Miksi suomalaiset naiset eivät edes halua näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";30698271]Tämä olikin mielenkiintoinen huomio. Johtuisiko siitä, että ruotsalaiset miehet (paitsi että ovat huomattavasti treenatumpia ja komeampia kuin suomalaiset juntit), tekevät osansa kotitöistä ja lasten hoidosta. Ruotsalaiset isät mm käyttävät vanhempainvapaita ihan toiseen malliin kuin suomen vässykät. Kun hommat hoidetaan puoliksi, jää kummallekin aikaa myös itselleen. Suomessa naiset hoitavat lähes yksin työt ja lapset ja kodin, joten aika on enemmän kortilla.[/QUOTE]

On siis olemassa "ruotsalainen mies" joka tekee puolet kotitöistä ja lastenhoidosta ja on treenattu ja hyvännäköinen ja "suomalainen mies" joka ei tee kotona yhtään mitään ja on ruma ja epäsiisti läski, vaikka aikaa olisi käydä sailla ja parturissa. Miten nuo ruotsalaiset osaa tämänkin asian niin paljon paremmin? Opetetaanko siellä sekä miehille että naisille tehokasta ajankäyttöä vai tuleeko se jo äidinmaidossa? Ja ajatella, kun siellä on vielä ilmastokin ihan samanlainen kuin Suomessa.

[QUOTE="miima";30698279]netissä on lukemattomia vaatekauppoja, on halpaa ja kallista ja kaikkea siltä väliltä. ei muuta kun ostamaan, ne tuodaan vaikka kotiovelle jos niin haluat.[/QUOTE]

Kappas, haluan linkkejä niistä halvan puolen vaatekaupoista niin mullakin on toivoa \o/

[QUOTE="...";30698280]No menepä huviksesi käymään siellä YDINkeskustan alueella, niin näet ihmeitä. Siellä sinun kulmilla nyt liikukkaan muuta kuin sosiaalipummeja, narkkareita ja maksullisia hoitoja...ei ihme, että mielikuvasi on vähän vääristynyt.[/QUOTE]

Taitaa tämän kirjoittajalla olla Helsingin kaupunginosat vähän hakusessa :D

Terveisiä muuten ydinkeskustasta, samaa läskiä täällä näkyy kuin lähiöissä ja siellä Kemijärvelläkin ;)

ei kyllä ruotsalaiset ja saksalaiset naiset laittaudu yhtään sen enempää, molemmissa maissa asuneena voin sanoa ja keskivertovirolaisellakin on arkityyli ihan legginsit ja uggit. Ranskalaisilla on maine laittautujina mutta tuulesta temmattua, jos ei lasketa ranskalaisnaisten tapaa peitellä peseytymättömyyttä hajustetulla talkilla ja hiusparfyymillä sekä kuivashampoolla ja käyttää tummanpunaista huulipunaa ilman mitään muuta meikkiä :D
Ainoa mikä suomalaiset naiset erottaa on täkäläisten naisten tapa käyttää silmälaseja, leikata hiukset lyhyiksi ja/tai värjätä luonnonvaaleat hiukset mahonginpunaisiksi tai mustanruskeiksi mikä oikeasti harvalle kalpealle suomalaiselle sopii. Ruotsalaiset värjäävät keltaisenvalkoisella :P

On siis olemassa "ruotsalainen mies" joka tekee puolet kotitöistä ja lastenhoidosta ja on treenattu ja hyvännäköinen ja "suomalainen mies" joka ei tee kotona yhtään mitään ja on ruma ja epäsiisti läski, vaikka aikaa olisi käydä sailla ja parturissa. Miten nuo ruotsalaiset osaa tämänkin asian niin paljon paremmin? Opetetaanko siellä sekä miehille että naisille tehokasta ajankäyttöä vai tuleeko se jo äidinmaidossa? Ja ajatella, kun siellä on vielä ilmastokin ihan samanlainen kuin Suomessa.

Ehkä se liika vapaa-aika veltostuttaa. Suomalaisilla miehillä on liikaa aikaa kitata kaljaa, joten ovat tylsistyneet, eivätkä kykene muuhun kun sohvalla makaamaan. Oikeasti vaikea kyllä löytää tylsempää seuraa kuin suomalainen mies. Esim keskustelutaidot ovat siinä 1-vuotiaan luokkaa useimmilla suomalaisilla miehillä. Ihan sama, vaikka olisivatkin helvetin rumia, mutta opettelisivat nyt edes puhumaan.

Jaa, itse tulin juuri kaupungilta, ja ehdin tuossa lyhyen matkan aikanakin ihailla kahden eri naisen laitettua tukkaa ja yhden kaunista rusketusta. Töissä taas kaikki olivat laittautuneita ja hyvännäköisiä. Että se siitä "suomalaiset naiset" -jankkauksesta.

Älä yritä. AP tietää ettei yksikään suomalainen nainen tee koskaan mitään ulkonäkönsä eteen ja se on fakta. Ihailit varmaan venäläisiä ja aasialaisia.

meillä töissä virolaiset, venäläiset, thaimaalaiset, chileläiset ja vietnamilaiset on muuten ihan yhtä räjähtäneen näköisiä kuin suomalaisetkin :D
ihan ymmärrettävää, koska suurin osa työpäivästä menee suihkuttaessa,saunottaessa, eritteiden kanssa puljatessa, eikä kukaan halua herätä aamuvuoroon enää yhtään aikaisemmin vain siksi että laittautuisi töihin kun se laittautumisen lopputulos häviää ensimmäisen tunnin aikana.
Ja kun töistä pääsee, on joka tapauksessa likainen tukka hikoilun takia, naama kiiltää ja niin edelleen :D
ne, jotka töihin meikkaavat, eivät kyllä kovin kauniissa meikissä ole enää lounasaikaan

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
[QUOTE="Hehe";30698222]Huvittavaa miten täällä alkaa heti mammat perustella miksi juuri itse ei tee ulkonäölleen mitään. On kiire, stressi, laset, miehet, työt jne. jne. Kaikki nämä samat ongelmat ovat mysö vaikkapa Ruotsissa ja Norjassa ja siitä huolimatta itsestähuolehtimisen aste on aivan toista luokkaa kuin suomalaisilla naisilla.[/QUOTE]

Siis todellakin huolehdin itsestäni! Tänään olen mm käynyt leffassa ystävän kanssa, opiskellut ja nyt juon lattea viihtyisässä kahvilassa. Kaikki tämä ihan vain itseäni varten.

no mun mielestä tonne räntäsateeseen on turha ruveta pynttäytymään ! kohta on kuitenkin tukka sekas ja meikit pitkin naamaa.. ja mitä vaatteisiin tulee, esim. itsellä pitkä, hupullinen parkatakki sekä vanhat farkut toimii tuolla paremmin kuin joku minihame/korkkarit-yhdistelmä... ehtii sitä vilautella kesälläkin :D

Se viekin päivästä...ööö...5 minuuttia että vähän meikkaa, laittaa tukan ja katsoo mitä laittaa päälle. Puhumattakaan siitä ettei ahda itseensä kaikkea mitä näkee.
tekosyitä, kaikilla meillä on kiirettä, stressiä, vastuuta, hommaa...

se on muuten kumma juttu, miten vaikka ruotsalaiset siskomme, jotka ovat ihan samalla tavalla itsenäisiä ja työelämässä, ehtivät tämän kaiken eivätkä ole taloudellisesti riippuvaisia miehen miellyttämisestä.

ai 5 min., no kyllä mä joka aamu sentään sen 45 min laitan itseäni suihkuineen mutta silti en koe itseäni niin laitetuksi,,vaan enemmän pitäis ehtiä. No, ehkä tääkin on suhteellinen kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Ponuttakin vielä;30698375:
Jep, suomalainen nainen kesällä:
- Jälleen leggarit, mutta tällä kertaa 3/4-pituiset
- T-paita
- "Lipposet", Crogsit tai enintään korottomat avokkaat
- Lippis

Tukka värjättynä mahongin väriseksi ja kynitty lyhyeksi "pirteäksi ja helppohoitoiseksi" kesätukaksi.

Mulla saattaa olla t-paita työpäivänä. Mutta sekään ei ole tavis t-paita. En omista leggareita. Crocsia käytän parvekkeella tai roskien viemiseen. En omista lippistä. Mulla on pitkä tumma tukka kesät talvet.

