T
"Tiivitaavi"
Vieras
Olemme useana vuonna viettäneet joulua oman perheen kesken, tämä on sitä me haluamme. Ja tähän on anoppi ja muut sukulaiset ihan tyytyneet. Minulla on sisaruksianjotka viettävät joulun oman perheen kesken. Miehellä on pari nuorempaa sisarista, jotka ovat olleet äitinsä luona jouluna. Tänä vuonna ilmeisesti heistä kumpikaan ei mene anopille, toinen on ulkomailla ja toinen miesystävänsä kanssa. Anoppi ei ole puhunut meille asiasta mitään, eli että joutuisi olemaan yksin aattona. Joulupäivänä toinen lapsista on menossa sine miesystävänsä kanssa. Anoppi ei ole siis tyrkyttänyt itseään meille, koska tietää että haluamme olla omalla porukalla eikä hän ole väkisin tuppautuja. Nyt kuitenkin miehen sisko lähetti viestin, että meidän pitää kutsua miehen äiti meille ja hän miesystävänsä tulee meille sitten joulupäivänä.
Mitähän tuohon sanoisi? En todella aio pitää täällä vieraita kahtena päivänä jouluna. Ei minulla eikä miehellä ole mielenkiintoa passata ketään, ei varsinkaan kahta päivää. toisaalta anoppi ei ole ilmaissut meille että on yksin aattona, toisaalta onhan se nyt kurjaa olla yksin ja kun se saatiin tietää kiertotietä. Ärsyttää se miehen sisko, että hän sanelee mitä meidän pitää tehdä ja tuppaa vielä kyläänkin...
Mitähän tuohon sanoisi? En todella aio pitää täällä vieraita kahtena päivänä jouluna. Ei minulla eikä miehellä ole mielenkiintoa passata ketään, ei varsinkaan kahta päivää. toisaalta anoppi ei ole ilmaissut meille että on yksin aattona, toisaalta onhan se nyt kurjaa olla yksin ja kun se saatiin tietää kiertotietä. Ärsyttää se miehen sisko, että hän sanelee mitä meidän pitää tehdä ja tuppaa vielä kyläänkin...