Voi hitto ku mä en saa tota poikaa nielemään kapseleita.

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Perkuleen kalliit lääkkeet vielä. Ja nestemäinen versio maksaa 3 viikon satsi jotain 250 €, siis kela korvauksen jälkeen. Eikä sitä tiedä riittääkö toi kolme viikkoa edes...

hoitaja-äiti
Mikä lääke on kyseessä? Kysy lääkäriltä, voisko sitä vaihtaa toiseen, jos nieleminen on hankalaa. Toimisko joku palkintosysteemi, esim. tarra, vanukas lääkkeen jälkeen tms.?

HippuTAR
Siis tiedän että siitä on nestemäinen vaihtoehto, on vaan niin helkkarin kallis. Ja joo, pakkohan se oli sairaalaan soittaa ettei tästä mitään tuu, lekuri soittaa sit ku kerkee. Ottaa vaan kupoliin ku menee kaikki massit sit tohon lääkkeeseen. Ja meni jo satanen hukkaan... Mutta eihän toi poika sille mitään voi ettei saa nieltyä niitä.

Sh
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30531692:
Hitto että ihmisillä on ongelmia... Kuuluu samaan sarjaan sen kanssa, kun ei mammat henno pitää lapsiaan paikallaan toimenpiteissä, esim. korvien puhkaisussa...
No siihen nyt vaan kaikki vanhemmat ei pysty. Onneksi et ole hoitoalalla, olisit surkea, tai ainakin surkean empatiakyvytön hoitaja.

Sh
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30531707:
Ei pysty ei, auktoriteetti näillä ihmisillä ilmeisesti samaa tasoa myös kotosalla.
Ei sillä ole mitään tekemistä auktoriteetin kanssa. Olet ihan fiksu, mutta paljon sinulla on vielä opittavaa. Olen IHAN varma, että joskus ymmärrät mistä puhun.

HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30531692:
Hitto että ihmisillä on ongelmia... Kuuluu samaan sarjaan sen kanssa, kun ei mammat henno pitää lapsiaan paikallaan toimenpiteissä, esim. korvien puhkaisussa...
Niinhän sä luulet. Mä oon kuule tota poikaa pitäny kiinni pahemmiski toimenpiteis. Sillä nyt vaan sattuu olemaan nieleminen erittäin vaikeeta. Kun ei oo toi kurkku osasto ihan normaalisti kehittyny... Ihan vapaasti sopii tulla kokeilemaan kuinka näppärästi saat sen nielemään ton kapselin.

Niinhän sä luulet. Mä oon kuule tota poikaa pitäny kiinni pahemmiski toimenpiteis. Sillä nyt vaan sattuu olemaan nieleminen erittäin vaikeeta. Kun ei oo toi kurkku osasto ihan normaalisti kehittyny... Ihan vapaasti sopii tulla kokeilemaan kuinka näppärästi saat sen nielemään ton kapselin.
Miten hän pystyy juomaan nestettä, jos ei pysty nielemään?

"nainen"
Mä olen aikuinen, enkä pysty nielemään itse kapseleita tai lääkkeitä. Pitäisikö munkin siis saada jotain apua joltain auktoriteetilta, jos lapsissakin on vaan se vikana?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30531727:
Katos, ongelma ap:lla on se, että pentu on saanut liikaa vaihtoehtoja ja näinollen ei suostu ottamaan lääkettään. Lääkkeiden otossa on vain annettava vain kaksi vaihtoehtoa

1. Ottaa se vapaaehtoisesti ilman mukinoita
2. Ottaa sen vaikka itkun kera

• Tykkää
Reactions: Björn
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30531727:
Ooksä jotenkin tyhmä? Kyllä se pystyy nielemään. Pystyy syömäänkin. Mutta ei pysty nielemään kapselia. Siinä tietty tulee jo henkinenkin puoli vastaan. Mutta ihan hammaspesussa jo kyökkii koko ajan. Ne saa nieltyä mitä itse vapaaehtoisesti haluaa suuhunsa laittaa mutta jos sinne joku muu laittaa jotain niin alkaa kyökkiminen ja oksentaminen. Ootko kuullu sellaisesta kuin aistiyliherkkyys? + muutenkin on toi alue viallinen.

Ja mä kyllä tiedän ihan täysin terveitä aikuisia ihmisiä jotka ei pysty nielemään kapselita/tabletteja.

Sh
[QUOTE="nainen";30531736]Mä olen aikuinen, enkä pysty nielemään itse kapseleita tai lääkkeitä. Pitäisikö munkin siis saada jotain apua joltain auktoriteetilta, jos lapsissakin on vaan se vikana?[/QUOTE]

Ei hän vielä ymmärrä vaikka kuinka selittäisi. Aika parantaa tämänkin vaivan. Ehkä vanhana mummona sitten ymmärtää paremmin. Toisilla se inhmillisyyden ymmärtäminen vie hieman pidempään.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR

Yhteistyössä