Pakanallinen kapinakoriste kuusen latvaan?

"Miss"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30507001:
vielä hassumpi on tuo oletus että jos ei ole uskovainen niin on automaattisesti ateisti. :rolleyes:
Niin on. :whistle:
Mua ei ole koskaan kastettu. En ole koskaan kuulunut mihinkään uskontoon. Ja silti en ole ateisti.

niin, mitä se sitten uskonnottomalle edustaa? taivaankappaletta vai jeesuksen syntymää?
Beetlehemin tähti edustaa Beetlehemin tähteä. Tietty.

Esim. Risti on kristityille hyvin voimakas symboli, ja nimenomaan kristittyjen symboli, joten en kanna sitä kaulassani.
Vaikka ristin merkitys ei olisi itselle muuta kun kaksi tikkua päällekkäin,
on se silti sellaisen uskon tunnettu symboli johon en usko.

Mikä tässä on niin kummallista?

[QUOTE="Miss";30507060]Niin on. :whistle:
Mua ei ole koskaan kastettu. En ole koskaan kuulunut mihinkään uskontoon. Ja silti en ole ateisti.[/QUOTE]

jos sää et ole ateisti niin silloin ilmeisesti uskot johonkin jumalaan jolloin olet uskovainen

• Tykkää
Reactions: Inanna
jos sää et ole ateisti niin silloin ilmeisesti uskot johonkin jumalaan jolloin olet uskovainen
Entäpä agnostikko? Tai sellainen joka uskoo pelkkään uskoon, vaan ei uskontoon?

Jos mulla olis joulukuusi niin koristelisin sen tähdellä. Se ei symboloi mulle jeesusta eikä betlehemiä, se on vaan nätti koriste joka kuuluu myös mun perheen jouluperinteeseen.

[QUOTE="Miss";30507089]En epäile niiden olemassa oloa. En kiellä sitä että niitä ei ole olemassa. En ole ateisti!!![/QUOTE]

eikai jumalia tartte erityisesti kieltää ollakseen ateisti

riittää että ei usko niihin

Kukkupuhetta. Toki menneessä maailmassa kommunismiin on kuulunut ateismikin, mutta hauet ovatkin kaloja, kalat eivät ole kaikki haukia. Uskaltaisin väittää, että nykyään ateisteista selkeä enemmistö on nykyään muita kuin äärivasemmistolaisia.
mikä nyt äärivasuriksi luetaan mutta väittäisin, että ateisteina itseään pitävät ovat todennäköisemmin jotain (viher)vasureita ennemmin kuin porvareita

Pakkoko sinne kuusen latvaan on laittaa mitään, ei me ainakaan olla laitettu.

Ja vielä sen verran, että ateisti uskoo, ettei jumalia ole olemassa. Agnostikko ajattelee, ettei voi tietää, onko jumalaa tai jumalia olemassa. Koittakaa nyt päättää, mitä olette.

"Miss"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507145:

Ja vielä sen verran, että ateisti uskoo, ettei jumalia ole olemassa. Agnostikko ajattelee, ettei voi tietää, onko jumalaa tai jumalia olemassa. Koittakaa nyt päättää, mitä olette.
Mä tiedän mitä olen. Olen uskonnoton enkä mitään muuta. Mua ärsyttää se että mua väitetään joksikin muuksi. Mä tiedän parhaiten mitä olen.

• Tykkää
Reactions: päätön
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30507145:

ei mun tarvii olematonta päätäni vaivata asialla jolla ei ole mitään käytännön merkitystä.
olkoot muut mitä tykkää.

Laita semmoinen vanha hyvänonnetuoja symboli tuolta itämaista, esim thaimaa, intia.
Siis auringon kehrä, ulkolainen nimi swastika. Virittele vielä silleen että se istuu nätisti yhden sakaran varassa.
:)
Ei kestä, ole hyvä :)

Yhteistyössä