Ope ei pyyhkinyt pyllyä

  • Viestiketjun aloittaja vihainen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Edna B.
Suolentoiminnan häiriöistä loppuelämän kärsimään tulevan "erityislapsen" äitinä olen itkun kanssa lukenut näitä kommentteja.
Hävetkää jos osaatte, teillekin koittaa se päivä kun ette itse kykene pyyhkimään tai makaatte p*skasissa vaipoissa. Toivottavasti saatte yhtä paljon sympatiaa osaksenne, idiootit. "Kuinka voi olla musikaalinen jos ei osaa persettään pyyhkiä". Voi jeesus!
 
"Tupuna"
Mulla olis hyvin todennäköisesti yrjö lentänyt pyyhkiessä, minkähänlaisen trauman lapsi parka olis siitä saanutkaan. Olisin nimittäin melko varmasti yrittänyt hädänalaista auttaa, mutta haisun vahvuudesta ja tavaran määrästä riippuen, en välttämättä olis saanut hoidettua hommaa kunnialla loppuun. Mitähän lapsukaisen äippä olis tuumannut, jos lapsen vaatteissa olis kakan liäksi ollut opettajan oksennukset?
 
"Tupuna"
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan;30483932:
Lainaus MLL sivuilta:
Lapsi voi oppia pyyhkimisen pissan jälkeen n. 3–4-vuotiaana ja kakan jälkeen n. 5–6-vuotiaana. Yksi eskarivuoden hyvä tavoite on opetella itse pyyhkimään pissan ja kakan jälkeen.
No kyl hiukka ihmetyttää nää ohjeistukset.. Kyl nyt jumankekka eskarilaisen täytyy jo osata vessa asiansa itse hoitaa!!! kun ne jo 4-5 vuotiainakin osaa, täytyy olla sit jo muksussa tai vanhemmissa vikaa jos ei osaa!!!! Se on nää nykyajan vanhemmat kun tehdään muksuista ihan uusavuttomia apinoita!! Ja jos ei sun muskus itse näistä selviydy kun on harrastuksessa, niin kyllä se on sen vanhemman velvollisuus sit odotella sen aikaa siellä!!![/QUOTE]

Eikös tässä ollut kyse jonkinsortin erityislapsesta. Eihän silloin välttämättä päde mitkään keskivertoarvot kehityksen suhteen. Mun mielestä äiti todellakin toimi itse väärin, kun liukeni paikalta. Eihän sellaista mukulaa, jolla on todettu avustajan tarve, voi jättää yksin paikkaan jossa ei ole hoivan/huolenpidon ammattilaista paikalla!
 
haisut pois
Suolentoiminnan häiriöistä loppuelämän kärsimään tulevan "erityislapsen" äitinä olen itkun kanssa lukenut näitä kommentteja.
Hävetkää jos osaatte, teillekin koittaa se päivä kun ette itse kykene pyyhkimään tai makaatte p*skasissa vaipoissa. Toivottavasti saatte yhtä paljon sympatiaa osaksenne, idiootit. "Kuinka voi olla musikaalinen jos ei osaa persettään pyyhkiä". Voi jeesus!
Joo saa sympatiaa lapsi, kurja juttu mutta se paskan siivoaminen ei kuulu kavereille, edes automaattisesti kavereiden vanhemmille jos lapsi kylässä (kannattaa kysyä) , harrastusohjaajille tai opettajille, koulussa opettajille, kaupan myyjälle jne.
 
soitonope
[QUOTE="leijonaemo";30488291]Jos sinulle tulisi soittotunnille lapsi jolla olisi vaikka Aspergerin oireyhtymä eikä hän tämän vuoksi suoriutuisi pepun pyyhkimisestä, sanoisitko vanhemmalle että hänen tulee olla siinä lähettyvillä odottamassa, jos kakkahätä yllättää?[/QUOTE]

Kyllä sanoisin, jos asia tulisi puheeksi. Jos ei tulisi, olettaisin että lapsi osaa pyyhkiä itse. Tästä keskustelusta on puhuttu muuten työpaikalla ja kukaan kollegakaan ei ole pyyhkinyt ikinä oppilaan persettä. Soittotunti kestää yleensä tämän ikäisellä 30-45 min, sen ajan jos vanhempi ei voi odottaa tai lapsi selviydy yksin se on voi voi.
 
voi voi
Taitaa äiteekin tarvita perseensä pyyhkijää kun ei ole opettanut vessaasiointia tuonikäiselle. Täysi idioottihan sen täytyy olla , jos ei noin alkeellisista toimista selviä. Paras hoitaa vaan kotona ..sekä äiti että lapsi.
 
"Leijonaemo"
[QUOTE="Tupuna";30488374]Mulla olis hyvin todennäköisesti yrjö lentänyt pyyhkiessä, minkähänlaisen trauman lapsi parka olis siitä saanutkaan. Olisin nimittäin melko varmasti yrittänyt hädänalaista auttaa, mutta haisun vahvuudesta ja tavaran määrästä riippuen, en välttämättä olis saanut hoidettua hommaa kunnialla loppuun. Mitähän lapsukaisen äippä olis tuumannut, jos lapsen vaatteissa olis kakan liäksi ollut opettajan oksennukset?[/QUOTE]

"Olisin nimittäin melko varmasti yrittänyt hädänalaista auttaa.." Noniin, sä edes olisit yrittänyt auttaa, muulla ei väliä. Ethän sä sille minkään voi, jos olet noin herkkä hajuille.
 
Suolentoiminnan häiriöistä loppuelämän kärsimään tulevan "erityislapsen" äitinä olen itkun kanssa lukenut näitä kommentteja.
Hävetkää jos osaatte, teillekin koittaa se päivä kun ette itse kykene pyyhkimään tai makaatte p*skasissa vaipoissa. Toivottavasti saatte yhtä paljon sympatiaa osaksenne, idiootit. "Kuinka voi olla musikaalinen jos ei osaa persettään pyyhkiä". Voi jeesus!
Siis anteeksi...
Mutta en mä lähde kauppaan ja odota, että kassaneiti tulee pyyhkimään mun ahterin.

Tosi kauheeta, jos sä olet itkien näitä lukenut, mutta on ihmisiä, jotka ei vaan halua pyyhkiä muiden peppuja... mun mielestä soiton opettajalla ei ole tällaisia velvollisuuksia harjoittaessaan ammattiaan.
 
"leijonaemo"
Kyllä sanoisin, jos asia tulisi puheeksi. Jos ei tulisi, olettaisin että lapsi osaa pyyhkiä itse. Tästä keskustelusta on puhuttu muuten työpaikalla ja kukaan kollegakaan ei ole pyyhkinyt ikinä oppilaan persettä. Soittotunti kestää yleensä tämän ikäisellä 30-45 min, sen ajan jos vanhempi ei voi odottaa tai lapsi selviydy yksin se on voi voi.
Tästä aiheesta on myös puhuttu meidän työpaikalla, eikä kukaan olisi jättänyt lapsen peppua pyyhkimättä. Eivät myöskään sovi lapsen kaverin vanhemman kanssa, että sopiihan pyyhkiä meidän muksun peppu, jos sattuu teillä kyläillessään kakan tekemään.

Mutta yhä olen sitä mieltä, että koska aloittajan lapsella oli kakkaamiseen/sottaamiseen liittyvä pelkotila, olisi asiasta pitänyt harrastuksen aloittamisen alussa jo keskustella soitto-open kanssa ja jos kerta pelkotilasta kyse, olisi äidin pitänyt odottaa oven ulkopuolella.

Mutta hei, meitä on joka lähtöön. Toisten mielestä katuojassa makaavaa juoppoakaan ei tarvitse auttaa, eihän se ole minun vastuullani. Se on tätä nykyajan vastuunottoa, tuijotetaan lähinnä omaan napaan (ja nenänvartta pitkin). Toiset kantakoon vastuun vaan omasta itsestään ja niistä omista muksuista, toiset taas niiden lisäksi vähän muistakin.
 
"leijonaemo"
Siis anteeksi...
Mutta en mä lähde kauppaan ja odota, että kassaneiti tulee pyyhkimään mun ahterin.

Siitähän tässä taas olikin kyse.

Sä kuitenkin nähtävästi odotat, että sun lapsen kaverin vanhempi soitaa sulle sitten, kun
kun sun muksu on tehnyt kylässä ollessaan kakan. Ja sä riennät nopsaan apuun, kun varoiksi olet siihen lähelle jäänyt autolla ajelemaan. Ihan vaan siksi, jos näin sattuu käymään.
 
Kätilöstäkätilöön
Kyllä sen ap:n sieltä erinimimerkin takaa vaan tunnistaa. Ja sitten tämä opettajaa haukutaan helvetin oudoksi? Leikitään että olisin helvetin outo mutta hänellä on sitä oikeus olla ihan samalla tavalla kun lapsesi on outo ja ei peppuaan pyyhi. Kakka hätä ei ole auttamisvelvollisuuteen kuuluva hätä. Jos olet kaupungilla ja lapsi kakkaa tai pissaa housuihinsa et varmaan ambulanssia ala soittamaan? Joten turha puhua hädästä.

Kaverilta jolla lapsia voit olettaa että hoitaa mutta et ihmisiltä jonka työnkuvaan se ei kuulu. Jos se ei kuulu työnkuvaan tällöin siitä ei makseta palkkaa eli se ei ole extra työtä vaan aikaa joka ei ole kulunut työn tekoon, josta ei periaatteessa palkka juokse.

Oma lapsi on niin rakas että vaikea hahmottaa muiden rajoja.
 
"Leijonaemo"
Kätilöstäkätilöön:
Sun teksti oli jonkin verran sekava, mutta olet siis sitä mieltä että minä olen ketjun aloittaja. Kuten jo aiemmin sanoin, voin olla vaikka pääministeri, jos niin haluatte. Ihan sama mulle piditte minua aloittajana tai sitten ette. Auttamisvelvollisuudesta en mielestäni ole puhunut mitään. Ja taas tätä liioittelua että "jos lapsi kakkaa tai pissaa housuun kaupungilla, et varmaan ambulanssia soita". Just, tästähän tässä olikin kyse. Ja lapseni ei todellakaan ole outo, vaikka ei neljä vuotiaana osaa peppua pyyhkiä.
 
Suolentoiminnan häiriöistä loppuelämän kärsimään tulevan "erityislapsen" äitinä olen itkun kanssa lukenut näitä kommentteja.
Hävetkää jos osaatte, teillekin koittaa se päivä kun ette itse kykene pyyhkimään tai makaatte p*skasissa vaipoissa. Toivottavasti saatte yhtä paljon sympatiaa osaksenne, idiootit. "Kuinka voi olla musikaalinen jos ei osaa persettään pyyhkiä". Voi jeesus!
Ymmärräthän sä sen, että kyse ei ole haluista, hajuista tai tahdosta.

Soittomaikalla on tossa suuri riski lähteä duunista käsiraudoissa. Ja päätyä kuvan kera innokkaan "vanhemmatlastenparhaaksi"- yhdistyksen pedofiilisivustolle.

Sen vuoksi, että mutsi ei ole soittotunteja sopiessaan viittiny mainita, että lapsi ei pärjää vessassa yksin.
 
"Leijonaemo"
Oma neljävuotias menee kaveiden luokse leikkimään, ei hoitoon. Vuoden ikäinen tyttöni sitten taas menee hoitoon. Pitipä jonkun taas tarttua siihen käyttämääni kyläily sanaan.
 
"mmmm"
Yhtä asiaa en ymmärrä. Ensin koulu, sitten ip kerho...ja pianotunti. Tossa on aika hemmetisti putkeen jo "normi"7v lapselle...ja aivan liikaa erityislapselle. Näkikö edes vanhempiaan välissä?? Järjetöntä lapsen juoksettamista....
 
"Mymmeli"
Mulla mennyt ohi toi et ap juoksuttaa joka päivä koulun jlk ipkerhos ja sit vielä soittotunnil. Mis näin luki? Mä kun oon luullut et tollaset soittotunnit on 1-2xviikos.Ja kai toi ap erityislapsella tarkoitti just tota uloste/sottaus pelkoo. Tai sit mä oletin väärin. Mutta olis pitänyt ap:n odottaa lähellä, kun tommonen pelko lapsel.
 
"Ihmetys"
Puolustajat tuntuu takertuneet tohon "erityislapsi" asiaan. Ite ymmärsin, että erityislapsi tarkoittaa tässä kohtaa sitä, että on ongelmia ryhmätilanteissa (kuten esim meidän adhd:lla) vessassa käynti ei mielestäni ole ryhmätilanne?
Leijonaemo taas puhuu fobioista? Ymmärtääkseni viesteistä ei tullut ilmi sekään, että kyse olisi oikeasta fobiasta. Tällä perusteella meilläkin on lapsi, joka kärsii monista fobioista ja jota on autettava asiassa kun ensin hankalissa asioissa pyytää apua vaikka tekee kyllä itse kun kannustaa ja sanoo, että kyllä osaat. Fobia ja pelko/ällötys on aivan eri asioita!
Ja juu täälläkin kakkaongelmia, mutta niitä pyritään hoitamaan ja opettamaan lasta eikä anneta heti periksi kun lapsi on eri mieltä asiasta.
On myöskin mielestäni ihan turhaa läntistä siitä osaako noin 4v pyyhkiä vai ei ja autetaanko sen ikäisiä vielä kimpassa tms harrastaessaan kun kyse on nyt useemman vuoden vanhemmasta lapsesta, jonka lähtökohtaisesti oletetaan osaavan nämä asiat ite. Poislukien ne oikeat erityislapset, joiden kohdalla mm näistä asioista on varmasti keskusteltu kun harrastus on aloitettu.
Itse en vieraan lapsen pyllyä pyyhkisi (etenkään kun olisin töissä, eli ei koske kavereiden lapsia) jos lapsi on sen ikäinen, että hänen se pitäisi itse osata. On eri asia jos olet opiskellut esim lähihoitajaksi, ohjaat pienten lasten harrasteryhmiä, otat kavereiden pieniä lapsia hoitoon/kylään/leikkimään. Silloin todennäköisesti olet etukäteen (etenkin jos olet itse vanhempi) osannut ajatella, että tällaisia tilanteita voi tulla eteen.
 
"Leijonaemo"
Erityislapsi = oppimisvaikeuslapsi/kielihäiriöinen lapsi.
En tiedä mistä minulle tuli mieleen fobia. Meille jokaiselle rakentuu tietty mielikuva kirjoituksen/kertomuksen perusteella. Minulle tuli vain tarve puolustaa aloittajaa, kun hänet ja hänen lapsensa täällä haukuttiin lyttyyn. Mutta näin lyhykäisyydessään oli erityislapsi tai ei, olisin pyyhkinyt pepun. Ja mitä tulee neli vuotiaan pepun pyyhkimiseen, joku sanoi että lapseni on outo kun ei osaa peppua pyyhkiä. Just joo. Tässä asiassa olen taasen erimieltä teidän kanssanne. Mun osaltani tää oli tässä, tulipahan tuhlattua aikaa tällaseen turhaan.
 
vihainen äiti
Näin sitten tilanne päättyi että lapsi lopetti soittotunnit! Olen hyvin pettynyt konservatorion toimintaan, ei mitään vastaantuloa. Lapsi ei enää tälle opelle suostunut ja rehtori ei suostunut openvaihtoon, ja soitonope ei suostunut edes pyytämään anteeksi. Miehenkin panin sinne soittamaan mutta ei. Yksityistunneista jollain mukavalla opella yritettiin puhua lapselle koska on hyvin lahjakas musikaalisesti mutta pianonsoitto on nyt ihan ei-ei. Todella harmi! :/
 
hhhhmmmm
Kyllä soittointo varmaan vielä palaa. Koko ketjua en lukenut mutta ettekö voisi palkata pianonopen käymään teillä pitämässä tunteja? Ei tarvisi pyyhkimisestäkään murehtia kun varmaan toinen vanhemmista olisi kotona.
 
"Joopa"
Alkuperäinen kirjoittaja vihainen äiti;30504460:
Näin sitten tilanne päättyi että lapsi lopetti soittotunnit! Olen hyvin pettynyt konservatorion toimintaan, ei mitään vastaantuloa. Lapsi ei enää tälle opelle suostunut ja rehtori ei suostunut openvaihtoon, ja soitonope ei suostunut edes pyytämään anteeksi. Miehenkin panin sinne soittamaan mutta ei. Yksityistunneista jollain mukavalla opella yritettiin puhua lapselle koska on hyvin lahjakas musikaalisesti mutta pianonsoitto on nyt ihan ei-ei. Todella harmi! :/
Todella harmillista että aiheutit tällaisen trauman lapsellesi :(

En ehkä ole lukenut kaikkia viestejä joten kysyn nyt vielä; missä olit kun lapsi olisi tarvinnut apuasi vessassa? Tai vastaavasti; missä oli se henkilö joka oli vastuussa lapsesta ja tunsi tämän erityistarpeet, kun olisi tarvinnut apua vessassa?

Minusta rumasti soimaat vääriä ihmisiä. Tämä oli puhtaasti sinun mokasi.
 

Yhteistyössä