The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
...no nyt on eteinen täynnänsä lunta ja vettä, kun kaks kävelevää lumiukontekelettä tuli sisälle :D. Molemmilla velloksilla takit niin lumessa huppuja myöten että eihän sitä määrää sitten millään voinut kipata ulko- oven toiselle puolen...

Tytönpirpana jäi vielä ulos temuamaan, ite asiassa ipana roikkuu meijen männyssä eli haalari on sitten varmaan sen oloinenkin että on oravaa leikitty :D... Kuulema rupes viettelemään pikkujouluja kynttilöiden valossa tyyliin selviytyjät :D

Mie taijan lähteä sotkemaan keittiötä minttusuukkojen merkeissä...tai niitä pitäs loihtiman, tiiä sitten mitä katin nuolaisuja niistä tuleekaan kun ekaa kertaa tässä :snotty: :p
 
Pistelinpä menemään syömäruoaksi tommoisen patongin kokoisen ja näköisen ja vissiin yli puolenkilon painoisen lihapasteijan, joka olikin aikas täyttä tavaraa. Olo on kuin potkupallon nielleellä. Röyh.

Onneksi ei tartte lähteä mihinkään. Joutuis lähtemään pyörimällä.
 
Tänään on itketty ja naurettu. Ystävä saatettu haudan lepoon. Meinasi tulla ensimmäinen nauru jo kappelissa kun pappi sanoi paheksuen että vainaja on suostunut yhteen virteen. Enempää ei veisata.

Pidin puheeni ja pyysin anteeksi etukäteen vanhemmalta saattoväeltä ettei biisivalinta varsinaisesti ole hautajaisiin sopiva (tiktakin Heilutaan). Yksi täti tuli jälkikäteen kiittämään siitä että osasin surupuheen sijaan muistuttaa kaikille mieleen ystävän elämänilon ja se laulukin oli varsin reipas
 
Tänään on itketty ja naurettu. Ystävä saatettu haudan lepoon. Meinasi tulla ensimmäinen nauru jo kappelissa kun pappi sanoi paheksuen että vainaja on suostunut yhteen virteen. Enempää ei veisata.

Pidin puheeni ja pyysin anteeksi etukäteen vanhemmalta saattoväeltä ettei biisivalinta varsinaisesti ole hautajaisiin sopiva (tiktakin Heilutaan). Yksi täti tuli jälkikäteen kiittämään siitä että osasin surupuheen sijaan muistuttaa kaikille mieleen ystävän elämänilon ja se laulukin oli varsin reipas
:hug:

Kuulostaa, että tilaisuus on ollut juurikin ystäväsi näköinen ja oloinen :heart:.
 
Lispetti harmaana
...no nyt on eteinen täynnänsä lunta ja vettä, kun kaks kävelevää lumiukontekelettä tuli sisälle :D. Molemmilla velloksilla takit niin lumessa huppuja myöten että eihän sitä määrää sitten millään voinut kipata ulko- oven toiselle puolen...

Tytönpirpana jäi vielä ulos temuamaan, ite asiassa ipana roikkuu meijen männyssä eli haalari on sitten varmaan sen oloinenkin että on oravaa leikitty :D... Kuulema rupes viettelemään pikkujouluja kynttilöiden valossa tyyliin selviytyjät :D

Mie taijan lähteä sotkemaan keittiötä minttusuukkojen merkeissä...tai niitä pitäs loihtiman, tiiä sitten mitä katin nuolaisuja niistä tuleekaan kun ekaa kertaa tässä :snotty: :p
:D

Kuulostaa niin hyvältä :heart:

Hyviä leivontahetkoja.:)


Täältä lumet jo suurimmalta osin läx, vettä tihuuttaa. Hitokasta sanon minä.
Ei taideta saada valkeaa joulua, mutta toivotaan että sen verran saatais jotta pääsis jossain kohtaa talvea hiihtelemään.:)
 
:D

Kuulostaa niin hyvältä :heart:

Hyviä leivontahetkoja.:)


Täältä lumet jo suurimmalta osin läx, vettä tihuuttaa. Hitokasta sanon minä.
Ei taideta saada valkeaa joulua, mutta toivotaan että sen verran saatais jotta pääsis jossain kohtaa talvea hiihtelemään.:)

Pahoin pelkään, että meiltäkin lähtee viimestään tiistaina lumet pois kun se heittää taas niin armottomasti plussan puolelle ja herkiää satamaan vettä, mutta sen takia pitääkin ottaa ilo irti kokonaan tästä tilanteesta :)

Esikoinen jo ehti tässä kartalta tihrustaa meille uutta kortteeripaikkaa, jos ei tänne ruveta lunta kunnolla saamaan :D. On kuulema ihan kypsää meinikiä, jos ei tänäkään talvena pääse hiihtämään. Ja onhan se, aivan liian pehmeetä meinikiä mutta - on ne kelit ennenkin tammikuun aikana muuttuneet isostikin, joten eipä hättäillä vielä :)
 
Lispetti harmaana
Tänään on itketty ja naurettu. Ystävä saatettu haudan lepoon. Meinasi tulla ensimmäinen nauru jo kappelissa kun pappi sanoi paheksuen että vainaja on suostunut yhteen virteen. Enempää ei veisata.

Pidin puheeni ja pyysin anteeksi etukäteen vanhemmalta saattoväeltä ettei biisivalinta varsinaisesti ole hautajaisiin sopiva (tiktakin Heilutaan). Yksi täti tuli jälkikäteen kiittämään siitä että osasin surupuheen sijaan muistuttaa kaikille mieleen ystävän elämänilon ja se laulukin oli varsin reipas
*painaa tykkää nappia*
 
Spencer Hastings
voisinhan mää tuoda mutta kun en itekkään tiedä mistä sais ostaa inhimiliiseen hintaan, tosin viimetalvena pongasin lähikaupasta kokonaisen poron paistin (4,5kg luineen) satasella

tänä vuonna ei ole enää käyntiä
Nyt oli poron sisäfile 53e/kg, mutta olikohan Atrian tms. Emme osta tehotuotettua/tollasten suuryrityslihatalojen lihaa joten se siitä. Suoraan pientuottajalta tai esim. hirviporukalta tahtoisin ilman välikäsiä.
 
Lispetti harmaana
Kokeilin kerran yhtä ja en tykännyt. Uuden kovalevyn myötä tein puhtaan asennuksen ja pidän itse tarvittavat jutskat ajantasalla.

Pääsääntö, asenna mahdollisimman vähän niin paketti pysyy siistinä.
Mä kyllä hommaan sellasen, ihan varmuudeks. Mulla on ollut asetukset siihen malliin että juttujen olis pitänyt pysyä ajan tasalla. No, VOI olla että vikaa oli minussakin:D, en ihan joka kerta ole jaksanut katsella mitkä päivitykset ovat menneet läpi etc.:nolo:

Läppärissä oli peleistä lähtien kaikki.:D Paketin siistinä pysyminen ainakin oli haaste, nyt yritän pitää siistinä. Tää on ihan hyvä läby kun on jaksanut mua ja mun kikkailuja jo pitkään.:D En enää laiminlyö sitä, annan sille kevyet eläkepäivät.=):heart:
 
Lispetti harmaana
Pahoin pelkään, että meiltäkin lähtee viimestään tiistaina lumet pois kun se heittää taas niin armottomasti plussan puolelle ja herkiää satamaan vettä, mutta sen takia pitääkin ottaa ilo irti kokonaan tästä tilanteesta :)

Esikoinen jo ehti tässä kartalta tihrustaa meille uutta kortteeripaikkaa, jos ei tänne ruveta lunta kunnolla saamaan :D. On kuulema ihan kypsää meinikiä, jos ei tänäkään talvena pääse hiihtämään. Ja onhan se, aivan liian pehmeetä meinikiä mutta - on ne kelit ennenkin tammikuun aikana muuttuneet isostikin, joten eipä hättäillä vielä :)
*REPS* kypsää meininkiä, ihana mukula.:D
 
Nyt oli poron sisäfile 53e/kg, mutta olikohan Atrian tms. Emme osta tehotuotettua/tollasten suuryrityslihatalojen lihaa joten se siitä. Suoraan pientuottajalta tai esim. hirviporukalta tahtoisin ilman välikäsiä.
Niin noi linkit on kaikki paliskuntien omia verkkokauppoja, saavat paremman hinnan kuin myymällä ruhot joillekkin muille jalostettavaksi, esim Lapin Lihalle.

Tuon suorempaan jos haluat poroa ostaa niin pitää mennä aijalle erotuksen aikaan.
 
Tehotuotettuja ja/tai suuryritysten. Noh, mä oon tällanen tyhmä ituhippi joka ostaa itselleen hyvää omaatuntoa.
Tavallaan hoksaan...
Jummarrän hyvin jos joku ei syö lihaa, tai välttelee pakastettua saksanhirveä, etelä- amerikkalaista hormonihärkää, norjalaista kasvatuslohta tai teollisia eineksiä tms.

Mut porot ny kasvavat miten kasvavat eikä siihen vaikuta minkä teurastamon läpi ne menevät. Jos poroisännälle nopein ja helpoin kauppa syntyy vaik Atrian kanssa, niin en mä siinä mitään periaatteelista väärää näe?

Atria muuten on lihantuottajien osuuskuntien omistama.
https://www.atriatuottajat.fi/yritystieto/osuuskunnatesittely/Sivut/default.aspx
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä