juri kagga
Oli niin koskettava suruveisu, että möin sugat jalasta, mummo oli kutonut. Mihin laitan rahat. Nyyh.....
En mä ainakaan osaisi nukkua jos joku hoitaja touhuaisi talossani ja sairas lapsi itkisi. Siis laittaisin sairaan lapsen hoitajan kanssa ilomielin piharakenukseen.Mun mielestä parakki on hyvä ratkaisu. Lapsi on lähellä, mutta hoitajilla on oma rauha tehdä työtä ja perheellä oma rauha nukkua yönsä ilman häiriöitä. Mun mielestä tuo voi olla jopa parempi ratkaisu kuin asunnon yhteydessä oleva lisähuone, koska se aiheuttaisi sen, että kodissa on joka ikinen yö hoitohenkiilökuntaa. Tietysti, jos olisi oikein lisäsiipi erillisellä sisäänkäynnilä ja sosiaalitiloilla, niin se olisi luxusratkaisu.
Mitä lääkkeitä tarkalleen?Alkuperäinen kirjoittaja Vähän kokemusta;29558870:Ruokinta pumpulla gastrostoomaan ei ole tuossa se ongelma, meidän lapsi on elänyt puhtaasti sellaisella ruokinnalla jo melkein seitsemän vuotta ja ihan itse hoidetaan kotona. (Tosin ruokaa annetaan neljä kertaa päivän mittaan, öisin ei tarvitse sen takia valvoa.) Ongelma on tuo tiputuksessa oleminen, eli suonensisäisen nesteytyksen/lääkityksen antamiseen vaaditaan sairaanhoitaja, ja nähtävästi sitä varten pitäisi olla lapsella oma huone jossa laitteilla ja hoitajalla on tilaa olla. Jos nyt ymmärrän oikein niin tätä varten Bertan perheen kotia pitäisi laajentaa ainakin yhdellä huoneella, eikä se enää ole vammaispalvelulain mukainen kohtuullinen muutostyö. Sairaanhoitajan välttämättömyys sulkee myös Bertan todennäköisesti vammaispalvelulain tarkoittamien muutostöiden ulkopuolelle, valitettavasti. Täältä voi lukea asiasta lisää:
Asunnon muutostyöt - Vammaispalvelujen käsikirja - THL
Ai?mee hoitoo paula
Mulla ei ikinä tulisi olemaan 12 tai 13 lasta. Enkä näiden olemassaolevien hoitoa myöskään ole ajatellut kunnan rahoilla järjestääEhkä sinäkin rupeaisit vaatimaan kuntaa rakentamaan lisätilaa, jos sinullakin olisi tuon hoitoa vaativan lisäksi 12 muuta lasta.