Minulla on alle vuoden vanha lapsi, ja meikkaan ja laitan hiukset joka päivä. Lisäksi käytän koruja, valitsen sopivat vaatteet, harrastan liikuntaa, pidän itseni kaulasta alaspäin karvattomana ja huolehdin, ettei painoindeksi nouse yli 20:n. Korkokengätkin on jalassa aina paitsi lenkillä.

Vaan ei se silti ole mikään pakko. Kukin eläköön niin kuin tahtoo. Minä tykkään olla aina huoliteltu.

Mä oon 43 v enkä ole ikinä elämässäni lähtenyt töihin tai aikaisemmin opiskelemaan ilman (kevyttä) meikkiä, ei tukisi mieleenkään vaikka 3 lastakin olen saanut ja opiskellut lääketieteen tohtoriksi

Niin. Mikä elämässä on olennaista? Millä tavoin ihmisen on hyvä käyttää aikaa ja energiaa? Mikä ylipäänsä on kaunista? Kuka sen määrittää?

En ole kauhean kova laittautumaan. Se ei tunnu olennaiselta, ei kiinnosta riittävästi. Pitäisikö mielestäsi minun laittautua kaltaistesi ihmisten takia? Miksi pitäisi? Olenko teille jotain velkaa tai pitääkö minun jostain syystä miellyttää teitä? Minua huolestuttaa huomattavasti enemmän yksinkertaisten, pinnallisten, sivistymättömien ja ymmärtämättömien määrä. Toivoisin, että ulkoiseen habitukseen panostamisen sijaan ihmiset panostaisivat sisäiseen kyvykkyyteen, viisauteen. Aika on rajallista ja jokainen kynsi- ja ripsihuollossa istuttu tunti ja peilin edessä vietetty aika on pois jostain muusta. Mitä iloa on ulkokuoresta, joka vain tyhjäksi kuoreksi jää?

Tämä tietenkin on kärjistettyä ja paljon mahtuu ääripäiden väliin, onneksi. Totuus kuitenkin on, että pääosin ihmiset ovat ajattelemattomia ja no, tyhmiä. Sinuna olisin enenmmän huolissani tästä kuin kansakuntamme naaraiden ulkomuodosta. Ja oikeasti on syytä myös pohtia kauneuskäsitystäsi. Mistä se syntyy? Entä jos käsityksesi kauneudesta ei olekaan yleinen mielipide? Kenen kauneuskäsityksen mukaisesti naisten siis silloin pitäisi itseään muojata? Vai olisiko jokaisella oikeus näyttää juuri siltä kuin itse haluaa? Kuvitteletko olevasi niin merkittävä ihminen, että suomalaisten naisten tulisi elää miellytääkseen sinua?

• Tykkää
Reactions: Khisu
Olin yli kymmenen vuotta naimisissa naisen kanssa joka laittautui suurinpiirtein vain häihin. Seuraavan haluan olevan sellaisen naisellisen naisen joka haluaa näyttää muulloinkin kauniilta.
Toki nyt kun hän on sinkkuna niin on alkanut panostamaan itseensä (exä).

Laitan hiukset aamuisin, meikkaan, katson puhtaat vaatteet päälle. Sitten, olen hoitovapaalla, rahaa ei ole kampaajalle, lasten kanssa tunteja ulkona jolloin parhaimmaksi kengiksi osoittautuneet on Kuomat. Käyn välillä keikkatöissä mutta joudun käyttämään työasua joten sinnekkään ei kannata liikaa pukeutua.

Vastailenpa nyt oman selitykseni miksi näytän arkisin rähjäiseltä. Olen raksalla töissä ja saatan joutua pesemään naaman parikin kertaa päivän aikana. Meikit kyllä leviää hien mukana ympäriinsä (pari kertaa erehtynyt töihin meikkaamaan), hiukset on 8h kypärän alla litistyneenä ja vaatteet vaihdan pölyisessä pikku kopissa, joten mitään siistimpää vaatetta ei kannata laittaa jos ei halua että menee heti likaiseksi.. Kyllä mä yleensä viikonloppusin edes yritän näyttää asialliselta. Ei mua kauheesti kiinnosta mitä muut musta ajattelee..