"ounou"
Ei. Kassatyöntekijälle sallituja lauseita ovat vain seuraavat; "28,99", "pannaanko jukurtit ja jäätelöt pieneen pussyyn", "kiitos ja hyvää päivänjatkoa".
Satunnainen kommentointi ja muuten kiva small talk ok. Lähikaupan kassa kommentoi uteliaaseen sävyyn joka kerta jotain. "Onkos teillä saunapäivä/synttärit/makkaranpaistoa." Miten vastaat ystävällisesti kertomatta koko elämänkertaa. Varsinkin kun tietää, että seuraavalle selostetaan, että "Korhosen perhekin osti makkaraa ja aikoivat mennä hiihtoretkelle". Nämä on näitä pikkupaikkakunnan pulmia, mutta joskus olisikiva tehdä ostokset ilman kyyläystä.Alkuperäinen kirjoittaja Ööh?;30507710:Miten sekin voi jotakin ärsyttää, jos myyjä kommentoi ostoksia?
Tietty jos toteaa että "sinun kannattaisi kyllä juoda rasvatonta maitoa" tai "etköhän sä ole syönyt ihan riittävästi herkkuja, jättäisit nämä kauppaan", niin saakin jo loukkaantua
Jotenkin varmaan luit huonosti kommenttini kun sait käsityksen että faktatietona sanoin että kaupoissa tälläinen on? Sanoin että työnantajan ohjeet voivat sen kieltää (kun kysyit sitä lakia...) ja varmaan aika monessa kaupassa näin onkin (oletus perustuu työkokemukseeni palvelualalta yleensä). Ota itse selvää jos tarkkaan haluat tietää missä kaupassa näin on.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507643:Missä kaupassa tällainen sääntö on?
Minä en tiedä yhtäkään kauppaa, jossa olisi tällainen sääntö erikseen.Jotenkin varmaan luit huonosti kommenttini kun sait käsityksen että faktatietona sanoin että kaupoissa tälläinen on? Sanoin että työnantajan ohjeet voivat sen kieltää (kun kysyit sitä lakia...) ja varmaan aika monessa kaupassa näin onkin (oletus perustuu työkokemukseeni palvelualalta yleensä). Ota itse selvää jos tarkkaan haluat tietää missä kaupassa näin on.
:xmas: Vau.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507754:Minä en tiedä yhtäkään kauppaa, jossa olisi tällainen sääntö erikseen.
En usko. Eiköhän suurimmalle osalle ole itsestään selvää mitä kassalla voi laukoa asiakkaalle. Myyjän tehtävä on vahvistaa asiakkaan ostopäätöstä ja vähän vaikeaa se olisi jos eivät saisi asiakkaalle puhua.Jotenkin varmaan luit huonosti kommenttini kun sait käsityksen että faktatietona sanoin että kaupoissa tälläinen on? Sanoin että työnantajan ohjeet voivat sen kieltää (kun kysyit sitä lakia...) ja varmaan aika monessa kaupassa näin onkin (oletus perustuu työkokemukseeni palvelualalta yleensä). Ota itse selvää jos tarkkaan haluat tietää missä kaupassa näin on.
Kaikissa Suomen kaupoissako olet ollut töissä?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507754:Minä en tiedä yhtäkään kauppaa, jossa olisi tällainen sääntö erikseen.
Asiakaspalvelu ei tarkoita asiakasvittuilua.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507461:Mikä laki sen kieltää?
No jaa.. Itse olen ollut myyjänä viidessä eri myymälässä, eikä yksikään kuulunut yhteenkään mainitsemistasi.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507810:Suomen kaupat ovat käytännössä s-ryhmä, kesko, stockmann, lidl ja suomen lähikauppa.
Miksi pitäisi olla isompi? Tai edes kauppaketju?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507820:Onko Suomessa nykyään joku isompi ruokakauppaketju kuin edellisessä viestissä mainitut?
Miksi ei ole?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507855:Koska jollain alahärmän elintarvikekioskin suosituksilla ei ole keskustelun kannalta mitään virkaa.
Mihin tai kenelle mun ptäisi ilmoittaa kun kyseisessä paikassa myyjä viime viikolla kommentoi joululahja ostoksiani?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507879:Minimanissako on asiakkaan ostosten kommentointi kielletty?