The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Juu, takas lääkärille. Tuossa taitekohdassa on umpparin lisäksi paksusuolen aloituskohta. Hieman ylempänä on toinen munasarja. Gynekologi voi ultrata ja tutkia ettei syy löydy just munasarjoista. Jos paksusuoli tulehtuu, niin oirehtii kivulla ja sitten kyllä ripulillakin.

Vatsakipu voi olla melkain mitä vaan. Tarvitaan lääkäriä.
Mut eikös umppari oo vasemmalla puolella? Siellä ei tunnu kipua ollenkaan. Kai se riittää että meen huomenna, vai piääkö mun ny heti lähteä päivystykseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30665528:
Mut eikös umppari oo vasemmalla puolella? Siellä ei tunnu kipua ollenkaan. Kai se riittää että meen huomenna, vai piääkö mun ny heti lähteä päivystykseen?
Umpisuoli on paksusuolen alussa eli oikealla. Vasemmalla on toinen suolen mutka ja siitä alkaa jo kohta peräsuoli.

Sun kipujen syy voi olla ruokajutut, tulehtunut paksusuoli, sappi, umppari, gynekologiset jutut yms. Vain lääkäri pystyy ne selvityämään eli sinne oman harkinnan mukaan.
 
Umpisuoli on paksusuolen alussa eli oikealla. Vasemmalla on toinen suolen mutka ja siitä alkaa jo kohta peräsuoli.

Sun kipujen syy voi olla ruokajutut, tulehtunut paksusuoli, sappi, umppari, gynekologiset jutut yms. Vain lääkäri pystyy ne selvityämään eli sinne oman harkinnan mukaan.
No nyt kun mulla ei oo kovia kipuja tällä hetkellä, niin mä oottelen aamuun, jos siis pysyy tällasina kohtuullisina, mutta todellakin haluun kyllä selvittää mikä on vialla ja soittelen tohon terveystalolle heti aamusta.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30665552:
No nyt kun mulla ei oo kovia kipuja tällä hetkellä, niin mä oottelen aamuun, jos siis pysyy tällasina kohtuullisina, mutta todellakin haluun kyllä selvittää mikä on vialla ja soittelen tohon terveystalolle heti aamusta.
Ootko muuten viime aikoina syönyt paljon särkylääkkeitä?
 
Voi herranjestas ja tällaisiin kipuihin ei suhtauduta vakavasti.
Mä en kyllä käsittäny sitä lääkäriä, ku se hoitaja oli ihan kauhuissaan, kun näki että mua sattuu ja lujaa, sitte se toiki mulle lääkettä ko oottelin labraan, mutta ei sitä lääkäriä kiinnostanu, sen verran paineli mun mahaani ku mä ISTUIN tuolilla ni vähän tökki sormilla.

Tosiaan sinne terveystalolle soitan huomenna ajan, pitäs ainakin olla kiinnostusta tutkia, kun kyseessä kuitenkin yksityinen. Nyt mua ei siis satu kauheesti, mutta sellasta pientä kramppailua tuntuu edelleen, vähän ku ois jotain harkkasupistuksia (ei, en ole raskaana, se on poissuljettu vaihtoehto).
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30665605:
Mä en kyllä käsittäny sitä lääkäriä, ku se hoitaja oli ihan kauhuissaan, kun näki että mua sattuu ja lujaa, sitte se toiki mulle lääkettä ko oottelin labraan, mutta ei sitä lääkäriä kiinnostanu, sen verran paineli mun mahaani ku mä ISTUIN tuolilla ni vähän tökki sormilla.

Tosiaan sinne terveystalolle soitan huomenna ajan, pitäs ainakin olla kiinnostusta tutkia, kun kyseessä kuitenkin yksityinen. Nyt mua ei siis satu kauheesti, mutta sellasta pientä kramppailua tuntuu edelleen, vähän ku ois jotain harkkasupistuksia (ei, en ole raskaana, se on poissuljettu vaihtoehto).
Mikäs valelääkäri se oli? Mites siitä vatsasta muka löytää kipuja tai pingoitusta, jos asiakas on kippurassa.

Voiko olla kovempi ovulaatiokipu?

Huomenna oikealle lääkärille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30665605:
Mä en kyllä käsittäny sitä lääkäriä, ku se hoitaja oli ihan kauhuissaan, kun näki että mua sattuu ja lujaa, sitte se toiki mulle lääkettä ko oottelin labraan, mutta ei sitä lääkäriä kiinnostanu, sen verran paineli mun mahaani ku mä ISTUIN tuolilla ni vähän tökki sormilla.

Tosiaan sinne terveystalolle soitan huomenna ajan, pitäs ainakin olla kiinnostusta tutkia, kun kyseessä kuitenkin yksityinen. Nyt mua ei siis satu kauheesti, mutta sellasta pientä kramppailua tuntuu edelleen, vähän ku ois jotain harkkasupistuksia (ei, en ole raskaana, se on poissuljettu vaihtoehto).
Puhuko se ees suomea?

Pari viikkoa sitten poikani joutui keskellä yötä lähtemään vatsakipujen takia päivystykseen. Oli maannut tuskissaan 4h odottamassa lääkärille pääsyä, ohi oli menneet kaikki juopot ja narkit. Hoitaja oli tiuskinut, lääkäri oli ryssä eikä edes ymmärtänyt mistä oli kyse. Poika sai Panacodia ja käskyn mennä aamulla omalle terveysasemalle.

Käskin mennä Mehiläiseen kun kerran sitä varten on vakuutus. Aamuysiltä oli Mehiläisessä ja kymmenen jälkeen leikkaussalissa. Umpisuoli.
 
Herranpierut sentään atm :O :hug:

Voi kiesus sentään, kun sitä ei tänä päivänä ikinä tiiä, että kummosen puoskarin kouriin sitä joutuu kivuissansa. Onko sulla se kipu alavattalla vai? Kystathan on semmosia uusiutuvia, että jos kerran aikasemmin on niitä ihanuuksia ollut, niin saapi ootella jatkossakin ilmaantuvan. Kökkö homma. Onko sulla todettu endoa? Sekin osaa tolla tavalla vihoitella ja levitessään sitä kipua sitten...no, tuntee kaikkialla, nim. kokemusta löytyy.

No, olipa mitä oli, niin onhan sen syy nyt saatava selville. Ja kuka pirulainen vatsanseutua tutkii potilaan istuessa??!! Halvattu, sillä tavalla ei edes kandintekelekään tee vatsanseudun palpointia...

Jospa siellä sun työterveydessä olis tolkkupäisempää väkeä. Ja ota ihmeessä kipuihin särkylääkettä :hug:...voi sua pientä...
 
Alkuiltaa :wave:


Melkoista tötteröistä menoa torpassa, kiukkusta räkäpotilasta ja kiukkusta koululaista ja - tosta viisvuotiaasta en sano sitten puolikasta sanaakaan.

Juu. On jalostettu taas luonteenlujuutta. Ja kahvia kulutettu.

Mutta - hyvänä juttuna se, että maanantaipäivä on jo sujuvasti ehtinyt iltaan asti, joten nöy hätä, voitonpuolella tässä mennään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Mikäs valelääkäri se oli? Mites siitä vatsasta muka löytää kipuja tai pingoitusta, jos asiakas on kippurassa.

Voiko olla kovempi ovulaatiokipu?

Huomenna oikealle lääkärille :hug:
No se oli joku elämäänsä kyllästynyt puoliks eläkeläinen, joka ehdotti vaivaksi menkkakipuja, vaikka se ei voinu olla mahollistakaan. Hän ei kuulemma ollut huolissaan, koska kipu keskittyi enempi keskivatsan alueelle.

No kun mä syön noita pillereitä, niin toi ovulaation mahdollisuus on tosi pieni, eikä se kierronkaan mukaan pitäs ihan just nyt olla.

Sano se lääkäri mulle, että jos se vaikka on umpisuoli, niin kun mä oon näin nuori, niin ihan hyvin voi jokatapauksessa odottaa huomiseen, ettei siinä oo siltikää vielä mitään vaaraa.

Labroissa ei ollu mitään muuta, ku leukosyytit koholla, mutta neki oli 9.2 kun raja on 8.2, eli aika vähän kuitenki. ja crp oli normi, toki se lekuri vielä siitäki sano, että yleensä jos mahassa on joku tulehdus niin vasta reilu 6h jälkeen se alkaa nostaan niitä tulehdusarvoja, eikä siitä kivun alkamisesta ollu ku joku 5h. mutta ota noista sitte selvää kun en kerta oo ite lääkäri nii vaikee sanoo.
 
J
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30665647:
No se oli joku elämäänsä kyllästynyt puoliks eläkeläinen, joka ehdotti vaivaksi menkkakipuja, vaikka se ei voinu olla mahollistakaan. Hän ei kuulemma ollut huolissaan, koska kipu keskittyi enempi keskivatsan alueelle.

No kun mä syön noita pillereitä, niin toi ovulaation mahdollisuus on tosi pieni, eikä se kierronkaan mukaan pitäs ihan just nyt olla.

Sano se lääkäri mulle, että jos se vaikka on umpisuoli, niin kun mä oon näin nuori, niin ihan hyvin voi jokatapauksessa odottaa huomiseen, ettei siinä oo siltikää vielä mitään vaaraa.

Labroissa ei ollu mitään muuta, ku leukosyytit koholla, mutta neki oli 9.2 kun raja on 8.2, eli aika vähän kuitenki. ja crp oli normi, toki se lekuri vielä siitäki sano, että yleensä jos mahassa on joku tulehdus niin vasta reilu 6h jälkeen se alkaa nostaan niitä tulehdusarvoja, eikä siitä kivun alkamisesta ollu ku joku 5h. mutta ota noista sitte selvää kun en kerta oo ite lääkäri nii vaikee sanoo.
Onko sulla ikinä epäilty endometrioosia? Aiheuttaa ihan helvetilliset kivut, älä kysy mistä tiedän.
 
IhQ
Käytiin vähäsen kaupungilla, esikon silmälasit oli saapuneet ja kävin siinä vähän vaatekaupoillakin. Ostin uudet farkut, ei omaa kokoa löytyny mut malliltaan semmoiset että kokoa isommatkin oli ihan hyvät. Eikä ollu kalliit niin kyl noita sen rahan eestä pitää.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä