Pitäisikö veronpalautukset jäädä valtiolle ja jakaa niille joulurahaksi jotka tarvitsevat?

• Viestiketjun aloittaja "Kiivi"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="friday";30486570]Pätevimmät työntekijät joita minä tunnen tekevät tuon tuplamäärän verrattuna hitaampiin (laiskempiin?) ja vieläpä paremmin. Toki heidän palkka voi olla vähän korkeampi kuin hitaampien, mutta eivät he silti laiskottele.

Tuo ajatusmallisi sopii varmaan kunnan hommiin jossa töitä enimmäkseen vältellään, mutta ei se minusta oikein yksityiselle/teollisuus puolelle istu.[/QUOTE]

Laiskottele? Eihän se nopea parempi ja tehokas mitenkään laiskottele, vaikka ottaiskin tauon. Sehän tekee enemmän, kuin se hidas?

säpäle harmaana
[QUOTE="Kiivi";30486650]kun totta puhutaan talouden kiemurat on veetumainen labyrintti. Mutta opinpahan lisää :)[/QUOTE]

Eli tarkoitatko, että verohallinnon täti sai sinut tajuamaan jotain? Et voinut uskoa sitä, mitä minä, krut, asiankannattaja, aivansama ja muut vastaajat olemme tässä selittäneet.

[QUOTE="Kiivi";30486596]päinvastoin mulla oli erittäin hyvät opettajat esim tuossa rappaus hommassa.

Muistan oikeat seos suhteet aina laastoituksessa. jnee.

varastolla opin hommat aina vastaanotosta tavaran shippaamiseen eteenpäin rekaaan ja maailmalle.

Katsot vaikka kuulesta mitä tarkoittaa varaston hallinta. Ei se nyt niin helppoa ole saldoineen ja käytännön hommineen. Toki lisää koulua itsellekkin kun aikaa on.[/QUOTE]

Muistat sitten oikein seos suhteet laastoituksessa?
Saldo on kieltämättä vaikea?

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486653:
Niin, tai voisiko olla niin, että heillä on vähän kokonaisvaltaisempi näkemys ja tietämys asioista kuin sinulla, joten siksi he toimivat sinun mielestäsi järjettömästi. Minusta on turha kritisoida henkilöitä, joiden alasta ei tiedä edes alkeita.
öh alkeita. Mietippä uudestaan ja katso sitä päivän politiikkaa kuinka tempoilevaa se on. Esim alkon verotus rassataan ylös alas tai mitä muutakin. Sekö on mielestäsi kokonais valtainen näkemys kokonaisvaltainen näkemys on juurikin se että näkee ongelmat ratkaisee ja pyrkii vakauteen. Vaikka taloudessa oletkin haka politiikassa noh vuosia seuranneena en ees viitsi aloittelijan kanssa väitellä ;)

[QUOTE="Kiivi";30486631]Mielestäni tämän keskutelun endas jo hyvin verohallinnon täti eilen illalla. Lueppa mitä kirjoitin sinulle sen jälkeen.[/QUOTE]

No jos verohallinnon tädin selvitys oli valaiseva ja tyhjentävä, niin nythän sä voisit lukea avauspostauksesi uudestaan ja miettiä, et miten joku viittii olemattomilla tiedoilla tehdä järjettömiä avauksia.

Mun hommat varmaan luetaan tylsiksi mielenkiinnottomiksi toimistohommiksi koska aamuisin kiskon jakkupuvun niskaan, tulen toimistolle ja työskentelen päätteen äärellä. 15 vuotta olen tänne raahautunut enkä voi mitenkään sanoa osaavani kaikkea. Joko olen tavattoman tyhmä kun joudun opiskelemaan, suorittamaan erilaisia kirjainlyhenteitä jotka näyttää hyvältä CV:ssä ja jopa lukemaan alan julkaisuja. Tai sitten, kuten eräässä kirjassakin sanotaan, maailma muuttuu Eskoseni. Toimisto töineen ei voi jämähtää 1900-luvulle kun ala kehittyy.

"Kiivi"
Muistat sitten oikein seos suhteet laastoituksessa?
Saldo on kieltämättä vaikea?
hohhoijjaa googlesta löytyy ku nei ollut työhistoriasta kyse nopeasti kirjoitin. Katso kokonaisuus mit siellä pitää handlata inventaarioista lähtien tavaroitten merkitsemiseen saldo tietoineen oikeine hyllytksineen ja keräilyineen. Raporttien tekoa jnee jnee. Rahtikirjoen tekoa. Tavaran tilausta asiakkaitten haalimista.

