Minkälaisia pottia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lähtijä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lähtijä.

Vieras
On noilla ruotsin laivoilla mitä voi varata? Onko pikkukippoja vai kunnon pottia? Ollaan menossa ja poika 4v pelkää noita laivan vessoja vielä. Tekee ainoastaa pottaan laivassa. Vai pitääkö raahata oma pottatuoli mukaan?

Itse hommaisin semmoisen mihin aikuinenkin mahtuu tekemään tarpeensa. Itselläni ainakin laivalla käydessä lähtee yleensä ryyppääminen lapasesta aika tavalla silloin hätä ei lue lakia.

Eli vaikka oven eteen se potta niin on ainakin jonkunlainen mahdollisuus hoitaa tarpeensa siististi.

Miksi pidätte isoja lapsia ihan vauvoina? Ei neljävuotiaan kuulu enää käydä potalla, se on pikku taaperoiden juttu. Sen takia isot lapset ei yleensä enää edes potalle mahdu. Jos neljä vee ei osaa vielä käydä normaalisti vessassa, niin jokin muu kun ison potan mukana raahaaminen olisi järkevämpää. Jos vaikka alkaisi kohdella lasta ikätason mukaisesti ja opettaisi pytylle.

Eikös aloittaja sanonut että lapsi pelkää LAIVAN vessoja? En mä ainakaan huomannut mainintaa, että käyttäis aina vain pottaa... Soita risteilynjärjestäjälle ja pyydä selvittään laivan pottatilanne!?

Miksi pidätte isoja lapsia ihan vauvoina? Ei neljävuotiaan kuulu enää käydä potalla, se on pikku taaperoiden juttu. Sen takia isot lapset ei yleensä enää edes potalle mahdu. Jos neljä vee ei osaa vielä käydä normaalisti vessassa, niin jokin muu kun ison potan mukana raahaaminen olisi järkevämpää. Jos vaikka alkaisi kohdella lasta ikätason mukaisesti ja opettaisi pytylle.

Ei minun lapsi mikään vauva ole enää, mutta laivan vessa on erillainen ja siksi jotenkin pelkää sitä. Siksi pottaa tarvitaan. Kotona ja muualla käy pöntöllä mutta laivalla ei.

Kyl meijän 3 wee teki viimeks laivalla pottaa pikku hätänsä ku hytissä pytty varattuna. Ei kait 4 vuotiaan peppu paljo isompi ole. Enkä minäkään päälle 30:senä tykkää laivan vessoista. Laiva oli Silja serenade.

Tosi pieniä ja matalia on laivan potat. Meillä on Ikean ja Otrhexin (se ns. isompi malli) kotona ja laivapotat on ollu kyllä huomattavasti pienempiä. Meidänkin esikoinen pelkää laivan vessoja mutta seisaaltaan onneks uskaltaa pissata (on siis poika :)). Isompaa hätää varten oli viimeks supistaja mukana kun ei kyllä siihen potalle mahdu kun pikkuveljeä 2v sai siihen asetella.

Yhteistyössä