"laura"
Olen ihan hyvissä väleissä vanhempieni kanssa, mutta omien lapsien myötä olen ruvennut miettimään omaa lapsuuttani ja haluaisin jotenkin käydä tätä läpi, mutta onko siitä mitään hyötyä vai voiko mennä välit poikki kokonaan, koska en sitä kuitenkaan halua? Mulla oli ihan hyvä lapsuus ja vanhemmat rakastivat ja varmaan omasta mielestään toimivat oikein, mutta en sitä siltikään haluaisi hyväksyä. Ei se mitään varsinaista väkivaltaa ollut, mutta sellainen kai vanhemmille helppo tapa nopeasti rangaista ja loppuunkäsitellä joku tekemäni paha teko. Se meni yleensä aina saman kaavan mukaan. Äiti otti kädestä kiinni, talutti minut vanhempien makuuhuoneeseen, housut alas ja pari kertaa vyöllä pepulle, ja sitten housut ylös ja minun piti vielä kiittää, sitten äiti halasi minua ja sitten palattiin takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Olin ihan kiltti lapsi ja rangaistukset tuli yleensä aika pienistä asioista, kiukuttelusta, myöhästymisestä tms. Fyysisesti tuo ei niinkään sattunut, mutta kyllä se nöyryyttävältä tuntui. Kotoa pois muutettuani asiasta ei ole koskaan puhuttu.