Mulla on päässä vikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu Hilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu Hilda

Vieras
Olen välillä tosi masentunut ja mietin jopa elämäni päättämistä. Välillä kaikki on kuitenkin ihan ok. Tunnen usein elämäni turhaksi ja itseni tarpeettomaksi. Jos koen jonkun ihmisen läheiseksi, ei hän tunne samoin. Kaikilla muilla tuntuu olevan ihana elämä. Miksi en osaa iloita ja olla onnellinen. Mulla on kuitenkin moni asia ihan hyvin, mutta päässä vaan taitaa olla vikaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ootko sä mä?
Melkein kun mun kirjoittama, paitsi et vielä en ole elämäni päättämistä miettinyt

No en mä tuota usein mieti, mutta joskus kun olo tuntuu tosi pahalta. "Kiva" tietää, että joku muukin tuntee samoin. Pitäis vaan oppia iloitsemaan ja nauttimaan elämästä!

Sähän oot sitte Hullu Hulda... :). Juu, mutta vakavasti puhuen.. sä olet masentunut. Hae ammattiapua siihen.. konsteja on. On harhaluuloa, että kaikilla muilla on ihana elämä. JOKAISELLA on omat vaikeutensa elämissään.. yhdellä yhtä ja toisella toista, mutta jokaisella jotakin. Kaikki ei vain aina näy ulos päin. Erityisesti masentuneet ja itseensä tyytymättömät ihmiset ajattelee juuri noin. Sun pitää opetella iloitsemaan elämän pienistä asioista ja niistä asioista, joita sulla on ja jotka on hyvin. Anna itsellesi aikaa. Sä oot ihan hyvä ihmiseksi sellaisena kuin sä oot! Voimia sulle elämääsi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Moiks:
Sähän oot sitte Hullu Hulda... :). Juu, mutta vakavasti puhuen.. sä olet masentunut. Hae ammattiapua siihen.. konsteja on. On harhaluuloa, että kaikilla muilla on ihana elämä. JOKAISELLA on omat vaikeutensa elämissään.. yhdellä yhtä ja toisella toista, mutta jokaisella jotakin. Kaikki ei vain aina näy ulos päin. Erityisesti masentuneet ja itseensä tyytymättömät ihmiset ajattelee juuri noin. Sun pitää opetella iloitsemaan elämän pienistä asioista ja niistä asioista, joita sulla on ja jotka on hyvin. Anna itsellesi aikaa. Sä oot ihan hyvä ihmiseksi sellaisena kuin sä oot! Voimia sulle elämääsi! :)

Kiitos! Mä oon käynyt jo pidempään psykologilla, mutta ei siitä oo oikein ollut apua. Hidasta on prosessi ja saa nähdä, auttaako lainkaan vai ei. Kaipa mulla on joku jakomielipersonaallisuus. Kun välillä on kaikki hyvin ja oon iloinen ja välillä sit tosi murheen murtama jne.

Pystytkö kuitenkin palauttamaan mieleesi huonoina päivinä, että mieli muuttuu taas pian paremmaksi? Itse kun olen masentunut, niin minua lohduttaa se, että muistan nousseeni sieltä suosta aiemminkin aivan kuin itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Monni:
Pystytkö kuitenkin palauttamaan mieleesi huonoina päivinä, että mieli muuttuu taas pian paremmaksi? Itse kun olen masentunut, niin minua lohduttaa se, että muistan nousseeni sieltä suosta aiemminkin aivan kuin itsekseen.

En pysty. Tätä jatkunut jo niin pitkään, että olen jo melkein alistunut, että tällainen tulee koko loppuelämänikin olemaan :/

Oletko ollut masentunut lapsesta asti tai kärsinyt huonosta itsetunnosta? Jos asiat ovat menneet pyrstölleen pienestä pitäen, masennus saattaa vaatia tosi pitkää terapiaa. Minä pidin lapsesta asti itseäni ihan nollana (minulla on muistikuvia jostain neljävuotiaasta, miten kerhossa mietin olevani ihan erilainen kuin muut lapset) ja elämä oli tappavan harmaata vuodesta toiseen. Menin terapiaan 18-vuotiaana, mutta terapia tuntui kauhealta tahkoamiselta, eikä homma tuntunut edistyvän yhtään. Seitsemäntenä terapiavuotena oli ihan kuin aurinko olisi yhtäkkiä alkanut paistaa ja kaikki muuttui kerrasta. Sen jälkeen en ole ollut kertaakaan masentunut, joskus ahdistun 1-2 päiväksi kerrallaan, jos tulee tosi pahoja vastoinkäymisiä elämässä. Veikkaisin että monillekaan ei tule tuollaista äkillistä parantumista, mutta suosittelen vaan jatkamaan sitkeästi ongelmien ytimeen porautumista. Jos itsemurha-ajatuksia rupeaa olemaan tai olo alkaa jatkuvasti olemaan mahdottoman ankea, suosittelen kokeilemaan masennuslääkitystä. Se on tosi kurja jos elämä on kauheaa kitumista vuodesta toiseen:(

P.s. Minua auttoi intohimoni taiteen tekemiseen. Löytäisitkö sinä jotain asiaa elämässäsi, missä tietäisit olevasi tosi hyvä tai mihin haluaisit muuten paneutua tosissasi? Esim. joku hyvän asian puolesta toimiminen voi tuoda mielekkyyttä elämään, auttaa unohtamaan itsensä ja vaikka saamaan uusia ystäviä.

Yhteistyössä