Mitä mieltä olette tilanteesta (miehen omistamassa talossa asumisesta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten helkkarissa oot vuoden edes katellut tuolaista, jos se on ollut yhtä tuskaa sulle ja lapsilles -ja vielä kyselet täällä mielipiteitä, ihan kuin tuossa olis mitään mahiksia enää jatkaa?

Eihän nämä miehiä palvovat muijat tajua tehdä mitään muuta kuin haukkua naisia. Naisten pitäisi heidän mielestään olla miesten orjia joilla ei ole omia mielipiteitä eikä mitään sananvaltaa yhteisessä kodissa. Siksi ei nähdä noita epäkohtia vaan keskitytään jankuttamaan remontista.

Veikkaan, että nämä jankuttajat ovat miehiä tai kyseessä on yksi ja sama sovinistiukko, joka tässä ketjussa mesoaa.

Kantsis tietysti tehä. Sitä minä tässä puntaroinkin. Mikä tietysti vaikeuttaa sitä, on lasten koulu ja haluanko muuttaa heidät toiseen kouluun kesken lukuvuoden. Täältäpäin en nimittäin asuntoa löytäisi. Olen vaivihkaa kysellyt lapsilta miltä heistä tuntuisi muuttaa taas, ja ei heitä ajatuksena se haitannut. Mutta tietysti ei se kiva ole. Toinen kun täällä koulun vasta aloitti. Mutta minulla on siitä niin huono omatunto. Ja siksi odotin niin pitkään ennen kuin muutettiin yhteen, että olisin muka varma asiasta. Ei tämä mikään köykäinen päätös ole kun on koululaisia.

Ymmärrän kyllä, että lasten takia jäädään huonoonkin suhteeseen vain sen takia, että heillä säilyisi isä/äiti, mutta kuvailemasi perhe-elämä ei kyllä kuulosta säilyttämisen arvoiselta. Tuntuu siltä kuin olisitte vain kyläilemässä miehen luona.
Ajattele sitä fiilistä, kun lapset pääsisivät mukaan valitsemaan millaiseksi oma huone laitetaan...

Lasten kannalta kuulostaa kauhistuttavalta tuollainen tilanne. Heitä ei arvosteta (sisarpuolien käytös), eivätkä he tunne olevansa omassa kodissaan tai eivät ainakaan saa tehdä huoneista mieleisiään. Kun vielä kohdellaan eriarvoisesti toisiin lapsiin nähden, niin jättäähän se melkoiset traumat lapseen. Miten oppivat arvostamaan itseään, kun heidän äitinsä antaa kohdella heitä näin huonosti.

Tämä oli pahasti sanottu, mutta pakko herätellä aloitajaa. Lapsen oireilu on viimeinen hätähuuto, jolloin pitäisi jo toimia, eikä enää miettiä. Onneksi silmäsi ovat jo alkaneet avautua. Nyt on toiminnan aika.

Oliskos se mieskin masentunut? Nuo "melkein hirtin itseni" -jutut eivät kuulosta kovin valoisan mielen tuotoksilta... Joillain masennukseen liittyy tuollainen lamaantuminen, katastrofiajatukset ja pienistäkin jutuista tulee isoja juttuja. Niin kuin yhden seinän maalaaminen on reippaalle ja kokeneelle remppaajalle pienehkö juttu. Masentuneemmassa mielessä seinän maalaaminen on uhka katon ja lattian vahingoittumiselle tai sitten ammattilainen raapii viekkaudella ja vääryydellä tuhansia euroja... Parempi siis vaan olla lamaantuneena tekemättä mitään, niin välttyy isommilta uhilta?

Miksi olet tuon miehen kanssa? kuulostaa todella ikävältä tyypiltä. Minusta jo se, miten ihminen suhtautuu eläimiin kertoo paljon empatiakyvystä, miehelläsi se näyttää puuttuvan. Toisen kotiin muutettaessa joustoa on hyvä olla molempiin suuntiin, mutta mitä ihmettä sinä saat suhteesta?
Meillä mies antaa mun sisustaa niin paljon kuin haluan, ja sanoo usein että on kiva kun laitan kaiken niin hienoksi. Isommat jutut tehdään/hankitaan aina yhdessä ja kysyn miehen mielipidettä, eikä tyylini ole lainkaan hörhöromanttinen, joten en suinkaan "ahdista" miestä nurkkaan, niin kuin monet kuvittelevat, jos nainen saa sisustaa. Minusta vaan nämä jutut on yhteisiä juttuja, jos yhdessä asutaan. Tollasta dominoivaa, kylmää ja jopa tyhmän kuuloista mietä en katselisi.

On myös ihmisiä, joilla on sama sisustusmaku. Jos miehen asunto oli ap:n mielestä "paskanvärinen" jossa voi pahoin, niin miksi edes muutti sinne. Selvästi oli suunnittelut laittavansa kaiken uusiksi, sekö on reilua että miehelle sen ilmoittaa vasta muutettuaan. Se on kuitenkin miehen koti, jossa hän jo vuosia viihtynyt. Miettikääpä jos tilanne olisi toisinpäin, että mies oli muuttanut naisen kotiin ja vaatinut, että kaikki muutetaan.

Ap voisi myös kertoa, mikä tuo saunan lämmittämiseen tarvittava lupa on vai oliko sekin liioiteltu juttu?

