Ikää 42v ja haluan vielä lapsen.

• Viestiketjun aloittaja m..n
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";30669432]hei mummeli. jätä lisääntymishommelit nuoremmille.[/QUOTE]

Ehkä. Ja hänen kannattaisi ehkä ainakin harkita ja miettiä sellaista vähän helpompaa vaihtoehtoa, että hankkii itselleen esimerkiksi koiran, josta saa huolehtia, tunteakseen itsensä tärkeäksi?

Sinulle Kaarina
[QUOTE="Kaarina";30669457]Ja sinusta tuli sitten idiootti..[/QUOTE]

Kannattaa mennä terapiaan kun voit noin huonosti. Tsemppiä vaan että kykenet vielä joskus elämään ilman jatkuvaa vitutusta.

sitten kun...
No sen huomaa. Muutenkin elämänkokemus tuntuu puuttuvan kun käsittelet asioita kuin olisit tynnyrissä kasvanut.
Joo, elämänkokemustahan minulta puuttuu! Enhän ole ollut työelämässä kuin vain 20 vuotta, lapseni ei ole sairastunut vakavasti eikä minulle ole sattunut mitään mutakaan tässä elämän aikana. Anteeksi kun olen kasvanut tynnyrissä!

Mutta kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että lapset tulee tehdä nuorina! Minulle on aivan sama mitä te muut ajattelette, mielipiteeni ei muutu!

Reteesti
Me aloitettiin lapsen hankkiminen, kun olin 41, nelikakkosena plussasin ja tuo ihana päivänsäde syntyi kun olin 43.

Kaikki on mennyt hyvin, lapsi terve jne.

Toki alun valvominen väsytti, mutta ketä ei 2-3 tunnin syöttövälit myös öisin väsytä.

Kannustan!
Hanki ihmeessä toinen lapsi! Elinajanodotteen pidentymisen ansiosta esim. 60-vuotiaat ovat jo nykyään mielestään keski-ikäisiä, eivät suinkaan vanhuksia. Siksi on typerää heittää "ajattele, kjun lapsi on 15v., sinä olet..." -lässytystä.

"Vieraana"
Isäni halusi teettää äidilläni lapsen vielä suurinpiirtein tuon ikäisenä. Tietänet varmaan ne lisääntyvät tilastolliset riskit, mitkä liittyvät lapsen tekoon melko vanhana? Pikkusysteristäni tuli kehitysvammainen ja autistinen.
Jaa, mun vanhemmat oli äiti 43 ja isä lähes 50 kun mut saivat ja ihan terve musta tuli. Ja hyvät vanhemmat oli.

"Vieraana"
Joo, elämänkokemustahan minulta puuttuu! Enhän ole ollut työelämässä kuin vain 20 vuotta, lapseni ei ole sairastunut vakavasti eikä minulle ole sattunut mitään mutakaan tässä elämän aikana. Anteeksi kun olen kasvanut tynnyrissä!

Mutta kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että lapset tulee tehdä nuorina! Minulle on aivan sama mitä te muut ajattelette, mielipiteeni ei muutu!
Sulta puuttuu nimenomaan sitä elämänkiokemusta. Ja tuskinpa kukaan on yrittänyt saada sua mielipiteestäs luopumaan.

"äiree"
mä oon tehny parikymppisenä kolme ja sit vajaa nelikymppisenä kolme. (vm -75)
en oo huomannu mitään eroja jaksamisen kans. vaikka nyt on eläimiäki enemmän hoidettavana ja mies reissutöissä.
enempää en tosin aio enää tehdä,meidän lapsiluku on täynnä.
tsempit ja onnea yritykselle aloittajalle!!!

jgll
Mulla olis sellainen teoria, että ns. heikompi aines tekee lapset usein nuorina ja /tai pariutuu vanhemman puolison kanssa.

Heikommalla tarkoitan mitä vain ominaisuutta, mikä vie keskimääräistä varhemmin hautaan. Näillä ihmisillä on teoriani mukaan intuitio eli sisäinen tieto elämän rajallisuudesta.

[QUOTE="Hohhoijaa";30669641]mutta tuo keckmanin ilmaus "isäni halusi teettää äidilläni lapsen..." kyllä kuulostaa siltä kuin faija olisi vienyt mutsin jonnekin astutettavaksi.[/QUOTE]

Panivat lapsen alulle Norjan lomamatkallaan.

Yhteistyössä