On se vaan aina niin hienoa kun muslimi löytää Jeesuksen :D

Mitä se pelastuminen tarkottaa?
Uskovaisten käyttämät ilmaisut on täyttä hepreaa.
No ekana Jumala kutsuu ihmistä, sit jos ihminen lämpiää ajatukselle niin hän haluaa Jeesus-jutut itselleen/uskoon/uskovaksi. Sit pyytää Jumalalta sitä asiaa (hyvä on pyytää synnitkin anteeksi) ja tsädäm, on uskossa. Ja on uskossa hautaan asti jos ei lähde omasta halusta muille teille.

Se mitä yliluonnollisessa maailmassa tapahtuu uskoontulossa, on että ihmiselle lahjoitetaan semmoinen pelastus-paketti, puetaan kirkkauteen, Jumala lätkäisee häneen sinetin "Jumalan lapsi".
Aikaa tuohon kuluu yliluonnollisessa maailmassa ehkä sekunti. Ihmisen pääkopassa tietty se prosessointi on saattanu kestää vuosia, mut sit kun varsinainen hyväksyminen tulee, niin uskoontulo on silmänräpäyksessä.

Uskoontulossa voi tuntea jotain tai sit ei (kuten minä) koe mitään. Itse petyin kun enkelikuoroa ei ollukaan korvan juuressa kun meikäläinen päätti vihoviimein tehdä ratkaisun. Mut jos jatkaa sillä uskovais-linjalla niin hiljalleen alkaa Jumala vahvistaa läsnäolon tunnetta uskovalla.
 
Oletko lukenut Koraanin?

Siis ihan sitä Koraania kokonaisuudessaan, ei pelkkiä persujen poimimia lainauksia nettiriehumiseensa?
En kokonaan ole lukenut mutta osia siitä. Kyse ei ole siitä että oliko Muhammed sotaisa vai ei, paikka paikoin hän puhuu rauhanomaisesti (Medina?) mutta sit loppupuolella elänäänsä kiivaammin. Sotaisuudessa VT ja Koraani ei eroa paljoa ja molemmista saa halutessaan aika sotaisan tai rauhanomaisen mielikuvan. No, muslimit ihmettelevät usein sitä kun kristityt rakastavat vihollisiaan ja antavat lyödä kuin vierasta sikaa, se on ehkä isoin ero.

Sotaisuus ei ole se pointti, sillä on monia mätiä, rauhanomaisia uskontoja jotka ei ole sotaisia. Olennainen pointti on se, onko se Jumala elävä vai ei.
 
Spencerille... ja toisessa kirjassa uskonnon perustaja-jumaluus päättää yhtäkkiä virua ristillä ja toisessa ei. Edellämainitun käytös ei ole ihan tavallisinta käytöstä uskonnon perustajalle.

Ja kristinuskossa ei pääse eikä saa yrittää taivaaseen omien töiden kautta (vaikka hyvät työt on itsessään tärkeitä), muissa uskonnoissa katsotaan ihmisen hyviä tekoja ja valaistumisen astetta.
 
[QUOTE="Maarikka";30689026]:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Niin edelleen kysyn sulta: miksi sun uskontosi on muka oikeampi kuin jonkun toisen uskonto?[/QUOTE]

No TIETTY on. :kieh:
Paras rangaistus Isis-porukalle olisi joutua/päästä jonkun hellariporukan (en ole hellari) evankelioimaksi. Sieltä sellistä tulisi joukko Päivi Räs...ei kun iloisia ja rakastavia nuorukaisia.
(tietty vankeusrangaistus päälle, uskoontulleiden vankienkin on istuttava maallinen rangaistus loppuun asti)
 
"Maarikka"
No TIETTY on. :kieh:
Paras rangaistus Isis-porukalle olisi joutua/päästä jonkun hellariporukan (en ole hellari) evankelioimaksi. Sieltä sellistä tulisi joukko Päivi Räs...ei kun iloisia ja rakastavia nuorukaisia.
(tietty vankeusrangaistus päälle, uskoontulleiden vankienkin on istuttava maallinen rangaistus loppuun asti)
Eli et osaa antaa mitään perusteluja miksi sun uskontosi olisi parempi. Olipa arvattavaa. :D
 
[QUOTE="Maarikka";30689054]Eli et osaa antaa mitään perusteluja miksi sun uskontosi olisi parempi. Olipa arvattavaa. :D[/QUOTE]

Aa..nyt vasta luin sanan "miksi". Luin nopsaan sun viestisi kun toisessa kädessä oli tehosekoitin, teen iltapalarahkaa.

Semmoista yhtä teologista detaljia ei voi heittää että miksi.
Jos sanon sulle että "siksi kun Jeesus kuoli ristillä niin siks tää on oikea" niin jonkun muun uskonnon edustaja voisi sanoa että "siksi kun mun uskonnon perustaja kiipesi Himalajalle, seisoi päällään ja teki sieltä ekana ihmisenä varjoliitohypyn ja sitä noudattamalla pelastut jne".

Kyse on voimista ja siitä että Jeesuksen voima peittoaa muut. Innokas uskovien porukka voi rukoilla niin että muun uskonnon edustajan voimat ei toimi (jos siis rukoilevat eikä pyöri somessa seuriksella käydessäänkin). Olen huomannut että sinnikkäällä rukouksella saa vaikka ennustajan ennustus-ja näkökyvyn jumiin (kun semmoista on seurannut).

Silloinkin kunkin uskonnon kannattajat ovat innolla uskossaan, Jeesuksen voima on suurin. Ei ole tavatonta että innokas muslimi kääntyy päivässä kristityksi kun kohtaa Jeesuksen, toisinpäin ei tapahdu vastaavaa.
 
"Mariam"
Miksi tälläisen aloitus herättää vihaa ihmisissä, miksette ole onnellisia toisen puolesta? Kun joku tekee hyvän ratkaisun ja on onnellinen? Miksi uskovaisia saa haukkua? Siksi, koska jumalattomat vihaa Jeesusta ja Hänen omiaan. Vahvistatte Jumalan Sanan käytöksellänne. Mutta me uskovat olemme voittajan puolella eikä teidän vihaisuus haittaa. Rukoilemme vaan teidänkin puolesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
"nyynä"
Echo, sinä et tiedä oman uskosi ulkopuolelta paljon mitään. Ja jokainen tulkoon uskollaan onnelliseksi. On kuitenkin täyttä kukkua, ettei muiden uskonnon perustajien elämään kuuluisi kärsimys ja omista eduistaan ja elämästään luopuminen. Kannattaa tarkemmin perehtyä Kristuksen lisäksi Mooseksen, Muhammedin ja hänen jälkeensä tulleiden Jumalan tahdon ilmaisijoiden elämään ja ilmoitukseen. Voit löytää paljon yhteistä näistä kaikista. Lisäksi kaikista näistä, Moosesta lukuunottamatta, on ennustukset Raamatussa. Raamattu on pyhä kirja myös kristinuskon jälkeen syntyneissä suurissa maailmanuskonnoissa. Niiden myötä tulleen uuden ilmoituksen lisäksi. Jumalan ilmaisijoiden eli profeettojen olennainen ykseys on asia, jota jokaisen soisi pohtivan. Ja heidän ilmoitustaan ajatellen olisi huomattava, että kultainen sääntö löytyy miltei sanasta sanaan kaikkien ilmaisijoiden jälkeen jääneestä perimätiedosta tai teksteistä. Lisäksi huomautan, että sanomalla Allah sanomme itseasiassa 'Jumala', mutta eri kielellä. Samoin kuin englannin kielessä Jumalaa tarkoittava sana on God, rautalangasta vääntääkseni.

Näitä pohtiessani toivon, että turha kyräily eri uskontojen välillä loppuisi, sillä yksikään niistä ei ole toistaan parempi. Kaikilla on merkityksensä ihmiskunnan historiassa. Tässä en nyt ota kantaa siihen mitä ihmiset itse ovat saaneet aikaan uskonnon varjolla. Siihen mahtuu paljon hyvää ja paljon pahaa. Profeetan/Sanansaattajan/Jumalan ilmaisijan tehtävänä on kautta aikojen ollut ihmisten saattaminen yhteen. Ja lopulta, ei meillä ole paljon vaihtoehtoja kuin toistemme huomioiminen tällä avaruudessa valtavaa vauhtia kiitävällä pallolla, joka on ainoa kotimaamme.

Huh. Tulipas asiaa. Tätä kai jokainen voisi pohtia edes vähän.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
viersa
Miten niin toisinpäin ei tapahdu? Linkkiä tähän faktaan? Vai heititkö taas omaa mutua?

Juu, ja seurakunnissa laihdutaan ja kultahampaat kasvaa suuhun kunhan vaan rukoillaan innolla. Saa jumiin jotain, jota ei ole olemassakaan..? No nyt olen vakuuttunut.
 
viersa
[QUOTE="Mariam";30689157]Miksi tälläisen aloitus herättää vihaa ihmisissä, miksette ole onnellisia toisen puolesta? Kun joku tekee hyvän ratkaisun ja on onnellinen? Miksi uskovaisia saa haukkua? Siksi, koska jumalattomat vihaa Jeesusta ja Hänen omiaan. Vahvistatte Jumalan Sanan käytöksellänne. Mutta me uskovat olemme voittajan puolella eikä teidän vihaisuus haittaa. Rukoilemme vaan teidänkin puolesta.[/QUOTE]
Kuka täällä on vihainen? Paitsi ehkä ap itse, joka haukkuu toisin uskovia ja dissaa heidän uskontojaan. Vai onko se kristityille sallittua?
 
  • Tykkää
Reactions: Fukitol
"Mariam"
Kuka täällä on vihainen? Paitsi ehkä ap itse, joka haukkuu toisin uskovia ja dissaa heidän uskontojaan. Vai onko se kristityille sallittua?
Missä kohtaa ap haukkui ihmisiä? Lue kommentit hänen aloitukseen.

Se että sanoo Jeesuksen olevan totuus ei ole muihin uskontoihin kuuluvien HAUKKUMISTA. Mutta uskovaisethan ei saisi sanoa mitään, se on aina väärin kun uskovainen sanoo jotain kuinka ystävällisesti tahansa.
 
[QUOTE="nyynä";30689161]Echo, sinä et tiedä oman uskosi ulkopuolelta paljon mitään. Ja jokainen tulkoon uskollaan onnelliseksi. On kuitenkin täyttä kukkua, ettei muiden uskonnon perustajien elämään kuuluisi kärsimys ja omista eduistaan ja elämästään luopuminen. Kannattaa tarkemmin perehtyä Kristuksen lisäksi Mooseksen, Muhammedin ja hänen jälkeensä tulleiden Jumalan tahdon ilmaisijoiden elämään ja ilmoitukseen. Voit löytää paljon yhteistä näistä kaikista. Lisäksi kaikista näistä, Moosesta lukuunottamatta, on ennustukset Raamatussa. Raamattu on pyhä kirja myös kristinuskon jälkeen syntyneissä suurissa maailmanuskonnoissa. Niiden myötä tulleen uuden ilmoituksen lisäksi. Jumalan ilmaisijoiden eli profeettojen olennainen ykseys on asia, jota jokaisen soisi pohtivan. Ja heidän ilmoitustaan ajatellen olisi huomattava, että kultainen sääntö löytyy miltei sanasta sanaan kaikkien ilmaisijoiden jälkeen jääneestä perimätiedosta tai teksteistä. Lisäksi huomautan, että sanomalla Allah sanomme itseasiassa 'Jumala', mutta eri kielellä. Samoin kuin englannin kielessä Jumalaa tarkoittava sana on God, rautalangasta vääntääkseni.

Näitä pohtiessani toivon, että turha kyräily eri uskontojen välillä loppuisi, sillä yksikään niistä ei ole toistaan parempi. Kaikilla on merkityksensä ihmiskunnan historiassa. Tässä en nyt ota kantaa siihen mitä ihmiset itse ovat saaneet aikaan uskonnon varjolla. Siihen mahtuu paljon hyvää ja paljon pahaa. Profeetan/Sanansaattajan/Jumalan ilmaisijan tehtävänä on kautta aikojen ollut ihmisten saattaminen yhteen. Ja lopulta, ei meillä ole paljon vaihtoehtoja kuin toistemme huomioiminen tällä avaruudessa valtavaa vauhtia kiitävällä pallolla, joka on ainoa kotimaamme.

Huh. Tulipas asiaa. Tätä kai jokainen voisi pohtia edes vähän.[/QUOTE]

Hienosti kirjoitit, mutta synkretismi ei vaan toimi. Jos yritetään yhdistää kristinusko ja islam eli tehdä nykyään valtaa saava chrislam, niin silloin poistetaan ydinsanoma molempien uskontojen perustajien ilmoituksesta. Silloin ei toimita niin kuten uskonnon perustaja toivoi ja puhui.

Molemmat uskonnot uskovat, että toinen uskonto on sielunvihollisesta. Jeesus jopa kuoli kaikkien muiden uskontojen edustajien puolesta;jos muut uskonnot olisivat ok niin
-lähetyskäskyä ei tarvittaisi (ja lähetyskäskyllä tarkoitetaan kristityiksi käännyttämistä eikä pelkästään tavallista rakastamista)
-Jeesuksen, so.Jumalan ei olisi tarvinnut kärsiä kivuliasta kuolemaa jos kaikki uskonnot olisi ok.
 
Viimeksi muokattu:
Ja "nyynä": eihän se todista mitään kaikkien jumaluuksien ykseydestä jos jokaisessa kielessä on sana "jumala" ja arabiaksi se on allah.
Eli jos menisin arabien keskuuteen niin sanoisin sanan "Allah" mutta tarkoittaisin kristittyjen Jumalaa, en muslimien. No, ehkä puhuisin Jeesuksesta...
 
[QUOTE="Mariam";30689179]Missä kohtaa ap haukkui ihmisiä? Lue kommentit hänen aloitukseen.

Se että sanoo Jeesuksen olevan totuus ei ole muihin uskontoihin kuuluvien HAUKKUMISTA. Mutta uskovaisethan ei saisi sanoa mitään, se on aina väärin kun uskovainen sanoo jotain kuinka ystävällisesti tahansa.[/QUOTE]

Jep, en ole haukkunut ihmisiä mut uskontoja.
 

Yhteistyössä