Onko leopardi tuubitopissa jotain vikaa vanhustenhoitoalalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suvi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suvi.

Vieras
Olen hoitoavustaja ja mulla oli työasuna tänään villatakki, leopardi tuubitoppi ja mustat legginsit ja ruskeat balleriinat. Sitten yksi osastomme asukkaista tokasi mulle: " Hyi ompa ruma vaate tuo paita! " ja jotain että tissisillään oon siinä hänen eessä... Okei, en ollut tissisillään, mutta kyllä kun kumarrun niin tissivako näkyy ja toppi korostaa rintoja ja naisellista kroppaa. Mutta mitä ihmeellistä, naisella on rinnat? Ja miksi nainen ei saa olla kaunis ja seksikäs? Miksi pitäisi olla niin vaatimaton vanhustenhoitoalallakin!?. Mä pidin myös sitä villatakkia sen takia sen topin päällä, ettei ois nii avonainen... Mutta ei kuulemma kelpaa. Tämä yks asukas haukkuu meillä kaikki, niin hoitajat, kun niiden ulkonäön ja vaatteet... Hän vain itse on kuulemma täydellinen, vaikka on vain vitun ruma vanha sairas akka! Ja lyö kaikkia ja on lyönyt työkaveriani raskausvatsaan jne ... Semmonen tapaus jonka päälle sais heittää jo 60kg multaa päälle. Mä en itse nää tuossa asussa mitään vikaa, pidän leopardi kuosista, pidän eläimistä, tykkään olla naisellinen ja seksikäs... Mutta töissä kuitenkin hillityllä tavalla. Siksi oli esimerkiksi villatakki päällä. Kesällä kuljen se toppi päällä, jopa ilman villatakkia uskokaa tai älkää kun muuten voisi tulla aika kuuma!

Ja muutenkin tuntuu että mua kohdellaan kuin paskaa. Oon huomattavasti muita työntekijöitä nuorempi. En oo koskaan tervetullut toimistoon. Kaikki ne muut työntekijätkin on siellä hyvin vaatimattomia, vaikka naisia kaikki, en ymmärrä miksi... Lieneekö kaikki sitten vapaa-ajallakin aivan samanlaisia. Mulle valitetaan kaikesta jne. Koska olenhan vain hoitoavustaja. Muut on lähihoitajia, sairaanhoitajia, hyvin koulutettuja, 40 vuotta työuraa jopa takana... Luulin että minut nuori tyttö ois otettu hyvin vastaan ja kohdeltu hyvin, mutta ei, silti oon saanu vaan valittamista ja koen että oon ei tykätty! Ja ehkä että minut jopa yritetään savustaa työpaikalta ulos, kun musta oli kuulemma valitettu usein esimiehelle. Mistä tietenkin tulee paha mieli. Ite oon koittanu olla kaikille mukava ja hoitaa työni hyvin. Saatan kyllä olla vähän kylmän oloinen ja pidättyväinen, mut se on vaan mä, en osaa töissä olla rennosti, oon aina jonkinlaisessa jännittyneisessä tilassa, mikä laukee sit työpäivän jälkeen ja helpompi olla taas oma ihtesä...

Ja mulla on ollu myös itsetunnon kanssa ongelmia. Oon ylpee siitä, et uskallan vihdoin ja viimein käyttää tollasia näyttäviä vaatteita ja olla jotenkin enemmän oma ihteni! Nyt sit sekin taas jyrättiin.

Toivottavasti tämä on provo.

Mutta jos ei, niin töihin pukeudutaan asiallisesti, seksitopit kuuluvat vain tiettyihin ammatteihin, ja hoitoala ei ole yksi niistä.

Työssä kuuluu olla asialliset työvaatteet. Niitä sulla ei ole. Ihme että ei kukaan henkilökunnasta ole puuttunut pukeutumiseesi. En jaksanut lukea tekstiäsi kokonaan. Liian pitkä.

Joo rintavakoa ei ole sovelias näytellä töissä hoitoalalla. Tiesitkö muuten, että pitkähihaisissa vaatteissa ei ole myöskään suotuisaa olla hoitoalalla eli t-paita päälle huomenna...

Niih jos sama toppi olisi ollut vaikka musta niin se olis taas kelvannu..
Itse olin ruokakaupassa ostoksilla ja minulla oli pitkä leopardikuvioinen neule, mustat paksut neulesukkahousut + korkokengät. Tämä ei jollekin vanhukselle kelvannut ja piti tulla aukomaan päätänsä.
Ehti jo haukkua minut maanrakoon työttömyydestä sun muusta kuinka käytän varmaan kaiken aikani vain itseni laittamiseen. Vanhukset vain ovat kateellisia jos näkevät jonkun seksikkään nuoren tytön.
Tietty hoitoalalla tätä välttelesin juuri sen takia jos en haluaisi kuulla kitiseviä vanhuksia.
Kyllä itse miettisin tarkkaan vaatetuksen tuollaiselle alalla vaikka siinä ei omasta mielestä olisikaan mitään pahaa. Vanhukset vain ovat semmosia kuin ovat..

Ap, seuraavalla kerralla voit sanoa, ettei palkallasi saa sen suurempaa palaa kangasta :D. Eli maksakoon hoidostaan enemmän tai olkoon hiljaa!

Jos ei hoito kelpaa, voi mummo palata takaisin omaan kotiinsa yksin elelemään. Monikaan vanhus ei fyysisen kuntonsa takia ole siinä asemassa, että hänellä olisi varaa valittaa yhtään kenellekään yhtään mistään - ei varsinkaan ihmiselle, joka parhaansa mukaan yrittää häntä auttaa ja palvella.

MIKÄ VIKA TUUBITOPISSA !?

Vaate siinä missä muutkin ja on ihan asiallinen ja nykyään muotia ...

Samoin kun revityt legginsit, lantiofarkut, nahkalegginsit, tuubihuivit jne ... !

Hoitoalalla on ne vaatetusohjeet ja jos et niitä noudata niin turha vinkuakaan. Ei ne vanhukset halua katella siun tissivakoa. Vapaalla pukeudu kuten tykkäät, työssä pue sellaset asialliset ja kuten muutkin. Mekään tarhan tädit emme voi pukeutua sillälailla kun tahdomme vaikka miten haluaisimme olla naisellisia ja näyttää kroppaa.

Voisitko ystävällisesti vapaa-ajalla kulkea siinä tuubitopissasi, menet vaikka lähiräkälään niin siellä saat huomiota ja saat olla niin seksikissa kuin haluat. ;)
Hoitoalalla pukeudutaan hillitysti. Ja tuo miten puhut vanhuksista.. auta armias. Ole provo, ole pliis! Sinulla ei selvästi riitä rahkeet edes tuohon hoitoavustajan hommaan, siinä tarvitaan ymmärrystä ja empatiaa heikompia kohtaan. Ei sinne mennä tissivako vilkkuen korottamaan omaa olematonta itsetuntoaan. Hienoa toki olla oma itsensä mutta se tehdään vapaalla. En minäkään mene lävistykset naamassa ja nahkaleggarit jalassa töihin, en olisi kovin uskottava. Vedän sen harmaan jakun päälle ja hillityt korot, vaikka vapaalla huitelen korkeissa piikkareissa. Sitä saa mitä tilaa joskus..

Ap, seuraavalla kerralla voit sanoa, ettei palkallasi saa sen suurempaa palaa kangasta :D. Eli maksakoon hoidostaan enemmän tai olkoon hiljaa!

Jos ei hoito kelpaa, voi mummo palata takaisin omaan kotiinsa yksin elelemään. Monikaan vanhus ei fyysisen kuntonsa takia ole siinä asemassa, että hänellä olisi varaa valittaa yhtään kenellekään yhtään mistään - ei varsinkaan ihmiselle, joka parhaansa mukaan yrittää häntä auttaa ja palvella.

Sinustakin tulee vanha, muista se sitten. Ei ihme kuinka vanhuksia kohdellaan kun jotkut ovat tuolla asenteella. Hyi helv.

Siis eikö ole työvaatteita vanhusten hoitajilla? Olen ollut siinä käsityksessä, että työnantajan puolesta saa hoitajat ja apulaiset työvaatteet. Minä en kyllä tykkäisi ns. siviilit päällä olla. Eikös niitä mummoja käytetä suihkussa ja vessassa jne, en omat vaatteet päällä semmoista haluaisi tehdä.

Yhteistyössä