The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Spence - :hug:

Pjaiskomainen tilanne, voi räkä. Mutta jos meno menee aivan sietämättömäksi, niin kyllähän tuossakin vain pätee ne ilmottamiset ja virkavallalle soittamiset.

Sillon kun meijen esikoinen oli vielä pikkiriikkinen vauveli ja me asuttiin rivitalossa, niin meijen naapurikämppä oli yksi kunnan päihdeongelmaisten ns. tukiasunto. Väki vaihtui ja seinäntakuinen elo oli toisinaan hiuksia nostattavaa eli kun mies oli menossa niin mähän sain sitten pelätä ja paljon.

Tuli pari kertaa vauva sylissä karattua anoppilaan takapihan kautta, kun tuntui siltä, että nyt tullaan seinien läpi ja lujaa.

Poliiseja tuli ja meni, valituksia sinkoili muiltakin kuin meiltä.

Ja vihdoin tuli se viimeinen kerta. Se, jolloin naapuriin mentiin karmeassa rähinäviinassa ensteks takapihan puolelta ikkunanat helisten ja pation ovie säpälöiden rikki ja kun meijen ovea pimpotettiin ja potkittiin ja sen takana heilui niin turvoksissa olevaa äijää... Sattui olemaan kerrankin partio likellä ja pelkoonsa niin kyllästynyt akantekele, että poliisi kun tyhjensi kämpän, mä otin - jälleen - lapsen syliin ja auton kyytiin. Ajoin ensin suoraan isännöitsijätoimistoon ja annatin tulla isännöitsijälle kunnon vuodatuksen, sitten menin pikkuisen kanssa evakkoon anopintekeleelle.

Kotiin päästiin muutaman päivän jälkeen - piti hiukan rauhoittua - huomaamaan, että naapurissa oli menossa kämpän tyhjennys sekä jokaisen asukkaan postilaatikossa oli ilmoitus, että ko. asunto ei ole enää kunnan käytössä vaan parhaillaan myynnissä.

Kummasti rauhoittui elo ja me saatiin aivan mahtava mummeli naapuriksi :heart:....vieläkin häntä muistellessa saa niin lämpimät mielikuvat aikaiseksi ja syvän hymyn kasvoille, kovasti kovasti lämpimiä ajatuksia sinne jonnekkin pumpulisten pilvien toiselle puolelle :heart:
 
Piti olemani vain nukkumaluukussani, mutta tupakit uhkasivat loppua.

Joten oli pakko lähteä kaupalle. Mukaan lähti tupakin lisäksi muutama sihijuoma. Piti ostamani syömäruokaakin, mutta totesin, että viereinen nakkikioski on auki. Mukaan lähti pyttispattis kahdella munalla ja kaksi auraburgeria. Joskus näinkin.

Mut kiva asioida snagarilla, jonka pitäjä tietää, et mun pyttispattikseeni tulee julmetusti kurkkusalaattia ja paistaa munat kysymättä oikein, eli vain toiselta puolelta.
 
  • Tykkää
Reactions: TiiBii
...awwww...esikoiselta sain niin lutuisen hyvän yön toivotustekstarin, että ikävähän tässä rupes kaihertamaan...

Lettukestit pidettiin - törrrrkeen hyvväää, kuului molempien ipanoitten suista - ja jäätelökin maistui, kun huomasin, että pakasteesta semmoistakin löytyi.

Josko se uni kohta armahtaisi tuon yhden pikkuisen sisseilijän ja tekisi isosti taikojaan :)..
 
  • Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
Spencer Hastings
Voi Routakatti, teillä on ollu kyl ihan extrememenot. Ja tosi eri asia asua rivarissa väljemmällä naapurustolla, kuin tällasessa isossa purkissa, koska jos täällä tapahtuu jotain tosi rajua niin on paaaljon naapureita kuulemassa ja "turvana".

Eli esimerkiksi tuohon verrattuna tässä kestäminen on vielä pientä. Mut mä tiedän, miten tää eskaloituu ja mitä voi tulla vastaan. Oon ehkä kohta jossain psykoosissa ku levittelen nyt asioita näin, mut mähän siis oon eräällä Helsingin vuokrafirmalla lähiössä töissä, niin mä tiedän nää kuviot ja oon jo vuosia katsellut vierestä tätä hommaa.
 
Spencer Hastings
Missähän mä olin viimeksi snagarilla? Hmh, kai karhupuiston nurkalla. Oli kai maailman pahin hampurilainen se. :x
Hesarin grillin kasvishampurilainen :heart:
Ja se omistajanainen.. "MÖI. MITÄ SAISI OLA? HEI SINÄ SIELÄ? TULEKO KURKUSALATI???"

Vitun keliakia pilasi kaikki ilot tästä elämästä. Jos joskus aion itsetuhoiseksi, niin menen ja haen sellaisen porkkanapihvi-kasvishampurilaisen.
 
Hesarin grillin kasvishampurilainen :heart:
Ja se omistajanainen.. "MÖI. MITÄ SAISI OLA? HEI SINÄ SIELÄ? TULEKO KURKUSALATI???"

Vitun keliakia pilasi kaikki ilot tästä elämästä. Jos joskus aion itsetuhoiseksi, niin menen ja haen sellaisen porkkanapihvi-kasvishampurilaisen.
Sieltä saakin hyvää! Mut siitä on aikaa ainakin neljä vuotta kun mä viimeksi siellä. :D
Mun suosikki nilla kulmilla on se Thaikkupaikka Dudii`s tai jotain sinnepäin.
 
Spencer Hastings
Sieltä saakin hyvää! Mut siitä on aikaa ainakin neljä vuotta kun mä viimeksi siellä. :D
Mun suosikki nilla kulmilla on se Thaikkupaikka Dudii`s tai jotain sinnepäin.
Mun suosikki oli Vegemesta, kun siellä voi maksaa bitcoineilla. Ja mies yhdes vaihees diilas niitä, niin yhden bitcoinin arvo oli huipussaan joku 800$. Eli niinku jonkun euron ostohinnalla pysty ostaa periaattees 650e arvosta sieltä safkaa :D Mut ei olla pahemmin kumpikaan enää pompittu siel Kallion suunnilla.

Sörkassa on kyl ihana sushibuffet, Saitaku. Itiksessäkin FLQ on ihan jees.
 
Voi Routakatti, teillä on ollu kyl ihan extrememenot. Ja tosi eri asia asua rivarissa väljemmällä naapurustolla, kuin tällasessa isossa purkissa, koska jos täällä tapahtuu jotain tosi rajua niin on paaaljon naapureita kuulemassa ja "turvana".

Eli esimerkiksi tuohon verrattuna tässä kestäminen on vielä pientä. Mut mä tiedän, miten tää eskaloituu ja mitä voi tulla vastaan. Oon ehkä kohta jossain psykoosissa ku levittelen nyt asioita näin, mut mähän siis oon eräällä Helsingin vuokrafirmalla lähiössä töissä, niin mä tiedän nää kuviot ja oon jo vuosia katsellut vierestä tätä hommaa.
Asuipa missä tahansa, niin - ei omassa kodissaan saa pelätä eikä omaan elämään pidä kuulua naapureiden elämä muutoin kuin naapurin ominaisuudessa eli tullaan toimeen ja tervehditään rapussa/pihalla...

Mutta joo - esikoisen vauvavuosi oli kyllä sarjassamme melkoinen naapureiden osalta. Lapsuudessani sain nähdä myös melkoista menoa ja silloinkin naapureita pelätä mutta jotenkin se ei ollut mitään noihin kokemuksiin verrattuna....ei enää riittänyt se, että pelkäsin itteni puolesta, vaan kun siinä oli se pieni ihminen...

Ollutta ja mennyttä :). Tilalle tullut mummeli oli kyllä sellainen naapuri, että ihan omaksemme otimme hänet, meijen varamummoksi :). Koko talo rauhottui niin paljon, että mikäs siinä sitten olikaan asuessa.

Joten - pidä kiinni asumisrauhastasi ja oikeudestasi siihen :).
 
Kirjotin romaanin ja tää tabletti hukkas sen ko painoin lähetä-nappia. Vittu.


Sitä mää vaan että tuitui vittusaatana ko tsadilaishemmo soitteli ja kyseli koska tullaan takas hoodeille. Äiti pisti mun lapsen nukkumaan ja silleen. Painan kohta sata kiloa ko täällä joutuu koko ajan syömään ja koko ajan kaikkialla on herkkuja.
Nimim. Oon syöny rasiallisen konvehtei, kaks laskiaispullaa, kolme munkkia, puoli pussia karkkia, keksejä, suklaamunan ja tänään jouduin kylässä syömään viinerin ja fanipaloja. + kaks lämmintä ruokaa päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
Spencer Hastings
Yritän rauhoittua. Positiivisia asioita: meidän yhtiö on edelleenkin harvoja kerrostaloja Helsingissä, joilla on oma tontti ja 0e velkaa. Veden, sähkön ja lämmönjakelu on roimasti tippunut, ja remonteissa on päästy n. 90 000e halvemmalla, mitä oletus.

Sekä tämä biisi pomppasi youtubesta. Oi sitä rakkauden kesää 2010. Oltiin 1,5v seurusteltu ku oltiin kirjottamassa ekaa yhteistä vuokrasopparia ja tää biisi soi toimistolla :D

[video=youtube;pRpeEdMmmQ0]https://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0[/video]
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä