Saako ruokakaupassa myyjä kommentoida asiakkaan ostoksia?

• Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
karua
Saa. Munkin ostoksia kommentoidaan välillä. Tosin aina se on positiivista. Negatiivisessa mielessä kommentointiin saattaa olla työnantajalla muutama sana sanottavanaan.

Puuh
No mun mielestä on vähän kyseenalaista tuo ostosten kommentointi. Jotkut saattaa vaikka loukkaantua. Mua aikoinaan vaan nauratti kummilapselle maissinaksuja ostaessani kassaneidin kommentti: "mä syön noita kanssa aina kun oon laihiksella" :)

Mulla ei ole myyjä ikinä sanonut mitään. Pari kertaa on toinen asiakas kommentoinut jotain, yleensä siitä ruoan määrästä. Käyn kerran viikossa kaupassa ja ostan ruokaa reilusti. Viimeksi sanoi vanha mies, kun lastasin vihanneksia ja hedelmiä hihnalle, että voi myyjä raukkaa on joutuu kaikki numerot ulkoa muistamaan kun noin monta laatua on (olin siis Lidlissä missä kassa punnitsee ne). Joo, varmasti ihan hyvällä sanoi mutta mä en voi sietää sitä!!!

Puuh
Mulla ei ole myyjä ikinä sanonut mitään. Pari kertaa on toinen asiakas kommentoinut jotain, yleensä siitä ruoan määrästä. Käyn kerran viikossa kaupassa ja ostan ruokaa reilusti. Viimeksi sanoi vanha mies, kun lastasin vihanneksia ja hedelmiä hihnalle, että voi myyjä raukkaa on joutuu kaikki numerot ulkoa muistamaan kun noin monta laatua on (olin siis Lidlissä missä kassa punnitsee ne). Joo, varmasti ihan hyvällä sanoi mutta mä en voi sietää sitä!!!
Joo, nää toisten asiakkaiden ostoksia kommentoivat asiakkaat on kyllä ihan oma lukunsa. Mä ostin ekaluokkalaiselle pojalleni vaaleanvihreät toppahousut ja eikös kassajonossa takana oleva mummeli pitäny mulle hirmusen palopuheen siitä, miten ne kuraantuu helposti :)

"Jeba"
Henkkamaukassa usein myyjät aina kommentoivat varsinkin lastenvaatteita "oi nää on kyl tosi söpöt" yms. Ruokakaupassa ei oo ku kerran kommentoitu, kassa katseli ku meil oli montaa eri laatua sipsejä ja totes et niilläki oli ollu edellisellä viikolla herkutteluilta sipsien kera :D

"mimmi"
Ei saa kommentoida mitään negatiivista tai mitään sellaista, josta asiakas voi nolostua. Esim. jotain kondomien ostoa ei saa lähteä kommentoimaan. Mutta miksei positiivisessa mielessä voisi jotakin sanoakin. Muistan mm. sen kerran kun ostin kaupasta vain ison kasan kaikkia herkkuja ja myyjä sanoi "Voi, että nää sun ostokset näyttää niin hyvältä! Varsinkin kun itsellä on kauhea nälkä." :)

"heh"
Yleensä ei kauheesti innosta kun lähikaupan kassa kommentoi jokaista ostosta tyyliin "ahaa, tekin käytätte tätä vessapaperia!" tai "mä en syö jäätelöä talvisin..."

Kerran tämä kassa kuitenkin yllätti: Mies kävi ostamassa sukkahousut, kondomeja ja banaania. Myyjä tiedusteli, että ollaankos sitä pankkia menossa ryöstämään... :D

"maalainen"
Joskus on kassa todennut jotain kivaa ostoksistani mutta aika usein hehkuttavat lastemme käytöstä.

Lapset nostavat tavaroita hihnalle ja ovat apuna, ei minusta mitenkään outoa tai eriskummallista mutta usein kassa on tuumannut että näyttää kivalta tämä toiminta. Ehkä sitten kaikki lapset eivät ole auttavaisia tai jotain, en ole seurannut.

"diu"
Meidän kohdalle sattuneet kassat kehuvat lastemme ulkonäköä ja vaatteita. :D Ihan kivahan se on, mutta vähän ehkä joskus tylyä kun edelliselle perheelle kassa ei totea mitään ja meidän vuorolla "onpas teillä kauniita lapsia, harvoin näkee noin nättejä ja suloisesti puettuja." :D:/ Silloin on vähän vaikeana pakkaamassa toisen perheen vieressä...

9MMM
saa tok1 joskus sanonutk1n es1m par1 b1ssee ostanu n1 a1 jano juomaks1 :) yhen kerran jopa kun kehtasn pullo ku1t1lla maksaa mut se on hassu tät1 sen 1lmeetk1n ku ar1stokraat1lla :)

Yhteistyössä