Teini myöhästyy toistuvasti koulubussista

  • Viestiketjun aloittaja maaseudun asukit
  • Ensimmäinen viesti
maaseudun asukit
Miten toimisitte, jos teininne vaikka joka toinen viikko nukkuisi pommiin ja myöhästyisi koulubussista, ettekä itse eikä kukaan tuttu pystyisi häntä viemään kouluun ja matkaa olisi niin paljon, ettei ilman autokyytiä sinne pääsisi?
 
Ei ole poissa, kun on taksilla laitettu menemään kouluun. Tulee vaan kalliiksi pidemmän päälle.
Vai niin, no siinä se virhe on tehty. Jos ei ole ajoissa niin sitten on poissa ja silloin tulee sanktiota ihan lasun puolelta.
Jos olisin sinä niin selittäisin kuinka vakavasta asiasta loppu peleissä on kyse. Mutta jokainen tyylilään, itse vaatisin ottamaan vastuuta omasta elämästä tai muuten tulee niitä seuraamuksia.
 
"kuikka"
no mie ilmotin etten ala häntä kuskailemaan. olkoon pois koulusta ja kärsiköön itse seuraukset siitä. meillä menis vielä puolen tunnin välein julkinen liikenne koululle mutta ei edes suostu ottamaan selvää asioista.

olimpa kerran aamuselle kaupassa käymässä ja tuulikaapissa notku kaksi teiniä. oottelivat siinä kylmän rauhallisesti kun koulubussi oli mennyt ja soittivat sitten mammalleen että voi voi kun myöhästyttiin bussista. että näinkin voivat juonia asioita!
 
"viola"
Vai niin, no siinä se virhe on tehty. Jos ei ole ajoissa niin sitten on poissa ja silloin tulee sanktiota ihan lasun puolelta.
Jos olisin sinä niin selittäisin kuinka vakavasta asiasta loppu peleissä on kyse. Mutta jokainen tyylilään, itse vaatisin ottamaan vastuuta omasta elämästä tai muuten tulee niitä seuraamuksia.
Minusta tuossa ei ole mitään virhettä edellyttäen, että taksi menee teinin rahoista. Noinhan aikuinenkin toimisi, eikä jäisi päiväksi kotiin työnantajan sanktioita odottamaan..
 
[QUOTE="viola";30483297]Minusta tuossa ei ole mitään virhettä edellyttäen, että taksi menee teinin rahoista. Noinhan aikuinenkin toimisi, eikä jäisi päiväksi kotiin työnantajan sanktioita odottamaan..[/QUOTE]

Aikamoiset viikkorahat on teinillä jos on varaa mennä 14km päivässä taksilla.
 
ap.
Jos ei tuostakaan ota opikseen niin ei muuta kuin taksit pois ja rahahanat kiinni. Ei näytä kauheasti hetkauttavan mikään.
Ei teini sitä tahalteen tee, siis nuku pommiin. Välillä vaan sanoo olevan niin väsynyt aamulla, että laittaa sekunniksi silmät kiinni kellon soinnin jälkeen... iltaisin menee ajoissa sänkyyn, mutta ei aina kovin aikaisin saa unta, aamulla sitten nukuttaisi. Herätys kouluaamuina klo 6:40 ja bussille pitäisi lähteä klo 7:10.
Säälittää tavallaan hirveästi rankaistakaan, haluaisin keksiä jotain parempaa keinoa noihin aamumyöhästelyihin. Tunnollinen muuten on ja koulu menee todella hyvin.
 
"Nuuh"
Laita toinen herätyskello soimaan vaikka toiselle puolelle huonetta. Opeta käyttämään torkkua, niin on varmistus vaikka laittaisikin silmät kiinni.
Nouse itse samaan aikaan. Soita lapselle kun pitää herätä..........
 

Yhteistyössä