"Kiivi"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30486659:
Eli tarkoitatko, että verohallinnon täti sai sinut tajuamaan jotain? Et voinut uskoa sitä, mitä minä, krut, asiankannattaja, aivansama ja muut vastaajat olemme tässä selittäneet.
Myönettäköön että minulle ei niin tyypillistä jankuttamista harjoitin :). Ehkä jopa mitä siitä seuraa ei mulla oo oikeesti vaikeeta kuunella toisen näkökulmaa. Noh en ookkaan laittanut ennen tällästä alotusta :)

"Kiivi"
Mun hommat varmaan luetaan tylsiksi mielenkiinnottomiksi toimistohommiksi koska aamuisin kiskon jakkupuvun niskaan, tulen toimistolle ja työskentelen päätteen äärellä. 15 vuotta olen tänne raahautunut enkä voi mitenkään sanoa osaavani kaikkea. Joko olen tavattoman tyhmä kun joudun opiskelemaan, suorittamaan erilaisia kirjainlyhenteitä jotka näyttää hyvältä CV:ssä ja jopa lukemaan alan julkaisuja. Tai sitten, kuten eräässä kirjassakin sanotaan, maailma muuttuu Eskoseni. Toimisto töineen ei voi jämähtää 1900-luvulle kun ala kehittyy.
siis kaikilla omat mielenkiinnon kohteet. Ehkäpä siksi että itse ei pysty näyttöpäätteen edessä olemaan montaa tuntia kerrallaan. Tottakait voi olla monipuolista ja tiedän kyllä kuinka muuttuva ala se on. Tiedän toki yhden vanhan miehen jo joka rakentaa maaverkkoja ympäri maailman vai tekeeköhän enään niitä hommia. Mutta paljon siellä onkin jos totta muuten puhutaan oppimista päivitystä mitä tältä vanhalta mieheltä olen kuullut.

"friday"
Laiskottele? Eihän se nopea parempi ja tehokas mitenkään laiskottele, vaikka ottaiskin tauon. Sehän tekee enemmän, kuin se hidas?
Onko ideana katsella miten paljon vieressä tehdään ja sitten hidastaa tahtia jos onkin merkittävästi nopeampi? Uskon että ennen kunnan homissa meni noin, mutta ei kai nykyisin muualla...

Tauko on minusta laiskottelua, jos se ei ole lakisääteinen kuten tämän viestin kirjoittaminenkin :)

[QUOTE="Kiivi";30486676]uh kaiken pitääkin olla selvää ja master tasoa .[/QUOTE]

Mielipiteet ovat kuin persreikiä. Jokaisella on yksi.
Mut ne eivät ole tasa- arvoisia. Fakta ja fiktio ovat kaksi eri asiaa. Niinpä sitä omaa satuilua ei kande suureen ääneen totuutena huutaa ja sen jälkeen ihmetellä jos joku toteaa sen satuiluksi.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
[QUOTE="Kiivi";30486674]hohhoijjaa googlesta löytyy ku nei ollut työhistoriasta kyse nopeasti kirjoitin. Katso kokonaisuus mit siellä pitää handlata inventaarioista lähtien tavaroitten merkitsemiseen saldo tietoineen oikeine hyllytksineen ja keräilyineen. Raporttien tekoa jnee jnee. Rahtikirjoen tekoa. Tavaran tilausta asiakkaitten haalimista.[/QUOTE]

????
Ok.

"Kiivi"
Mielipiteet ovat kuin persreikiä. Jokaisella on yksi.
Mut ne eivät ole tasa- arvoisia. Fakta ja fiktio ovat kaksi eri asiaa. Niinpä sitä omaa satuilua ei kande suureen ääneen totuutena huutaa ja sen jälkeen ihmetellä jos joku toteaa sen satuiluksi.
Mulla ei itsellä olekkaan ongelmaa mielikuvituksen ja todelisuuden erottelussa.

Mutta entäpä itselläsi?

[QUOTE="Kiivi";30486674]hohhoijjaa googlesta löytyy ku nei ollut työhistoriasta kyse nopeasti kirjoitin. Katso kokonaisuus mit siellä pitää handlata inventaarioista lähtien tavaroitten merkitsemiseen saldo tietoineen oikeine hyllytksineen ja keräilyineen. Raporttien tekoa jnee jnee. Rahtikirjoen tekoa. Tavaran tilausta asiakkaitten haalimista.[/QUOTE]

ompa vain laaja työkenttä tuo varastomiehen homma kun asiakkaiten haaliminen kuuluu varastolle eikä myyntiin tai markkinointiin

eihän tuosta jääny puuttumaan oikeestaan muuta kuin tuotekehitys ja valmistus

[QUOTE="friday";30486698]Onko ideana katsella miten paljon vieressä tehdään ja sitten hidastaa tahtia jos onkin merkittävästi nopeampi? Uskon että ennen kunnan homissa meni noin, mutta ei kai nykyisin muualla...

