Mikä tuo juttu pikku taaperosta (Bertta) on Iltalehdessä, kun lukee vain, että lapsi

• Viestiketjun aloittaja "jees"
  • Ensimmäinen viesti
"paula"
[QUOTE="paula";30654162]Lapsillehan ei muuntogeenisiä aineksia saa antaa muutenkaan, mutta monissa lääkkeissä niitä on ollut jo kauan.

Historia

Kysyisin ensimmäisenä, jos tarvis lääkärille mennä, et olethan tenttinyt Petoksen siemenet -kirjan. Jos ei ole ikinä asiasta kuullutkaan, vaatisin paikalle parempaa lääkäriä. Se on ihan yleistietoa eikä kaikkien tarvitse sietää niitä aineita, esimerkiksi mitä jo tutkimuksissa käytetään, kuten Unicat ja ne tyhjennysaineet. Munuaisethan niillä menevät pilalle:-([/QUOTE]

Kukaan ei osaa sanoa, mitä siihen lapseen letkutetaan??????

GMO - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Mutta ehkä se aikanaan selviää. GMO -aineksia ei tarvitsekaan sietää kenenkään!

"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja Fyysisiä tai psyykkisiä;30654916:
Paula mitä diagnooseja sulla on?
Migreenestolääkkeet määrätty neljä kertaa kauan sitten. Mut ruoasta se tulee (glutamaatit, hydrolysaatit, hiivauutteet yms) ja juomista tulis, kos joisin Pepsin next -limukkaa. sisältää arominvahvennetta:-(

Siis minähän luen lehtiä, niinkuin tämäkin:
Ajatuksien ulosvalutus, osa 1, Aino ja Saaga - Karhuemon Karjuntaa - Vuodatus.net

Ja ihmettelen noita käytäntöjä...

Järkyttävää:-(

Munuaistulehdus on ollut 8-vuotiaana, joten siitä asti on asiat kiinnostanut:)
Makasin pari kuukautta, josta sairaalassa yhden kuukauden.

Fyysisiä tai psyykkisiä
[QUOTE="paula";30654948]Migreenestolääkkeet määrätty neljä kertaa kauan sitten. Mut ruoasta se tulee (glutamaatit, hydrolysaatit, hiivauutteet yms) ja juomista tulis, kos joisin Pepsin next -limukkaa. sisältää arominvahvennetta:-(

Siis minähän luen lehtiä, niinkuin tämäkin:
Ajatuksien ulosvalutus, osa 1, Aino ja Saaga - Karhuemon Karjuntaa - Vuodatus.net

Ja ihmettelen noita käytäntöjä...

Järkyttävää:-(

Munuaistulehdus on ollut 8-vuotiaana, joten siitä asti on asiat kiinnostanut:)
Makasin pari kuukautta, josta sairaalassa yhden kuukauden.[/QUOTE]

Ok, kiitos vastauksesta :) luulin kyllä että sulla joku suolistosairaus on.

"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja Fyysisiä tai psyykkisiä;30654958:
Ok, kiitos vastauksesta :) luulin kyllä että sulla joku suolistosairaus on.
Varmaan olisikin, jos olisin syönyt ne lääkkeet!

Mut silloin en tiennyt vielä tätä:
Why did my colleagues turn to crime? | The BMJ

Aika harva jaksaa lukea tuota, vaikka se on neurologin omaa kirjoitusta, Jorma Palon palopuhe.

Mulla ei ole käytössä mitään lääkkeitä, ei edes vitamiinivalmisteita.

"paula"
Sehän tässä hullua onkin, että uuden munuaisen saa kuka vaan, mutta ei kunnollista ruokaa edes sairaalassa:-(

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

Mut sanokaa joku, mitä noille pikkuisille letkutetaan...?

Kai niistä täytyisi saada tietoa jostakin?

"paula"
[QUOTE="paula";30655004]Sehän tässä hullua onkin, että uuden munuaisen saa kuka vaan, mutta ei kunnollista ruokaa edes sairaalassa:-(

Migreeni voi kadota karttamalla arominvahventeita. Jo 12 vuotta ilman migreenia

Mut sanokaa joku, mitä noille pikkuisille letkutetaan...?

Kai niistä täytyisi saada tietoa jostakin?[/QUOTE]

Meinasin unohtaa, et kerran jouduin kirurgin vastaanotolle, kun crp oli 139. No, siitä viisastuneena kerron, että "divertikkeleitä on kaikilla", väitti se tohtori ja tutkimatta määräsi parit antibiootit, vaikka itse olin sitä mieltä, et mun syömässä kaalissa oli jotain vikaa. Ei se kaali muita kiinnostanut, joten minä otin selvää itse siitä:
myrkkykaali

Ei ollut luomukaali. Mut siitä lähdetään, et ei niistä kukaan vastaa todellisuudessa! Niistä antibiooteista tulinkin sit kipeeksi, mut tulipa koettua oikein kantapään kautta koko systeemi:-(

"joopajoo"
Hakeudu Paula hoitoon.
Periaatteessa sulla voi olla ihan hyviä pointteja joissain asioissa, mutta sun teksti ja ajatuksenjuoksu on niin sekavaa ja kiihkomaista ettei kukaan saa mitään selvää ja selvästi näkee ettei mielenterveys ole ihan kohdallaan.
Terveenä saisit asiaasi vietyä paremmin eteenpäinkin.

ei ttu
[QUOTE="suurperheellinen";30654005]En mä ainakaan osaisi nukkua jos joku hoitaja touhuaisi talossani ja sairas lapsi itkisi. Siis laittaisin sairaan lapsen hoitajan kanssa ilomielin piharakenukseen.
[/QUOTE]

Ei jumalauta, et ole tosissasi? Oma sairas lapsi itkisi niin sä ilomielin tuikkaisit sen pakkasyönäkin vetoiseen pihaparakkiin hoitajien kanssa???

Hei Bertta on sairas, pieni viaton lapsi!!! Olisitteko muka oikeasti tyytyväisiä ja iloisia jos hän, sairas lapsi, saisi olla ilman tuota hoitohuonetta (laajennusta) koska vanhemmat on hankkineet lisäksi monta muutakin lasta? Että Bertan pitäisi "sovittaa" tilannetta jotenkin, olla sijaiskärsijä?

Miettikää nyt oikeasti, kuka tässä kärsii ja onko se oikein!

"paula"
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/pikkutytto-2-nukkuu-parakissa-kaupungin-mukaan-olot-ovat-inhimilliset/4775274

Tässä maikkarin juttu jos ei ole jo ollut..
Siitä minäkin ekana kuulin ja ihmettelin, miksi lapsella on mahakipuja.

Mut onhan noissa käytännöissä paljon sellaista, mille ei enää kukaan mitään voi.

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Ohutsuolen kapselikuvaus

Terveistäkin tulee helposti sairaita:-(

"paula"
[QUOTE="joopajoo";30655073]Hakeudu Paula hoitoon.
Periaatteessa sulla voi olla ihan hyviä pointteja joissain asioissa, mutta sun teksti ja ajatuksenjuoksu on niin sekavaa ja kiihkomaista ettei kukaan saa mitään selvää ja selvästi näkee ettei mielenterveys ole ihan kohdallaan.
Terveenä saisit asiaasi vietyä paremmin eteenpäinkin.[/QUOTE]

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Asacol ylläpitää ripulia/akuuttia?

Ai mitä asiaa tarkoitat?

Selvästi näkee - joo, jos haluaa lukea ja yhtään kiinnostaa, miten tämä systeemi toimii.

Otan osaa. Mun mieli ei tämän kirkkaammaksi tule ja vointini on parempi kuin ikinä:)

"lillerilalleri"
Me ollaan rakennettu moderni kivitalo omalle tontille, joka valmistui 2 vuotta sitten. Teimme ison määrän töistä itse, lainaa on useampi satatuhatta. Ja hetkeäkään emme edes miettis ettemmekö möisi ja muuttaisi lähemmäs sairaalaa, tai kotiin, josta tilat järjestys, jos yksi lapsemme olisi yöt sairaalassa. Välittömästi tekisimme myös työasioihin muutokset siten, että toinen vanhempi voisi yöpyä pienen kanssa sairaalassa. Neuvoteltas työnantajien kanssa työajoista, hakisimme muita töitä, myisimme kaiken ylimääräisen ja mahdollisesti palkkaisimme jonkun opiskelijan välillä kotiin.

Tämän perheen ratkaisusta emme tarkemmin tiedä, mutta tämä siis niille jotka jotenkin ajattelee, että asuntolaina ja omakoti menee lapsen edelle. Ei kyllä todellakaan saisi mennä.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"joojoo"
Valitettavaa, miten usein sairaan lapsen vanhemmat joutuvat vielä kaiken muun lisäksi taistelemaan saadakseen avun, joka heille kuuluisi.

Sitten on niitä, jotka ei vaan jaksa enää.

Ja toisaalla ne, terveet työkykyiset ihmiset, jotka kuppaavat sossusta häikäilemättömästi kaiken.

Ja näistä tuo ensimmäinen ryhmä saa vielä paskaa niskaansa. "Kyllä me ainakin itse kustannettaisiin." Niin, helppo huudella kun ei ole oikeasti siinä tilanteessa. Ja kustantaisitteko todellakin itse, jos kuitenkin pykälien mukaan ei pitäisi itse joutua maksamaan? Ettekö muka taistelisi oikeuksista, joita teillä sairaalle lapsellenne olisi?

"niinpä"
[QUOTE="lillerilalleri";30655870]Me ollaan rakennettu moderni kivitalo omalle tontille, joka valmistui 2 vuotta sitten. Teimme ison määrän töistä itse, lainaa on useampi satatuhatta. Ja hetkeäkään emme edes miettis ettemmekö möisi ja muuttaisi lähemmäs sairaalaa, tai kotiin, josta tilat järjestys, jos yksi lapsemme olisi yöt sairaalassa. Välittömästi tekisimme myös työasioihin muutokset siten, että toinen vanhempi voisi yöpyä pienen kanssa sairaalassa. Neuvoteltas työnantajien kanssa työajoista, hakisimme muita töitä, myisimme kaiken ylimääräisen ja mahdollisesti palkkaisimme jonkun opiskelijan välillä kotiin.

Tämän perheen ratkaisusta emme tarkemmin tiedä, mutta tämä siis niille jotka jotenkin ajattelee, että asuntolaina ja omakoti menee lapsen edelle. Ei kyllä todellakaan saisi mennä.[/QUOTE]

Asiat ei ehkä ihan noin mene kuin kirjoitit.On sairaaloita joihin vanhempi ei yksinkertaisesti saa jäädä yöksi.Tottakai saisit heti hienon talosi myytyä vaikka alihintaan ja tietysti jättäisit mahdolliset muut lapset oman onnen nojaan...

karua
[QUOTE="joojoo";30655894]Valitettavaa, miten usein sairaan lapsen vanhemmat joutuvat vielä kaiken muun lisäksi taistelemaan saadakseen avun, joka heille kuuluisi.

Sitten on niitä, jotka ei vaan jaksa enää.

Ja toisaalla ne, terveet työkykyiset ihmiset, jotka kuppaavat sossusta häikäilemättömästi kaiken.

Ja näistä tuo ensimmäinen ryhmä saa vielä paskaa niskaansa. "Kyllä me ainakin itse kustannettaisiin." Niin, helppo huudella kun ei ole oikeasti siinä tilanteessa. Ja kustantaisitteko todellakin itse, jos kuitenkin pykälien mukaan ei pitäisi itse joutua maksamaan? Ettekö muka taistelisi oikeuksista, joita teillä sairaalle lapsellenne olisi?[/QUOTE]

Mä olisin jo tuosta onnellinen. Mieti moniko lapsi makaa sairaalassa kaukana perheestään. Tuossa saisi omalla asenteella lapselle luotua ihan erilaisen lähestymistyylin kuinka ihanaa on ettei tarvitse lähteä sairaalaan vaan saa nukkua omalla pihamaalla.

Toisekseen en voisi uskoa tuollaiseen todellisuuteen mitenkään että joku tulisi ja rakentaisi lisäsiiven. Siis mitä, mistä todellisuudesta nyt puhutaan.

Kolmanneksi miten voi lappaa lapsia maailmaan jos ne ei edes taloon mahdu enää sisälle.

Kyllä olen jyrkkä tässä asiassa mutten osaisi leijonaemona kuvitella jättäväni lastani pihalle. Kyllä niitä tiloja tehtäisiin vaikka sitten luopumalla omasta makuuhuoneesta ja olohuoneesta. Tuo parakki mikään valtaisa tila ole järjestettäväksi toisaalle.

Mä itseasiassa haluan kuulla onko jollekkin oikeasti rakennettu lisäsiipi taloon tuolleen?

....
No, ehkä olen paska ihminen, mutta ei minulle kyllä tulisi mieleenkään että kotiin saisi valtion kustantamana jonkun laajennusosan, jotta siellä voidaan hoitaa sairasta perheenjäsentä. Mites me kerrostalossa asujat? Ei näihinkään mitään laajennusta saa, pois se olisi muutettava jos haluaa lasta kotona hoidettavan 24/7.

Yhteistyössä