Ei tuo Ap:n oma ilmaisutapakaan mikään kaunis ollut. Erittäin agressiivinen ja syyttelevä sävy opettajaa ja rehtoria kohtaan. Asialinjalla toki olisi suotavaa pysyä mutta ei nyt sitä ymmärrystä kaikkeen voi vaatia jos ap itse alunperin on erittäin asiaton.
Ei erityislapsi tahi aikuinenkaan voi muilta vaati mitä vain. Ei tarvitse kaikkea ymmärtää eikä tehdä toisen puolesta. Tässä kyseessä ettei lapsi halua peppuaan pyyhkiä, koska voi sormet likaantua. Siihen ei tarvitse edes olla kovin erityinen (paitsi oman äidin silmissä) ja jos siihen aina suostutaan niin voihan muut pepun pyyhkiä koko loppuelämän.
Mutta äiti olkoot se, joka pyyhkii ja tekee selväksi lapsen kanssa tekemisissä oleville tämän. Jokainen voi sitten itse valita suostuuko jatkossa siihen. Kukaan ei kiellä äitiä olemasta paikalla tarvittaessa ja pyyhkiä voi tosiaan vaikka iänkaiken.
Nykyään on todellakin hyvin tarkkaa vieraan aikuisen ja lapset kohdalla mitä voi tehdä ja mitä ei. Lapsen kanssa ei vessaan mennä tai edes pukemisapua ole suotavaa antaa. Yksi väärinkäsitys ja aikuisen elämä on pilalla! Siksi moni on hyvin tarkka näistä. En minäkään olisi valmis menettämään uraani ja mainettani jonkun "eritysen lapsen" vuoksi. Pahoittelen.
Näillä oikeasti erityisillä kun ne ilmaisutaidotkin ovat mitä sattuu ja jutut voivat tosiaan mennä tyyliin "se setä koski mun pyllyreikään vessassa" ja oikeasti kyse olisi ollut vain paperilla pyyhkimisestä! Terve lapsikin voi tuollaisen jutun heittää eikä itse ymmärrä miten joku aikuinen sen kuulee.
Että kiva sille.
Tapauksen pianonopettaja toimi aivan oikein ja varoivaisuudella. Yleensä on tarkat ohjeistukset kun lasten kanssa saattaa ammatin puolesta olla tekemisissä.