The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Spencer Hastings
Pitääkö lohi ostaa samana päivänä kun sen paistaa vai voiko ostaa päivää ennen?
Ja millä sivulla se pitkäkaulan salaatti ohje mahtoi olla...? Olen niin laiska etten jaksais selailla taaksepäin.
Voi ostaa ihan hyvin edellisenä. Jos säilöt kauemmin kylmässä, niin muista vaan nostaa tarpeeksi ajoissa lämpeämään ennen uuniin tai pannulle laittoa.

En tiedä mistä Sirahvin salaattiohjeesta puhut, mut sillä on yleensä aika hyviä....
 
Pitääkö lohi ostaa samana päivänä kun sen paistaa vai voiko ostaa päivää ennen?
Ja millä sivulla se pitkäkaulan salaatti ohje mahtoi olla...? Olen niin laiska etten jaksais selailla taaksepäin.
Ei tarvitse, kaupassa kalat on ainakin pari päivää vanhoja ihan tuoreimpinakin. Kala säilyy (juuri pyydetty) jääkaapissa viikon verran - kuulemma, itse en seisota edes ite pyydettyä niinkauan vaan päivä kaksi maksimi.

Elikkäs voi ostaa päivää ennen, tärkeintä on että kylmäketju ei katkea ja jääkaappi on tarpeeksi kylmä (1-2 astetta kalalle että säilyisi monta päivää)
 
Voi ostaa ihan hyvin edellisenä. Jos säilöt kauemmin kylmässä, niin muista vaan nostaa tarpeeksi ajoissa lämpeämään ennen uuniin tai pannulle laittoa.

En tiedä mistä Sirahvin salaattiohjeesta puhut, mut sillä on yleensä aika hyviä....
En mie ainakaan lämmitä kalaa niinkuin pihvejä ennen kypsentämistä, ihan jääkaappikylmänä pannulle.
 
  • Tykkää
Reactions: krut
Voi ostaa ihan hyvin edellisenä. Jos säilöt kauemmin kylmässä, niin muista vaan nostaa tarpeeksi ajoissa lämpeämään ennen uuniin tai pannulle laittoa.

En tiedä mistä Sirahvin salaattiohjeesta puhut, mut sillä on yleensä aika hyviä....
Launataina ajattelin paistaa niin meinasin et jos huomenna ostais.käyn hakee sen ihan kalatiskiltä enkä mitään vakuumipakattua.

Se ohje missä oli sitä curryriisiä....
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä