Ikää 42v ja haluan vielä lapsen.

• Viestiketjun aloittaja m..n
  • Ensimmäinen viesti
Isäni halusi teettää äidilläni lapsen vielä suurinpiirtein tuon ikäisenä. Tietänet varmaan ne lisääntyvät tilastolliset riskit, mitkä liittyvät lapsen tekoon melko vanhana? Pikkusysteristäni tuli kehitysvammainen ja autistinen.

Toinen lapsi olisi vielä haaveissa. Löytyykö muita samanikäisiä vauvasta haaveilijoita?
Varmasti löytyy ja löytyy myös niitä jotka todella synnyttävät tuossa iässä täysin terveen ja täydellisen lapsen. Ja löytyy myös niitä jotka iästä huolimatta jaksavat hienosti vauva-arkea ja nauttivat siitä täysin sydämin.

Antaa mennä siis jos siltä tuntuu ja mitään ongelmia ei ole. Riskit ovat tilastollisesti hieman suuremmat, mutta mikään tässä elämässä ei ole riskitöntä. Jotkut saavat kehitysvammaisen lapsen esikoisenaan parikymppisenä, toiset terveen lapsen reilu nelikymppisenä iltatähtenään. :)

"terri"
Tässä linkki ketjuun, jossa ikätoverisi haalveilevat:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2190395-40-so-what-wol-13-a/sivu299.html

Itse sain ainokaiseni 42 vuotiaana. Raskauduin helposti ja raskausaika meni hyvin. Lapsi on jo 8 vuotias reipas koululainen.

"Juulianna"
alle 30-v. täytyy lapset tehdä!
Ja mikähän laki näin määrää? Aivan, ei mikään. Että mua sitten vituttaa sun kaltaiset ihmiset jotka eivät tajua ettei kaikki saa lapsia tehtyä alle 30-vuotiaana. Huomaa sun kaltaisten ihmisten älylliset "lahjat" tuollaisten kommenttien takia.

Itse olen saanut ainoan lapseni reilusti alle 30-vuotiaana ja lapsi on nyt 13v. Erinäisistä syistä (vaikeista syistä!) johtuen lisää lapsia ei ole tullut, mutta en pidä mahdottomana raskautua vielä nytkin 36-vuotiaana. Enkä todellakaan pidä itseäni liian vanhana saamaan lisää lapsia. Enkä onneksi tarvitse sun kaltaisten lupaa raskautumiseen.

meidän
3 v syntyi kun olin 43 v. Kuopus on ollut lapsistamme kaikessa suhteessa helpoin: raskaus allkoi heti, ei mitään vaivoja raskausaikana ja vauvakin mitä aurinkoisin tapaus. Ja terve.

Tilastollisest riskit suuremmat kuten ihan nuorillakin äideillä; yksilötasolla kuitenkin tuurista kiinni miten terve tai ei lapsi on synnyttyään taikka myöhemmällä iällä.

Kun olen 42- vuotias, lapseni on 24v.. Tätini taas sai ainokaisensa sinun ikäisenä. Toiset ovat kypsemmällä iällä vielä valmiita pikkulapsiaikaa viettämään, itse en enää hankkisi lapsia.. Jokaine tekee kuten parhaaksi katsoo, ei muilla ole siihen sanomista.

sitten kun...
[QUOTE="Juulianna";30669045]Ja mikähän laki näin määrää? Aivan, ei mikään. Että mua sitten vituttaa sun kaltaiset ihmiset jotka eivät tajua ettei kaikki saa lapsia tehtyä alle 30-vuotiaana. Huomaa sun kaltaisten ihmisten älylliset "lahjat" tuollaisten kommenttien takia.

Itse olen saanut ainoan lapseni reilusti alle 30-vuotiaana ja lapsi on nyt 13v. Erinäisistä syistä (vaikeista syistä!) johtuen lisää lapsia ei ole tullut, mutta en pidä mahdottomana raskautua vielä nytkin 36-vuotiaana. Enkä todellakaan pidä itseäni liian vanhana saamaan lisää lapsia. Enkä onneksi tarvitse sun kaltaisten lupaa raskautumiseen.[/QUOTE]

Juu, ei määrää laki mutta minusta on tyhmää tehdä lapsia ns. mummoiässä... Mutta älyssä mulla ei ole vikaa (toisin kuin sinulla taitaa olla) :D

[QUOTE="Juulianna";30669057]Hyi hemmetti mikä ilmaisu. Kyllä huomaa, että sulla ei ole kaikki palikat kohdillaan ja olet tuon lisäksi vielä mielenterveysongelmainen. Oikein vanhempien ylpeilyn aihe. :LOL: :LOL:[/QUOTE]

Älä syytä minua isäni typerästä ajatusmaailmasta. Niin äitini minulle kertoi, että isäni halusi jotenkin tehdä vielä lapsen näyttääkseen että siihen pystyy.

triplaäiti
[QUOTE="Juulianna";30669057]Hyi hemmetti mikä ilmaisu. Kyllä huomaa, että sulla ei ole kaikki palikat kohdillaan ja olet tuon lisäksi vielä mielenterveysongelmainen. Oikein vanhempien ylpeilyn aihe. :LOL: :LOL:[/QUOTE]

Etpä ole kovin kummoisesti kasvatettu itsekään, noilla käytöstavoilla. Tuskin sinustakaan kukaan ylpeilee. Voimia.

[QUOTE="Juulianna";30669057]Oikein vanhempien ylpeilyn aihe. :LOL: :LOL:[/QUOTE]

Sukulaissuhteet eivät minulle paljoa merkitse. Minulla on elämässäni paljon tärkeämpiäkin ihmissuhteita. Tosin olen ihan ok väleissä äitini kanssa tällä hetkellä. Isääni en paljoa arvosta.

Yhteistyössä