Onko muilla sellaista varautumisajattelua sodan varalle?

Haluaisin konmarittaa, mutta 1 asia estää.
En asu edes ihan itärajan tuntumassa, mutta mulla on jokin ihme vaikeus luopua vanhoista tavaroista ja vaatteista.

Mulla on ollut ainaki 10 vuotta tunne, että mitään ei kannata heittää pois, koska niitä saattaa itärajan tuntumasta tulevat evakot tarvita.
Meille on tullut lahjaksi vuosien varrella kivoja sisustushuopia ja vilttejä jotka alkaa olla kulahtaneita, mutta mulla on ollut tunne, että joskus joudun antamaan niitä muille.

Mut en mä tosi reikäisiä ja riekaleisia kamppeita säilytä.
 
vierailija
Silloin pari vuotta sitten pakkasin laukut jotka olisi helppo napata mukaan jos jotain tulee. Nyt ei ole, vaikka olisi hyvä aina tietty olla mut pienet tilat.. Ydinpommin pelossa aloin etsiä asuntoa kauempaa pk-seutua, se tosin ei vieläkään toteutunut mutta jodia löytyy. Kotivaraa on, vesipönikät uusin kerran vuodessa ettei vanhene ja edelliset mökille käyttöön. Erätaitoja kannattaa opetella ja opettaa lapsille jos pitää rämpiä metsässä pakoon, se on monessa mielessä parasta pääomaa mitä voi lapsille antaa jos yhteiskunta romahtaa jostain syystä, siinä kohtaa on aukko kotivarassa, joku lifestraw pilli olis hyvä olla. Tavaraa on turha hamstrata sen takia, sitä on maailma täynnä. Jos jotain haluaa varastoida niin viinaa on hyvä olla, haavanhoitoon, puudutukseen ja valuutaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä