Voi hitto ku mä en saa tota poikaa nielemään kapseleita.

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
vierass
[QUOTE="hoitsu";30531891]
Mun lapsella oli tota samaa ongelmaa teini-ikäiseksi saakka. Lahjominen tosin yleensä auttoi koska on perso makealle, eli vanukas, suklaa tms. :)
[/QUOTE]

Meidän vauvasta saakka sihtikurkulla on kanssa ongelma saada nieltyä tabletteja. Hänelle ei kyllä edes lahjomiset auta, kun ei mene alas, niin ei mene alas.

Mutta toisella lapsella on taas ollut ongelma nestemäisten kanssa, hän yleensä oksensi ne ulos. Oli tosi helpotus, kun hänelle pystyi vihdoin antamaan tabletteina, niiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Hieman kyllä huvitti, kun hän oli 16 v lääkärissä ja lääkäri kysyi, että laitetaanko antibiootit nestemäisenä vai tabletteina :LOL:

vierass
Voi ap, saat mun sympatiat.
Mä olen aikuinen ja mun on vaikea niellä kapseleita. Ne jää jotenkin kellumaan suuhun ja tuntuu että tulee yökkäys kun osuu kurkkuun nielaistaessa. Yhtään suuremmat tabletitkin, jopa buranan yleensä puolitan jotta menee helpommin alas.

Auttaisko jos tunkisit kapselin johonkin pojan herkkuun? Suklaakonvehtiin tai vaahtokarkkiin? Omien lasten kanssa oon ollut alusta asti tiukka siitä että lääkkeet pitää ottaa vaikka ei herkkua ois mutta tossa tapauksessa tarkoitus pyhittää keinot.

HippuTAR
Tolta on nielurisatkin poistettu jo monta vuotta sitten. Mä en oikein usko että pystyy koskaan tollasia nieleen. Ellei sitten selkäleikkaus tuo apua tohon. Pojalla kun on paha kyfoosi ja se vaikuttaa ainakin hengittämiseen, sitä en tiedä voiko se vaikuttaa nielemiseen.

fje
Tabletin ottoonkin on oma tekniikkansa. Jos menet sen klähmästämään suussasi ennen runsasta vedenjuontia niin et varmasti saa alas. Meneehän ihmisen kurkusta perunankappaleetkin yms sujuvasti alas, kaiken ruoan ei tarvitse aina olla muussia. Sama juttu tabletissa, menee kyllä alas kun on tarpeeksi nestettä ja se neste tulee HETI, harjoitus tekee mestarin. Voi vaikka joillain pienillä karkeilla harjoitella nielemistä veden kanssa.

Itse olen buranaa vedellyt jo pikkulapsesta saakka ja samoin omat lapseni saivat migreenin 6 vuotiaina ja kokonaisia isojakin tabletteja on vedelty. Jos ruokaa pystyy syömään, niin oikealla tekniilakka tabletitkaan eivät tuota ongelmia, tekniikasta se vain on kiinni että onnistuuko se helposti vai ei

Yhteistyössä