En usko että lapsemme saa koskaan oman huoneen.

• Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30620976]Jos myytäisiin tämä niin meille jäisi vielä velkaa vaikka tämä olisi myyty, ei sellainen kauppa kannata.[/QUOTE]

Eipä niin, ennemmin kannattaa asua siinä :saint:

Mun äiti aikoinaan myi kämpän pois vaikka sille jäikin vielä velkaa. Vaihtoehdot kun oli kituuttaa talon kanssa tai myydä talo ja maksaa jäljelle jäänyt velka pikkuhiljaa pois. Jälkimmäinen vaihtoehto kuitenkin antoi toiveen paremmasta tilanteesta muutaman vuoden päästä, joten äiti valitsi sen. Ja päivääkään ei oo katunut.

"aito ammattivalittaja"
Eipä niin, ennemmin kannattaa asua siinä :saint:

Mun äiti aikoinaan myi kämpän pois vaikka sille jäikin vielä velkaa. Vaihtoehdot kun oli kituuttaa talon kanssa tai myydä talo ja maksaa jäljelle jäänyt velka pikkuhiljaa pois. Jälkimmäinen vaihtoehto kuitenkin antoi toiveen paremmasta tilanteesta muutaman vuoden päästä, joten äiti valitsi sen. Ja päivääkään ei oo katunut.
No meille jäisi vain velkaa jonka maksaa pois ja loppuikämme jouduttaisiin sitten asumaan vuokralla.

HippuTAR
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621000]No meille jäisi vain velkaa jonka maksaa pois ja loppuikämme jouduttaisiin sitten asumaan vuokralla.[/QUOTE]

Velka loppuu joskus, tuskin sitä edes kovin paljon on jos talo on kerran pieni ja hunokuntoinen.
Mitä vikaa vuokralla asumisessa on? Varsinkin kun sulla on niitä terveysongelmia ja miehes ei halua tehdä remonttia, niin vuokralla asuminenhan olis oikein hyvä vaihtoehto.

"aito ammattivalittaja"
Velka loppuu joskus, tuskin sitä edes kovin paljon on jos talo on kerran pieni ja hunokuntoinen.
Mitä vikaa vuokralla asumisessa on? Varsinkin kun sulla on niitä terveysongelmia ja miehes ei halua tehdä remonttia, niin vuokralla asuminenhan olis oikein hyvä vaihtoehto.
On tästä nyt vielä 40 000€ velkaa. Ja vuokralla asuminen on ihan rahan heittämistä taivaan tuuliin eihän siitä ole pojalle mitään hyötyä sitten aikanaan.

aito ammattivastaaja
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621014]On tästä nyt vielä 40 000€ velkaa. Ja vuokralla asuminen on ihan rahan heittämistä taivaan tuuliin eihän siitä ole pojalle mitään hyötyä sitten aikanaan.[/QUOTE]

Olit kuitenkin jo päättänyt vuokra-asuntoon muuttaa? Ja nyt sitten pälkähti toiset ajatukset päähän. Ensin oli asumusero miehestä hyvä idea ja elatus yhteiskunnalta tulossa ja nyt sitten se on mahdotonta ja rahan heittämistä taivaan tuuliin? Huomenna olet taas jotain muuta mieltä, mutta mitään et kuitenkaan tee mihinkään suuntaan.

Jos ja kun nykyinen tilanne on mielestäsi paras mahdollinen resursseihin nähden, niin ole siihen sitten tyytyväinen.

"aito ammattivalittaja"
Olit kuitenkin jo päättänyt vuokra-asuntoon muuttaa? Ja nyt sitten pälkähti toiset ajatukset päähän. Ensin oli asumusero miehestä hyvä idea ja elatus yhteiskunnalta tulossa ja nyt sitten se on mahdotonta ja rahan heittämistä taivaan tuuliin? Huomenna olet taas jotain muuta mieltä, mutta mitään et kuitenkaan tee mihinkään suuntaan.

Jos ja kun nykyinen tilanne on mielestäsi paras mahdollinen resursseihin nähden, niin ole siihen sitten tyytyväinen.
Mietittiin ja laskettiin miehen kanssa sitä muuttosysteemiä mutta laina plus vuokra on liikaa. Ja erota en miehestä aio koska en pysty sairauksieni takia yksin asumaan edes.

HippuTAR
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621014]On tästä nyt vielä 40 000€ velkaa. Ja vuokralla asuminen on ihan rahan heittämistä taivaan tuuliin eihän siitä ole pojalle mitään hyötyä sitten aikanaan.[/QUOTE]

No mitä hyötyä on pienestä surkeasta talosta jota kukaan ei halua?

aito ammattivastaaja
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621057]Mietittiin ja laskettiin miehen kanssa sitä muuttosysteemiä mutta laina plus vuokra on liikaa. Ja erota en miehestä aio koska en pysty sairauksieni takia yksin asumaan edes.[/QUOTE]

Eikös teillä sitten ole tilanne paras mahdollinen mikä resursseihin ja olosuhteisiin nähden voi olla? Katto on pään päällä ja on lämmintä ja ruokaa ja vaatetta.

Tokihan kaikki haluaisivat aina enemmän ja parempaa, mutta sitä ei vaan useinkaan saa.

Sikäli kun sairautesi ovat sellaiset, että yksin asuminenkaan ei onnistuisi, et varmaankaan työkykyinenkään ole, ja olisit oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen.

HippuTAR
Kerrostalossakin on iso piha ja lisäksi monesti muita lapsia kaveriksi.
Mistä päättelet että poikas haluaa ylipäänsä rakentaa talon, tai että haluaa rakentaa sen siihen? Tai ettei oo perimisvaiheessa rakentanut elämänsä jo johonkin ihan muualle?

Kumpaakohan se poikas haluais enemmän: nyt jonkun oman tilan vai aikuisena tontin jolla nököttää purkukuntoinen tönö?

Koittakaa nyt edes järjestää sille se oma soppi, ei oo mahdotonta vaikka ois kuinka pieni tönö.

"aito ammattivalittaja"
Eikös teillä sitten ole tilanne paras mahdollinen mikä resursseihin ja olosuhteisiin nähden voi olla? Katto on pään päällä ja on lämmintä ja ruokaa ja vaatetta.

Tokihan kaikki haluaisivat aina enemmän ja parempaa, mutta sitä ei vaan useinkaan saa.

Sikäli kun sairautesi ovat sellaiset, että yksin asuminenkaan ei onnistuisi, et varmaankaan työkykyinenkään ole, ja olisit oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen.
Eläkettä en enää hae koska se tulee kielteisenä takaisin.

"aito ammattivalittaja"
Kerrostalossakin on iso piha ja lisäksi monesti muita lapsia kaveriksi.
Mistä päättelet että poikas haluaa ylipäänsä rakentaa talon, tai että haluaa rakentaa sen siihen? Tai ettei oo perimisvaiheessa rakentanut elämänsä jo johonkin ihan muualle?

Kumpaakohan se poikas haluais enemmän: nyt jonkun oman tilan vai aikuisena tontin jolla nököttää purkukuntoinen tönö?

Koittakaa nyt edes järjestää sille se oma soppi, ei oo mahdotonta vaikka ois kuinka pieni tönö.
Poika nyt vaan tykkää siitä kun tässä on iso piha ja tiedän ettei tykkäisi asua missään kerrostalossa. Eipä tuo valita oman sopen puutetta mitenkään.

aito ammattivastaaja
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621114]Poika nyt vaan tykkää siitä kun tässä on iso piha ja tiedän ettei tykkäisi asua missään kerrostalossa. Eipä tuo valita oman sopen puutetta mitenkään.[/QUOTE]

Mikäs sitten se ongelma on, jos poika on tyytyväinen?

Ja eikös vintilläkin ollut laajennustilaa?

vierass
Kyllähän pienessäkin omakotitalossa on enempi "tilaa" kuin kerrostaloasunnossa. Saa asua rauhassa eikä tarvitse kuunnella naapureiden elämää. Etenkään kesäaikaan en vaihtaisi omaa omakotitaloa mihinkään vuokrakerrostalokopperoon.

Tilanahtausongelmat ovat juuri niin isoja kuin mitä niistä itse tekee.

aito ammattivastaaja
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621150]No joskus ei tykkää siitä kun ei ole omaa huonetta mutta pääosin on tyytyväinen. Yläkerrassa on sellasia juttuja että sinne tuskin voi laajentaa se ei ehkä tule kyseeseen.[/QUOTE]

Niinjoo, ei varmaan voi sinnekään mitään tehdä. Ei kannata edes yrittää. Ei kannata yrittääkään töitä löytää tai eläkettä saada. Ei kannata kuin valittaa kuinka huonosti on asiat.

"aito ammattivalittaja"
Niinjoo, ei varmaan voi sinnekään mitään tehdä. Ei kannata edes yrittää. Ei kannata yrittääkään töitä löytää tai eläkettä saada. Ei kannata kuin valittaa kuinka huonosti on asiat.
Mä olen useasti yrittänyt saada eläkettä ja tähän remppaan tuli vähän mutkia matkaan mutta niistä en palstalla kerro, töihin musta ei enää edes olisi kun noi sairauteni on mennyt tuollaisiksi.

aito ammattivastaaja
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621216]Mä olen useasti yrittänyt saada eläkettä ja tähän remppaan tuli vähän mutkia matkaan mutta niistä en palstalla kerro, töihin musta ei enää edes olisi kun noi sairauteni on mennyt tuollaisiksi.[/QUOTE]

Jos töihin ei kykene, silloin saa työkyvyttömyyseläkkeen. Ellet eläkettä saa, on sinut silloin katsottu työkykyiseksi.

slf
Montako neliötä teillä on?

Meillä asuu lapset samassa huoneessa, väliin on laitettu ikean iso expedit hyllykkö. Aikoinaan olivat mun kanssa samassa makkarissa niin, että mulla oli siellä parvisänky, muutoin huone oli ihan lasten käytössä, minä vain nukuin siellä

"aito ammattivalittaja"
Mä olen ns työkykyinen,pystyn istumatyötä tekemään sairauksieni puolesta siksi en saa eläkettä. Ja tässä on 2huonette,keittiö ja wc n 50 neliötä, iso lasinen veranta ja 2 sisäeteistä vie paljon tilaa siksi näissä huoneissa n 50 neliötä vain.

Johan nytten
[QUOTE="Vvv";30620751]On. Ja sekin on kauheaa jos lapsen huone on pieni koppi kuten meidän lapsella, 9 m2. En jaksa kutsua enää sukulaisia kylään kun aina saa kuulla miten huonosti meillä on asiat.[/QUOTE]

Ihan kamalaa. Meidän tytär asui tuon kokoisessa huoneessaan aikuisikään asti. Yo-kokeissa 6 laudaturia ja on nyt lääkäri. Ihan on pilalle mennyt pienessä kopperossaan.

aito ammattivastaaja
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621428]Mä olen ns työkykyinen,pystyn istumatyötä tekemään sairauksieni puolesta siksi en saa eläkettä. Ja tässä on 2huonette,keittiö ja wc n 50 neliötä, iso lasinen veranta ja 2 sisäeteistä vie paljon tilaa siksi näissä huoneissa n 50 neliötä vain.[/QUOTE]

Kun olet työkykyiseksi itsesi tiennyt, niin miksi olet silloin useasti eläkettä yrittänyt saadakaan? Toisaalta sanot että et mihinkään töihin pysty, mutta tässä sanot että oletkin työkykyinen.

Remontin tekeminen ja lisätilan järjestäminen vintille niin mahdollisten "mutkienkin" hoitamisen jälkeen luulisi olevan helpompi ja halvempi ratkaisu kuin vuokralle muuttaminen.

Mutta mitäpä sitäkään yrittämään. Muuten katoaisi yksi valittamisen aihe.

"aito ammattivalittaja"
Kun olet työkykyiseksi itsesi tiennyt, niin miksi olet silloin useasti eläkettä yrittänyt saadakaan? Toisaalta sanot että et mihinkään töihin pysty, mutta tässä sanot että oletkin työkykyinen.

Remontin tekeminen ja lisätilan järjestäminen vintille niin mahdollisten "mutkienkin" hoitamisen jälkeen luulisi olevan helpompi ja halvempi ratkaisu kuin vuokralle muuttaminen.

Mutta mitäpä sitäkään yrittämään. Muuten katoaisi yksi valittamisen aihe.
Siksi olen hakenut eläkettä kun en pysty mihinkään fyysiseen työhön ja oppimisvaikeuksien takia en saa edes merkonomin tutkintoa suoritettua joten en pääse mihinkään istumatyöhön ja mulla on pitkä liuta sairauksia. Täytyisi ottaa niin paljon lisälainaa remonttiin ettei se nyt vaan onnistu.

Yhteistyössä