Ihmettelen, että suurin osa kannattaa toisen muuttamista. Kun löytää sopivan puolison, ei tarvitse yrittää muuttaa häntä ja saa olla myös oma itsensä.

Ja kun muutetaan yhteen, harvoin on mahdolisuutta laittaa kahdet huonekalut saman katon alle. Tässä tapauksessakin näen päätäntävallan asunnon omistajalla. Sitten joskus, kun oikeasti tarvetta ostaa uusia huonekaluja yhteiseen kotiin, on reilua hankkia sellaisia, joista molemmat tykkää.

Vaikka olen nainen, ihmettelen naisten sisustusintoilua. Olen omat huonekalutkin hankkinut sillä mielin, että ainakin osa kestää vuosikymmeniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainenmyös;30476596:
Ja kun muutetaan yhteen, harvoin on mahdolisuutta laittaa kahdet huonekalut saman katon alle. Tässä tapauksessakin näen päätäntävallan asunnon omistajalla. Sitten joskus, kun oikeasti tarvetta ostaa uusia huonekaluja yhteiseen kotiin, on reilua hankkia sellaisia, joista molemmat tykkää.

Vaikka olen nainen, ihmettelen naisten sisustusintoilua. Olen omat huonekalutkin hankkinut sillä mielin, että ainakin osa kestää vuosikymmeniä.

Oletko siis valmis heittämään huonekalusi pois, jos mies haluaa säilyttää omansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nainenmyös;30476567:
On myös ihmisiä, joilla on sama sisustusmaku. Jos miehen asunto oli ap:n mielestä "paskanvärinen" jossa voi pahoin, niin miksi edes muutti sinne. Selvästi oli suunnittelut laittavansa kaiken uusiksi, sekö on reilua että miehelle sen ilmoittaa vasta muutettuaan. Se on kuitenkin miehen koti, jossa hän jo vuosia viihtynyt. Miettikääpä jos tilanne olisi toisinpäin, että mies oli muuttanut naisen kotiin ja vaatinut, että kaikki muutetaan.

Ap voisi myös kertoa, mikä tuo saunan lämmittämiseen tarvittava lupa on vai oliko sekin liioiteltu juttu?

Ihmettelen, että suurin osa kannattaa toisen muuttamista. Kun löytää sopivan puolison, ei tarvitse yrittää muuttaa häntä ja saa olla myös oma itsensä.

Ap ei ole vaatinut, että kaikki pitäisi muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainenmyös;30476567:

Ap:n mies ei anna ap:n olla oma itsensä. Et ole näköjään yhtään tajunnut aloituksen pointtia.

Ap:n mies ei anna ap:n olla oma itsensä. Et ole näköjään yhtään tajunnut aloituksen pointtia.

Aloituksessa ongelma oli tuo sisustus ja pihanlaitto. Ketjun myötä ilmeni kaikkea muutakin, vielä pahempaa. Hei oikeesti, jos olisi tommonen mies niin tekisitkö sä palstalle aloituksen valittaen sisustamisongelmasta vai olisko sun eka ja suurin huolesi se miehen törkee käytös yleensäkin? Niinpä. Provo.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Itse tilanteessasi muuttaisin samalle alueelle, mistä läksin, eli pääasia olisi että lapsesi pääsisivät samaan kouluun missä olivat, ja saisivat kaverinsa takaisin.
Siten lapset selviäisivät elämänmuutoksesta paremmin.

Eipä tämä ole se kummemmin provoksi muuttunut. Päällimmäisenä mielessä oli tuo toisen talossa asumisen ongelma. Ja yritin siinä aiheessa pysyä, mutta vähän noita muitakin juttuja sanoin. Ja ei tule lapsia lisää, ei. Jos tämän parisuhteen ongelmia laitettaisiin tärkeysjärjestykseen niin ei tämä saako vai eikö saa sisutaa ei ole tärkein, mutta sillä ei ole väliä tässä keskustelussa. Ja todellakin elämä on monimutkaisempaa ja taustat ja syyt moninaisempia kuin jonkun taulun paikka.

Sanoin jo aiemmin; minä en luovu huonekaluistani, jos luokseni joku muuttaisi, se saisi luopua omistaan :D Tuskin muutan itse toisen luokse, koska haluan kotini olevan minun ja näköiseni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainenmyös;30476745:
Sanoin jo aiemmin; minä en luovu huonekaluistani, jos luokseni joku muuttaisi, se saisi luopua omistaan :D Tuskin muutan itse toisen luokse, koska haluan kotini olevan minun ja näköiseni.
Ja silti ihmettelet, että täällä suurin osa kannattaa toisen muuttamista...

Mitä tuo sitten mielestäsi on ellei juuri sitä? Hyväksyttyä vain, jos sinä teet niin toiselle? Kompromissit ja molempien joustaminen tarpeen mukaan my ass?

Onko tällä palstalla tosiaan näin yksinkertaisia naisia!? Lukekaa edes aiemmat viestit, kirjoitin sinnekin että kun ihmiset ovat toisilleen sopivia, kumpikin saa olla oma itsensä. En itse edes seurustelisi miehen kanssa, joka ei viihtyisi kodissani sellaisena kuin se on.

Yhteistyössä