The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
– Ajattelin suojatussa maailmassani, että tämä n-sana, se oli vain sana, joka kuuluu historiaan, ja voinee jäädä paikoilleen. Olen muuttanut mieltäni, koska valitettavasti se on sana, jota edelleen käytetään. Se loukkaa, emmekä yksinkertaisesti voi jättää sitä Peppi-kirjoihin, Nyman sanoi.

Neekerikuningas poistetaan Peppi-kirjoista - Kulttuuri - Uutiset - MTV.fi

Ja ihan syystä. Sille ei vain voi mitään. Saa syyttää niitä jotka haukkuvat heitä sillä sanalla.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30660539:
Mie en usko, että kirjan neekerikuningas saa ketään haukkumaan. Kyse on asenteista. Miten kasvatamme lapsiamme. On väärin minusta muuttaa alkuperäistä kirjaa.
Alkuperäisteos on ruotsinkielinen. Siinä mielessä Astridin sanoja ei muuteta, käännöstä vain.
 
En minäkään niin usko. Mutta sitä sanaa käytetään väärin.
Niin käytetään, mutta mä uskon sen johtuvan enemmän kotikasvatuksesta, näistä paljon uutisoiduissa maahanmuuttjaien tekemistä rikoksista ja yleisistä ennakkoluuloista. Mä oon lukenu lapsena paljon peppi-kirjoja, enkä oo saanut niistä huonoja vaikutteita, enkä todellakaan nimitellyt ketään neekeriksi sen takia.

Mää tosin käytän neekeri-sanaa korkeintaan jossain mauttomissa vitseissä.
 
  • Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30660553:
Työpaikalla jos oletat, että maahanmuuttajan pitäisi toimia samalla tavalla kuin kaikki muutkin työntekijät olet rasisti. On väärin esim. olettaa, että tulisivat töihin ajoissa.
Mä tiedän monia mamuja jotka tekevät työnsä ja tulevat ajoissa töihin. Ja jotkut heistä ovat jopa somalialaisia.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30660553:
Työpaikalla jos oletat, että maahanmuuttajan pitäisi toimia samalla tavalla kuin kaikki muutkin työntekijät olet rasisti. On väärin esim. olettaa, että tulisivat töihin ajoissa.
Minulle taas sopisi oikein hyvin, jos ei suomalaistenkaan töihintuloajoilla olisi niin väliä. Poikkeuksena kokoukset, asiakastapaamiset yms. Yksintehtävän luovan työn tulos saattaisi päinvastoin olla parempi, jos se olisi tehty klo 10-18 eikä sääntöjen mukaan klo 8-16 tai 9-17.
 
[QUOTE="...";30660562]Minulle taas sopisi oikein hyvin, jos ei suomalaistenkaan töihintuloajoilla olisi niin väliä. Poikkeuksena kokoukset, asiakastapaamiset yms. Yksintehtävän luovan työn tulos saattaisi päinvastoin olla parempi, jos se olisi tehty klo 10-18 eikä sääntöjen mukaan klo 8-16 tai 9-17.[/QUOTE]

Olen aivan samaa mieltä, että yksintehtävässä työssä tuo olisi todella toimivaa. Ei vaan toimi kaikilla aloilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä