säpäle harmaana
Pitäisköhän minunkin mankua, kun jostain syystä joka päivä kohtaan ihmisen, joka haluaa puhua säästä. Mitä ne oikein luulevat? Enhän minä mikään ilmatieteenlaitos ole.
Ja sinulta taas taisi mennä minun pointtini ohi. Miten se, että kerrot vain syntymäkuukauden, estää sen, ettei kukaan kysele, että joko nyt?Pointti näköjään meni sinulta ohi, se, etten sitä tarkkaa aikaa ilmoitellut missään vaiheessa, koska olisin saanut niitä jatkuvia tivauksia, että joko nyt, jos raskaus olisi kestänyt sinne laskettuun aikaan saakka. Niille, jotka sitä tarkkaa päivää viitsivät tivata, heitin, että noita on useampikin tarjolla, kyllä se sinne lokakuun loppuunmennessä syntyy. Kiireisenä syntyi jo syyskuussa.
Ennen tuota alkuraskauden ultraa emme edes olleet kenellekään vielä koko raskaudesta mitään kertoneet, jolloin sitä laskettua aikaa ensimmäisen kerran muuteltiin.
Jännää että olet sairaanhoitaja ja lähihoitajien opettaja, etkä siltikään ole oppinut ymmärtämään että kustakin asiasta maailmassa on n. seitsemän miljardia mielipidettä omasi lisäksi.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30691745:Pitäisköhän minunkin mankua, kun jostain syystä joka päivä kohtaan ihmisen, joka haluaa puhua säästä. Mitä ne oikein luulevat? Enhän minä mikään ilmatieteenlaitos ole.
Jännää tosiaankin. En ole mikään sairaanhoitaja enkä opettaja. Keneenköhän sinä nyt minut sekoitat?Alkuperäinen kirjoittaja Säpäleelle;30691779:Jännää että olet sairaanhoitaja ja lähihoitajien opettaja, etkä siltikään ole oppinut ymmärtämään että kustakin asiasta maailmassa on n. seitsemän miljardia mielipidettä omasi lisäksi.
O.K. Sekoitan sinut johonkin toiseen jankkaajaan.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30691795:Jännää tosiaankin. En ole mikään sairaanhoitaja enkä opettaja. Keneenköhän sinä nyt minut sekoitat?
Onko sinusta siis ihan ok myös loukkaantua, kun ihmiset puhuvat kanssani säästä? Ja tarkoittaako sinusta parin raskauteen liittyvän kysymyksen esittäminen sitä, että elämässä ei ole mitään muuta?
Niin, mutta samalla kuitenkin annat ymmärtää, että minun mielipiteeni on väärin. Jos suurin osa ihmisistä näkee raskausaikaan liittyvät kysymykset säähän rinnastettavina kysymyksinä, niin se on kuitenkin väärin?Alkuperäinen kirjoittaja Säpäleelle;30691801:O.K. Sekoitan sinut johonkin toiseen jankkaajaan.
Minua et saa mukaan tuohon junk jank jenk mutta MINUN mielipiteeni on se oikein. Ehkä joku jaksaa väitellä kanssasi.
Ei, vaan sinä annat ymmärtää että sinusta eriävät mielipiteet ovat väärin. Etkä voi sanoa että suurin osa on sitä tai tätä mieltä, koska sitä et tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30691812:Niin, mutta samalla kuitenkin annat ymmärtää, että minun mielipiteeni on väärin. Jos suurin osa ihmisistä näkee raskausaikaan liittyvät kysymykset säähän rinnastettavina kysymyksinä, niin se on kuitenkin väärin?
Miksi pitää osallistua keskusteluun vain vetääkseen esiin jotain henkilökohtaista (joka ei nyt vain tällä kertaa mennytkään ihan nappiin), mutta itse asiaan ei sitten viitsitäkään kommentoida?
Mitä ihmettä tämä kommentti taas on?Täällä on ilmeisesti ihmisiä, joiden koko elämän täyttää raskaus, eikä muut puheenaihetta elämästä löydy kuin raskauskilot ja peräpukamat
Ap ilmeisesti kykenee keskustelemaan muustakin, eikä jaksa olla kävelevä raskausajantietotoimisto.
Jos ketjun otsikossa kysytään, miksi ihmiset ovat niin perkeleen uteliaita ja minä vastaan siihen, että monet ihmiset ajattelevat x. Miksi en saa sitä sanoa?Alkuperäinen kirjoittaja Säpäleelle;30691819:Ei, vaan sinä annat ymmärtää että sinusta eriävät mielipiteet ovat väärin. Etkä voi sanoa että suurin osa on sitä tai tätä mieltä, koska sitä et tiedä.
