulutuksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä ei oo järjenhiventä ottaa koiraa, jollei tarvitse sitä kaveriksi lenkeille tai sienimetsään tai metsästykseen tai vaikka avuksi lampaidenkasvatukseen.

Mä otan ison hurtan sit kun jään eläkkeelle ja on aikaa. Briardin. Ne ovat maailman ihanimpia. :heart:
 
Mun mielestä ei oo järjenhiventä ottaa koiraa, jollei tarvitse sitä kaveriksi lenkeille tai sienimetsään tai metsästykseen tai vaikka avuksi lampaidenkasvatukseen.

Mä otan ison hurtan sit kun jään eläkkeelle ja on aikaa. Briardin. Ne ovat maailman ihanimpia. :heart:
Tuostapa muistukin että lisään nou-listaani tollaset takkuturkit ;)

Mut sie tykkäät niin hyvä :)
 
Kaupas käyty ja renkaat heitetty autoon, nyt vaatetuspuoli kuntoon ja me hilpastaan. Hiphei ja mukavaa viikonloppua kaikille :wave:


Mun kaverilla oli joskus Huskyja, pentueitaki ne teetti, mutta siitä on jo muutama vuosi aikaa, enkä oo nyttemmin ollu jutuissa, ku muuttivat nii kauas, mut tää alkuvuosi ei kai kumminkaan oo ihan sitä yleisintä pentueaikaa, mä luulen, että kesää kohden alkaa vilkastumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30716705:
Kaupas käyty ja renkaat heitetty autoon, nyt vaatetuspuoli kuntoon ja me hilpastaan. Hiphei ja mukavaa viikonloppua kaikille :wave:


Mun kaverilla oli joskus Huskyja, pentueitaki ne teetti, mutta siitä on jo muutama vuosi aikaa, enkä oo nyttemmin ollu jutuissa, ku muuttivat nii kauas, mut tää alkuvuosi ei kai kumminkaan oo ihan sitä yleisintä pentueaikaa, mä luulen, että kesää kohden alkaa vilkastumaan.
Takatalvi uhkaa, ajelehan sitten tosi varovaisesti kun lunta tulee taas.

Tosta koiravalinnasta itellä, tsekkosslovakian susikoira kiinnosta sen vuoksi että on niin lähellä sutta ja omaa erinomaiset palveluskoiran ominaisuudet, koulutus kestää mut en oo lähössä minnekkään vielä vähään aikaan. Siperianhuskyssä ne on ne siniset silmät. Plus että kun tarttee liikuntaa niin sitä löytyis kans, valjaat päälle ja lapset pulkkaan sen perään. Ja voi se olla muukin niinkuin sanoin joku rescue koirakin käy kunhan on koiran näköinen ja alle kaksvuotias. Siinä taas kiinnostaa se että tulee tunne että on auttanut jotain. Mut ei mitään sylikoiraa joka asustaa käsiveskassa. Joku jonka kans saan tehä jotain.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä