Tarkoittaako miehen ehdottama illallinen automaattisesti seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Sinkkuna 10v
  • Ensimmäinen viesti
Sinkkuna 10v
Mies kutsui hienolle illalliselle kotiinsa ja pyysi pukeutumaan hienosti. Tämä on ensimmäinen kerta miehen kotona, kun en ole siellä aiemmin käynyt. 6 kk olemme tapailleet.

lari
Jokaisella ihmisellä on AINA tilanteesta ja henkilöistä riippumatta valta päättää suostuuko seksiin vai ei. Jos nainen suostuu ensitreffeillä, nainen on miehen mielestä liian helppo, eikä mies uskalla alkaa naisen kanssa vakavampaan suhteeseen.

"vvvv"
Jaa-a.
Empä ole moisessa tilanteessa ennen ollut, puoli vuotta tapailua eikä seksiä.
Sen verta erikoinen teidän tilanne on, että en kyllä osaa sanoa mitä mies illalta haluaa.
Ties vaikka siellä olis miehen äiti odottamassa.

iik
En tiiä mitä tuo ukko haluaa, mut ihmettelen näitä vastaavia... Pari viikkoa tapailua ja sänkyyn, miksi helvetissä? On tosi mahtavaa harrastaa eka seksi siinä vaiheessa kun on jo tunteita... Ei himoja ole pakko aina seurata, ja jos ukon kanssa aikoo olla esimerkiksi 20 vuotta, puoli vuotta tai vuosi tapailua ilman seksiä ei ole pahitteeksi. Ja jos ukon kanssa aikoo olla vaan puoli vuotta, kannattaako sen kanssa harrastaa seksiä? Ihmettelen tätä touhua kun sänkyyn hypitään kenen tahansa kanssa.

En tiiä mitä tuo ukko haluaa, mut ihmettelen näitä vastaavia... Pari viikkoa tapailua ja sänkyyn, miksi helvetissä? On tosi mahtavaa harrastaa eka seksi siinä vaiheessa kun on jo tunteita... Ei himoja ole pakko aina seurata, ja jos ukon kanssa aikoo olla esimerkiksi 20 vuotta, puoli vuotta tai vuosi tapailua ilman seksiä ei ole pahitteeksi. Ja jos ukon kanssa aikoo olla vaan puoli vuotta, kannattaako sen kanssa harrastaa seksiä? Ihmettelen tätä touhua kun sänkyyn hypitään kenen tahansa kanssa.
Eihän se ole "kenen tahansa kanssa", jos on tapaillut/seurustellut puoli vuotta ja harrastaa seksiä. Seksissä ja seksuaalisessa halussa ei ole mitään pahaa, joten outoa pitää holtittomana sitä, jos seurustelusuhteeseen kuuluu seksiäkin. Mitä hyötyä siitä sitte on, että ei harrasta seksiä, vaikka kumpikin haluaa?

Ap:lle kuitenkin: mikäänhän ei automaattisesti tarkoita seksiä. Seksiä pitäisi olla silloin, kun kumpikin haluaa. Teidän tapauksessa sinä et halua, joten seksiä ei silloin ole. Tosin jos tiedät, ettet kerran halua nyt ja ehkä jatkossakaan, niin ei ole tietenkään reilua pitää toista siinä uskossa, että seksiä saattaisi jossain vaiheessa olla luvassa. Jos haluat seurustelua, mutta et seksiä, se on reilua kertoa toiselle. Jos taas haluat odottaa seksin kanssa, sekin on reilua kertoa. Jos et tiedä, mitä haluat, sekin on reilua kertoa.

"vvv"
Mitä ja kenen arvostamista se on että "ei vaan halua".
Toivottavasti olet edes kertonut miehelle ettet vaan halua häntä. Jos tämä on OK miehelle, nii sitten tilanne on OK.
Mutta ilmeisesti et ole, koska joudut nyt asiaa miettimään. Sinussa ei ole ollut naista tai rehellisyyttä kertomaan ettet halua miestä. Tämä on veätystä. Toisen hyväksikäyttöä ja itsekkyyttä. Ja miten voit käyttää ilmaisua että sinkku, jos kuitenkin sanot tapailleesi jo puoli vuotta.
Nyt nainen vähän järkeä käyttöön

Mies on luotettava eikä mikään tyhmä. Mitä pahaa siinä on jos arvostaa itseään?
Mitä tarkoitat itsesi arvostamisella? Se on tottakai ok, että ei harrasta seksiä ihmisen kanssa, kenen kanssa ei halua harrastaa seksiä - mutta aika erikoinen tilanne, jos kuitenkin haluaa seurustella tällaisen ihmisen kanssa? (Siis jos ei ole aseksuaali, mikä on toki eri asia.) Vai koetko, että seksi on jotain likaista ja pahaa, ja että nimenomaan naisen pitää kieltäytyä siitä tunteakseen itsensä hyväksi ja arvokkaaksi?

No kyllä minä harrastaisin seksiä vaikka olisin sinkkukin, joten miksi ei sitten ihmisen kanssa jota tapailee muutenkin?
Ei se šeksi ole sen huonompaa vaikka sen aloittaisi samana iltana kun tapaa, usko pois, olen kokeillut. Nyt tosin naimisissakin, uskollinen ja seksiä edelleen 3-7 kertaa viikossa, kuten koko 13 vuotta.

Sinkkuna 10v
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30545179:
Mitä tarkoitat itsesi arvostamisella? Se on tottakai ok, että ei harrasta seksiä ihmisen kanssa, kenen kanssa ei halua harrastaa seksiä - mutta aika erikoinen tilanne, jos kuitenkin haluaa seurustella tällaisen ihmisen kanssa? (Siis jos ei ole aseksuaali, mikä on toki eri asia.) Vai koetko, että seksi on jotain likaista ja pahaa, ja että nimenomaan naisen pitää kieltäytyä siitä tunteakseen itsensä hyväksi ja arvokkaaksi?
Olen kertonut miehelle olevani neitsyt ja en halua edetä nopeasti. Mies arvostaa minua ja on valmis odottamaan. Olen sanonut miehelle etten halua seksin tapahtuvan yllättäen.

Olin sinkkuna 10v ennen hänen tapaamista. Aiemmin oli sääntöä toisen kanssa kauan sitten.

"vvvv"
On eri asioita
- Ettei halua ollenkaan
- Ettei halua vain kyseistä ihmistä
- On neitsyt eikä halua ennen avioliittoa
- On neitsyt, eikä halua koskaan ketään ja käyttää neitsyyttä vain tekosyynä ettei saa sanottua suoraa ettei tule koskaan seksiä harrastamaan

tuota
6kk on minusta pitkä aika jos puhutaan ihan aikuisista ihmisistä ja aikuisesta suhteesta. Seksuaalisuus on normaali perustarve ja aika harva aikuinen suostuu olemaan puoli vuotta ilman seksiä. Ei sitä ekoilla treffeillä tartte harrastaa, mutta ei siinäkään mitään pahaa ole. Itse olen ollut 10 vuotta onnellinen mieheni kanssa. Ekana iltana mentiin sänkyyn. En ole ikinä kokenut sellaista yhteyttä. Ehkä et halua tätä miestä ja tiedät sen itsekin?

"fakta"
Mies on luotettava eikä mikään tyhmä. Mitä pahaa siinä on jos arvostaa itseään?
Jos seksittömyys tarkoittaa sinulle itsensä arvostamista, niin kannattaa unohtaa seurustelu kokonaan, koska seksi nimenomaan pitää parisuhteen kunnossa. Tuollaisella ajatusmaailmalla suhteenne on pahassa kriisissä viimeistään vuoden-parin päästä, kun mies alkaa kaipaamaan häntä haluavaa ja seksistä aidosti nauttivaa naista sänkyynsä.

Tosiasia on, ettei pihtaaja muutu korkkaamisen jälkeen miehen tyytyväisenä pitäväksi seksipedoksi.

Olen kertonut miehelle olevani neitsyt ja en halua edetä nopeasti. Mies arvostaa minua ja on valmis odottamaan. Olen sanonut miehelle etten halua seksin tapahtuvan yllättäen.

Olin sinkkuna 10v ennen hänen tapaamista. Aiemmin oli sääntöä toisen kanssa kauan sitten.
Tämä selvensi asiaa. Olette siis puhuneet aiheesta, hyvä. Ei kai tuossa sitten ongelmaa ole. Mies saattaa toki toivoa seksiä ja ehkä toivookin, mutta ilmeisesti suhtautuu ymmärtäväisesti. Jos olet oikeasti neitsyt, niin suosittelisin kyllä että pikemminkin kuin panttaat ja odotat yhdyntää ensimmäisenä seksikokemuksena (kuten näissä usein tuntuu olevan), teet ensin miehen kanssa kaikenlaista muuta - hyväilyjä, suuseksiä, sormettamista, yms. Sehän on myös seksiä, eli sen jälkeen et ole enää neitsyt, mutta eipä se tärkeää olekaan, onko vai ei ja missä vaiheessa voi sanoa, että ei enää ole.

Yhteistyössä