Jos eron tultua lapsi/lapset jäävätkin isälleen niin äidissä on kyllä jotain pielessä

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Jos jokin asia on varma niin tämä on aivan varma. Joku on äidissä silloin pielessä mikäli eron jälkeen lapset eivät asu hänen kanssaan saman katon alla. Täytyy olla jotenkin kylmä tai muuten vaan mielenterveysongelma tai jokin muu sairaus ettei siihen kykene. Jos joku tulee mulle selittämään että "mun työ on sellanen että päätettiin tää asia näin" niin en usko alkuunkaan että oikeasti työ on syynä. Eikä kukaan muukaan tuttavani tai ystäväni kuulemma usko.
Kyllä se valitettavasti siltä näyttää että lapsi ei silloin vaan kiinnosta, on kenties niin mukavuudenhaluinen että järjestely sopii siksi niin hyvin eikä edes aijo tinkiä työvuoroista saati vaihtaa työpaikkaa.
Itse en vaihtaisi päivääkään lasteni kanssa olosta, en valitsisi koskaan työpaikkaa etusijalle, en pystyisi koskaan asumaan erilläni lapsestani. Ja jälleen tuttavat ja ystävät tuntuvat olevan täysin samaa mieltä omilta osiltaan.
Aiheesta on meidän piireissä juteltu siksi, koska tiedämme pari äitiä jotka ovat näitä "viikonloppuäitejä"
Toinen oli lapsen synnyttyä 20v ja haluaa nykyään vaan deittailla ja bilettää, elää rauhassa sinkkuelämäänsä ja kutsua miehiä luokseen jatkuvasti jossa lapsi ei ole sitten tiellä tässä uudessa ja upeassa elämässä. Myös lapsen isä on 20v ja suuri hatunnosto hänelle kun ryhtyi lapsen rakastavaksi huoltajaksi ja on ehkä huomannut että myös lapsen kanssa voi jatkaa elämäänsä, seurustella eikä lapsi ole koskaan tiellä..jos lasta todellakin rakastaa!
Toinen on sitten mielenterveysongelmainen jossa selvästi jo terveydenhuolto on katsonut että on parempi että hän on viikonloppuäiti.

Kukin voi nyt puolustella miten haluaa, mutta sisimmissään voi miettiä miksi asiat ovat todella niinkuin ne ovat...

Silloin kun mä erosin, ei lähistöltä löytynyt kämppää mihin muuttaa. Lisäksi työvuorojen vuoksi mulle jäi kuukauteen kymmenen vuorokautta milloin saatoin järkevästi pitää lapset luonani.

Olisin olut parempi äiti, jos olisin raahannut lapset tutusta koulusta ja laittanut nuorimman vuoropäiväkotiin hoitoon sen sijaan että saivat viettää ne kaksikymmentä päivää kuukaudesta isällään?

Haloo!

"..."
Silloin kun mä erosin, ei lähistöltä löytynyt kämppää mihin muuttaa. Lisäksi työvuorojen vuoksi mulle jäi kuukauteen kymmenen vuorokautta milloin saatoin järkevästi pitää lapset luonani.

Olisin olut parempi äiti, jos olisin raahannut lapset tutusta koulusta ja laittanut nuorimman vuoropäiväkotiin hoitoon sen sijaan että saivat viettää ne kaksikymmentä päivää kuukaudesta isällään?

Haloo!
On se hirveetä kun äidillä on vain 10 päivää lapsilleen aikaa :( Miksiköhän niitä lapsia tehdään tänne maailmaan, ai toisten hoidettaviksi vai. Kyllä päiväkoti ja isä hoitaa. Taas tää sama vanha selitys "työt sitä ja tätä" Ota loparit ja omistaudu eläville ihmisille, elämäsi kaikkein tärkeimmille ja pienimmille..ja viattomille sinun tyhmiin valintoihisi joistain töistä. Sinua he kaikkein eniten tarvitsevat.
Minkäänsortin työpaikka ei vaan voi mennä lasten eelle.

[QUOTE="...";30484691]On se hirveetä kun äidillä on vain 10 päivää lapsilleen aikaa :( Miksiköhän niitä lapsia tehdään tänne maailmaan, ai toisten hoidettaviksi vai. Kyllä päiväkoti ja isä hoitaa. Taas tää sama vanha selitys "työt sitä ja tätä" Ota loparit ja omistaudu eläville ihmisille, elämäsi kaikkein tärkeimmille ja pienimmille..ja viattomille sinun tyhmiin valintoihisi joistain töistä. Sinua he kaikkein eniten tarvitsevat.
Minkäänsortin työpaikka ei vaan voi mennä lasten eelle.[/QUOTE]

Entäs sen edelle, että ellei oo duunia, ei oo rahaa pitää lapsosia hengissä? Ruokakin kun maksaa.

Aaa. Vai siis ois pitänytkin maksattaa vuokra ja sapuskat sossussa?

No silleenhän sitä kelpoja kansalaisia kasvatetaankin.

"eeee"
[QUOTE="...";30484691]On se hirveetä kun äidillä on vain 10 päivää lapsilleen aikaa :( Miksiköhän niitä lapsia tehdään tänne maailmaan, ai toisten hoidettaviksi vai.[/QUOTE]

Entäs jos lapset on halunnut ja tehnytkin mies?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
hopps
Jos me erottais, niin lapset jäis ehdottomasti isälleen. Mulla on vuorotyö. Joutuisivat vaihtamaan päiväkotia, ekaluokkalainen joutuisi olemaan viikonloppuisin ja illalla yksin. Olen sen verran hyvä äiti, että haluaisin lasten elämän muuttuvan mahdollisimman vähän. Paska aloitus!

• Tykkää
Reactions: TiiBii
"Hmm"
Kyllä isässäkin on jotain pielessä, jos vain sormia napsauttamalla suostuu viikonloppuisäksi.

Tiedätkö, että on isiä jotka rakastavat lapsiaan.
Lapset ovat suurimmassa osissa perheitä molemmille vanhemmilleen yhtä rakkaita, joten miksi äidin pitäisi automaattisesti olla se joka saa lapset

lapset menevät sille, joka pystyy tarjoamaan paremmat eväät elämään, mutta oikeasti kunnolla hoidetussa erossa ei ole toinen vanhempi pelkkä viikonloppu vanhempi, vaan molemmat yrittävät olla lastensa elämässä mahdollisimman paljon mukana

[QUOTE="...";30484691]Taas tää sama vanha selitys "työt sitä ja tätä" Ota loparit ja omistaudu eläville ihmisille, elämäsi kaikkein tärkeimmille ja pienimmille..[/QUOTE]

Jos kuilu naisten ja miesten välisessä tasa-arvossa meinaa koskaan kaventua, niin naisten täytyy käydä palkkatyössä.

• Tykkää
Reactions: TiiBii ja Kirspe
vierass
[QUOTE="Hmm";30484791]Kyllä isässäkin on jotain pielessä, jos vain sormia napsauttamalla suostuu viikonloppuisäksi.

Tiedätkö, että on isiä jotka rakastavat lapsiaan.
Lapset ovat suurimmassa osissa perheitä molemmille vanhemmilleen yhtä rakkaita, joten miksi äidin pitäisi automaattisesti olla se joka saa lapset

lapset menevät sille, joka pystyy tarjoamaan paremmat eväät elämään, mutta oikeasti kunnolla hoidetussa erossa ei ole toinen vanhempi pelkkä viikonloppu vanhempi, vaan molemmat yrittävät olla lastensa elämässä mahdollisimman paljon mukana[/QUOTE]

Peesaan.
Miksi tätä syytä ei aloituksessa myös ap mieti?

• Tykkää
Reactions: Tweet
Outlet harmaana
Mun mielestä lasten kuuluu mennä erossa sille vanhemmalle, jolla on heistä paremmat edellytykset huolehtia esimerkiksi taloudellisesti, työn ja voimavarojen rajoissa. Jos esimerkiksi isällä on mahdollisuus jäädä eron sattuessa lasten kanssa asumaan heidän vanhaan kotiinsa, mutta äidillä ei ole varaa kuin pieneen asuntoon, ilman muuta lapset jäävät isälle. Molemmat vanhemmat tapaavat lapsia niin paljon kuin ikinä voivat, mutta lasten täytyy olla jomman kumman luona kirjoilla.
Tuollainen "jätä duunisi jotta voit olla lasten kanssa enemmän" kertoo aloittajan typeryydestä.

"jep"
Ei ap ajattelekaan lasten parasta vaan omaa parastaan. Kun MINÄ en pysty olemaan sekuntiakaan erossa kun MINÄ...

Jos meille tulisi ero, niin lapsi jäisi kirjoille isälleen. Isällä on taloudelliset mahdollisuuden lunastaa koti kokonaan itselleen, lapsen ei tarvitse luopua kavereistaan, koulustaan ja tutusta ympäristöstä. Siinä erossa olisi ihan riittävästi kestämistä ilman, että asiaan syytön lapsi revitään omasta kodistaan.
Luultavasti yhteishuoltajuus toteutettaisiin loppujen lopuksi viikko-viikko -periaatteella, mutta käytännön syistä kirjoilla isällään.

Jos eron tultua lapsi/lapset jäävätkin isälleen niin äidissä on kyllä jotain pielessä

Arvaapa ap, kun mä taas olen sitä mieltä että jos äiti ja isä vievät lapseltaan kokonaisen perheen (eli eroavat) niin sekä isässä että äidissä on jotain pielessä.

Mitäpä siihen sanot? ;)

nnnn
Ap nyt itsekin taitaa kuitenkin olla suunnilleen sen 20v. Ei voi vielä olla kovin laajaa käsitystä työelämästä (opiskelija kun on aina saanut rahat valtiolta), asutaan vuokralla, omaisuus on omilta vanhemmilta saatua.
Ja komppaan edellistä minä minä minä minä, vain äiti rakastaa lapsia, "oikea" äiti ei ikinä kykene muuhun elämään jos lapsi ei aina ole "saatavilla".

Tämmösellä asialla en vois lähteä mässäilemään.:|

Olis tosi kova paikka jakaa miehen kanssa aika, jonka saa viettää lasten kanssa.
Siinä vaan olis pakko laittaa lasten etu omien halujen edelle. Ja joskus lasten etu on sekin, että sen hetkinen duunipaikka pidetään.

Toivottavasti ei koskaan tule eteen sellaista tilannetta.:|

Varmasti löytyy noita bilettäjä-äitejäkin (äidit jotka elävät vielä omaa vastuutonta nuoruuttaan - eivät olleet valmiita äidiksi), en minäkään heitä arvosta.
Yleensä se vastuu lapsesta kuitenkin pilkistelee päätään sieltä, joillain ennemmin ja joillain vähän myöhemmin.

vie-ras

Arvaapa ap, kun mä taas olen sitä mieltä että jos äiti ja isä vievät lapseltaan kokonaisen perheen (eli eroavat) niin sekä isässä että äidissä on jotain pielessä.

Mitäpä siihen sanot? ;)
Eikös joskus "ennen vanhaan" ollut joku pakollinen sovittelu tms?
Tänä päivänä kun eroaminen on ainakin niin helppoa.

Yhteistyössä