En usko että lapsemme saa koskaan oman huoneen.

• Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
ähhh
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30621076]On ainakin tontti sitten lapsella mihin voi aikuisena rakentaa talon eikä poika edes tykkäisi asua kerrostalossa koska tykkää kun on iso oma piha.[/QUOTE]

Sun pooka on lapse, et sä voi sanoa, mistä se sitten aikuisena tykkää!

Me nukutaan olkkarissa ja lapset makkarissa, kaksiossa siis. Mitä sitä turhaan omaa huonetta. Olkkariin tai makkariin voi myös rakentaa verholla tai sermillä oman makuusopen lapselle. Nykyään asutaan väljästi, aiemmin pienessä mökissä saattoi olla 10 lasta...
totta, ennen ei ollut lapsilla omaa huonetta, oli tupa ja kamari ja 10 lasta

anszuu
Minusta on naurettavaa, että monista ihmisistä on välttämättömyys, että lapsella on oma huone. Kun lapsi on pieni voi hän mielestäni nukkua samassa huoneessa kun vanhemmatkin ja tulevaisuudessa esim. Sisaruksiensa kanssa. Itse olen 13-vuotiaaksi jakanut huoneeni siskoni kanssa. En koe, että siitä on mitään traumoja jäänyt. Välillä huonetta jaettiin sermeillä ja välillä ei. Tähän asiaan vaikuttaa vain se miten nykyajan vanhemmat lapsensa kasvattavat!

"Tuikku"
Me ollaan tehty pieniä remontteja taloomme aika pienellä rahalla. Ollaan hankittu toisten projekteista ylijääneitä materiaaleja pikku hiljaa halvalla (kipsilevyä, koolinkia, eristevillaa, maaleja, yms). Tosin siinä auttaa se, että meillä on kuivaa varastotilaa johon jemmata tarvikkeet kunnes niitä on niin paljon että kannataa ryhtyä ja peräkärry jolla saa hilattua haalitut kamat kotiin. Mistään kauheen kaukaa ei olla tavaroita haettu, vaan aina laskettu, että kannattaako. Joskus ollaan yhdistetty tavaranhakureissu ja sukulaisvierailu jonnekin kauemmas. Lasikuistin muuttaminen lämpimäks oli viimeisin projekti.

"minna"
No meillä koululaiset halusivat yhteisen huoneen, vaikka olivat omissa. Mutta tuossa tilanteessa kyllä menisin itse olkkariin ja lapsi omaan huoneeseen. Ihme valitus, oikein huokuu negatiivisuutta. Haluat valittaa, mutta wt tehdä asioille mitään.

Yhteistyössä