Huoh.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30691834:Jos ketjun otsikossa kysytään, miksi ihmiset ovat niin perkeleen uteliaita ja minä vastaan siihen, että monet ihmiset ajattelevat x. Miksi en saa sitä sanoa?
Tuo ilmatieteenlaitos-kommentti oli suunnattu sille vastaajalle, joka veti taas asiat mustavalkoiseksi, eli jos joku kysyy laskettua aikaa, elämään ei muuta mahdu. Vastasin tähän kärjistetyllä esimerkillä. Siitä ei tarvitse niiden loukkaantua, jotka pitävät laskettua aikaa yksityisasiana.
Yksityisasiana pitäminen on ihan ok, kunhan ymmärtää myös sen, että kaikki eivät hoksaa että joku voi tällaisesta asiasta loukkaantua.
Ja jos ainoa syy lasketun ajan salaamiseen on se, että kyselyt vähenevät, niin tätä en ymmärrä. Sehän ei ole minkään mielipideasia, jos mietitään, miten siinä oikeasti käy.
Minusta on väärin kyllä ajatella, että jos joku kysyy mitä tahansa kaverin raskaudesta, tämä kysyjä ei osaa muuta ajatella.Alkuperäinen kirjoittaja Säpäleelle;30691819:Ei, vaan sinä annat ymmärtää että sinusta eriävät mielipiteet ovat väärin. Etkä voi sanoa että suurin osa on sitä tai tätä mieltä, koska sitä et tiedä.
Mielipide asioita kaikki. Ei mitään merkitystä väheneekö vai ei. Koita nyt tajuta. Ihmisillä on erilaisia tapoja elää ja toimia. Mutta jatka ihmeessä vänkäämistä. Tosin ei kannata pettyä kun et saa jyrättyä omia mielipiteitä muiden mielipiteiksi vaikka otsasuonet pullottaen niin yrität tehdäkin.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30691841:Minusta on väärin kyllä ajatella, että jos joku kysyy mitä tahansa kaverin raskaudesta, tämä kysyjä ei osaa muuta ajatella.
Mutta se, onko laskettu aika yksityisasia, on tietysti mielipidekysymys, mutta toisen osapuolen pitää myös ymmärtää toinen mielipide. Sitähän tässä ketjussa kysyttiin.
Ja vielä se kolmas asia. Väheneekö kyselyt sillä, että kerrotaan vain kuukausi, muttei tarkkaa päivää? Kukaan ei vastannut.
Kolme eri asiaa. Yksi on selkeästi mielipideasia. Jos vänkään noista kahdesta muusta, ei kai se mitätöi tuota mielipideasiaa?
Niin? En ymmärrä. Oletan kyllä, että kyseessä on suurin osa. Niin paljon niistä lasketuista ajoista keskustellaan. No, siitä voin kyllä luopua, jos se nyt sinua helpottaa. Enhän minä mitään osuuksia tiedä. Asia ei kuitenkaan miksikään muutu. Monet kuitenkin näin ajattelevat ja sillä tämä asia selittyy.Alkuperäinen kirjoittaja Säpäleelle;30691837:Huoh.
Suurin osa. SuuriN osa. Suurin osa. Suurin osa.
Ymmärrätkö?
Ai miten niin ei ole merkitystä väheneekö vai ei? Kai sillä nyt on, jos ne kyselyt koetaan vastenmielisinä ja niiden takia sitten salataan se laskettu aika, ja sehän tässä ketjussa nyt oli koko ongelman ydin. Joo, ei kenenkään maailma kaadu, mutta tämän ketjun aihe huomioon ottaen aika olennainen seikka.Alkuperäinen kirjoittaja Säpäleelle;30691848:Mielipide asioita kaikki. Ei mitään merkitystä väheneekö vai ei. Koita nyt tajuta. Ihmisillä on erilaisia tapoja elää ja toimia. Mutta jatka ihmeessä vänkäämistä. Tosin ei kannata pettyä kun et saa jyrättyä omia mielipiteitä muiden mielipiteiksi vaikka otsasuonet pullottaen niin yrität tehdäkin.
Mitä väliä sillä on, että mikä päivä. Ja tuo, että kerroin, että lokakuun loppuun mennessä syntyy kyllä tarkoitti oikeasti, että laskettu aika oli reilusti ennen kuun puoliväliä. Kun sattuu olemaan suvussa muutama henkilö, joka aloittaisi päivittäisen puhelinpommitelun, että joko nyt sen tarkan päivän lähestyessä ja sen päivän jälkeen monta kertaa päivässä, niin minä en ainakaan sitä jaksa.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30691841:Ja vielä se kolmas asia. Väheneekö kyselyt sillä, että kerrotaan vain kuukausi, muttei tarkkaa päivää? Kukaan ei vastannut.
Niin, ei ole väliä mikä päivä, eikä sitä ole fiksua tivata. Kysyinkin, tuleeko niitä "joko nyt" -kyselyjä vähemmän, jos kerrotaan vain summittainen aika.Mitä väliä sillä on, että mikä päivä. Ja tuo, että kerroin, että lokakuun loppuun mennessä syntyy kyllä tarkoitti oikeasti, että laskettu aika oli reilusti ennen kuun puoliväliä. Kun sattuu olemaan suvussa muutama henkilö, joka aloittaisi päivittäisen puhelinpommitelun, että joko nyt sen tarkan päivän lähestyessä ja sen päivän jälkeen monta kertaa päivässä, niin minä en ainakaan sitä jaksa.
Täytyy olla sairaan utelias, jos sitä tarkkaa päivämäärää pitää jaksaa vängätä ja vängätä, jos ei summittainen ajankohta muka riitä, kun harva kuitenkin sinä laskettuna päivänä synny. Sama kuin rupeaisi tinkaamaan, että minä päivänä panitte ja missä asennossa.
peesiOnko teille joillekin oikeasti niin tärkeää tietää se laskettu aika?
Mä oon aina kysyny raskaana olevilta tutuilta laskettua aikaa, joku on sanonut tarkan päivän, osa juurikin käyttäny tuota ...kuun puolivälissä vastausta. Eikä mulle ole tullut mieleenkään tivata asiaa enempää.
Sama on sukupuolen kanssa. Kerran olen voinut kysyä, ja osa kertoo, osa ei ota itsekään selvää ja osa haluaa pitää tiedon itsellään. Kunnioitan jokaista tapaa. Sama että harva haluaa kertoa vauvan nimeä ennen ristiäisiä/nimiäisiä.
Tottakai tulee vähämmän niitä tivailuja, jos ilmoittaa sen ajan sopivan epämääräisesti. Kun kuitenkin on noita, jotka kuvittelevat lapsen syntyvän laskettuun aikaan. Arvaa vaan, kun menee muutaman päivän sen tarkan ajankohdan yli, niin riittääkö kyselyitä, joko nyt, joko nyt.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30691865:Niin, ei ole väliä mikä päivä, eikä sitä ole fiksua tivata. Kysyinkin, tuleeko niitä "joko nyt" -kyselyjä vähemmän, jos kerrotaan vain summittainen aika.
Äitiyslomallekin voi jäädä 30-50 arkipäivää ennen laskettua aikaa eli laskeskele siitä Työnantajalle pitää ilmoittaa 2 kk ennen lomalle jäämistä.Lasketun ajan salaaminen on kyllä aika kummallista. Minusta se on ihan perusjuttu. Eihän sitä voi edes kertoa, koska jää äitiyslomalle ja tämän haluaa salata, koska siitähän se olisi helposti laskettavissa.
Okei. Minä taas ajattelen niin että niitä kyselyitä tulee koko kuukauden ajan, jos ei tiedetä tarkkaa aikaa. Jos siis edelleen oletetaan että ihmiset ovat yhtä uteliaita.Tottakai tulee vähämmän niitä tivailuja, jos ilmoittaa sen ajan sopivan epämääräisesti. Kun kuitenkin on noita, jotka kuvittelevat lapsen syntyvän laskettuun aikaan. Arvaa vaan, kun menee muutaman päivän sen tarkan ajankohdan yli, niin riittääkö kyselyitä, joko nyt, joko nyt.
Juuri näin. Jos ap olisi heti kertonut lasketun päivän, niin kukaan ei olisi muistanut sitä enää viikon päästä. Tai sitten ap olisi voinut kertoa kaksi viikkoa myöhemmän päivän, jolloin ei tarvitse pelätä tihentyviä puhelinsoittoja loppuraskaudessa.Sun kaverit kiusaa sua ihan vaan siksi, että yrität olla ihan naurettavissa asioissa salamyhkäinen.