Tauko on minusta laiskottelua, jos se ei ole lakisääteinen kuten tämän viestin kirjoittaminenkin :)[/QUOTE]

Ainakaan tässä yksityisessä firmassa ei ylempi johto ole niinkään kiinnostunut millon, miten ja missä ajassa duunit on tehty. Ainut mikä niitä kiinnostaa on se, että ne on tehty.
Ylempi johto ei edes taida tietää missä ajassa mä työni teen... ei täällä ole käynyt ketään kyöräämässä.

Ainakaan tässä yksityisessä firmassa ei ylempi johto ole niinkään kiinnostunut millon, miten ja missä ajassa duunit on tehty. Ainut mikä niitä kiinnostaa on se, että ne on tehty.
Ylempi johto ei edes taida tietää missä ajassa mä työni teen... ei täällä ole käynyt ketään kyöräämässä.
tutulta kuulostaa, musta tuntuu että työ aika kirjan pito on monissa paikoissa pääasiassa sen takia että sen voi tarvittaessa esittää työ suojelu tarkastajalle

"Kiivi"
ompa vain laaja työkenttä tuo varastomiehen homma kun asiakkaiten haaliminen kuuluu varastolle eikä myyntiin tai markkinointiin

eihän tuosta jääny puuttumaan oikeestaan muuta kuin tuotekehitys ja valmistus
Niin myynti ja markkinointi kuuluikin sivutoimena koulutuksessa. Jouduin esim itse tekemään tämän päättö työ raportin ja haasttalen siis toimisto väkeä sitä varten että kyllä sieltäkin jäi jotakin näppiim. Kakkosmieheltä sitten saldon arvoista ja laaduntarkakiluista jne jnee..

Mutta se mistä itse eniten tykkäsin oli se käytännön kierto. Alkaen tavaran vastaanottamisesta kuittaukseta. Tavaran hyllytkseen ja siitä aina sinne rekan täyttöön.

Aivan totta... ihan turhaa kohua avioliittolaista, kohta se on historiaa, kun ei tiedä kenen sänkyyn päätyy.
Tämäkin vähentää byrokratiasta aiheutuvia kuluja. Avioerot ja ositusten riitauttaminen ei enää kuormita tuomioistuinta. Ammattiliitot voisi unohtaa ja niihin uppoavat rahat. Myös kaikenlaiset työpaikka riidat tai työsuhdeasiat voisi unohtaa ja näinollen niitäkään ei enää olisi kuormittamassa oikeuslaitosta.
Oikeasti. Miettikääpä näitä säästöjä mitä syntyy.. Ja jos tätä ajatusta oikein jatkojalostetaan niin ei kai tarvitse maksaa palkkaakaan kenenkään tietyn henkilön tilille, vaan nk. kollektiiviseen kassaan josta jokainen käyttää tarvittaessaan. Ostaa ruokaa siihen jääkaappiin missä sattuu majailemaan... Työnantajakin , tai siis jokainen yksityinen firma maksaisi jonkun x euromäärän veroja valtion tilille... työpaikatkin hyötyisivät tästä.. Vähemmän laskentaa sinnekin.
Oikeas tulevaisuuden yhteiskunta.
Kai me saadaan myös jotkut tulevaisuuden vaatteet? Kaikille samanlainen vaikka vihreä vaatetus. Tai pitäisikö olla värikoodit? Siis siten, että tietyn värisiin asuihin pukeutuneet ihmiset voivat / saavat tehdä tietyn tasoisia töitä..?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Oikeasti. Miettikääpä näitä säästöjä mitä syntyy.. Ja jos tätä ajatusta oikein jatkojalostetaan niin ei kai tarvitse maksaa palkkaakaan kenenkään tietyn henkilön tilille, vaan nk. kollektiiviseen kassaan josta jokainen käyttää tarvittaessaan. Ostaa ruokaa siihen jääkaappiin missä sattuu majailemaan... Työnantajakin , tai siis jokainen yksityinen firma maksaisi jonkun x euromäärän veroja valtion tilille... työpaikatkin hyötyisivät tästä.. Vähemmän laskentaa sinnekin.
Oikeas tulevaisuuden yhteiskunta.
Kai me saadaan myös jotkut tulevaisuuden vaatteet? Kaikille samanlainen vaikka vihreä vaatetus. Tai pitäisikö olla värikoodit? Siis siten, että tietyn värisiin asuihin pukeutuneet ihmiset voivat / saavat tehdä tietyn tasoisia töitä..?
Toimi idässäkin, kolhoosielämä kunniaan! Paluu 60-luvun Neuvostoliittoon!

Yhteistyössä