Miksi kuluttajasuoja ei puutu VR:n touhuun!!

  • Viestiketjun aloittaja nno
  • Ensimmäinen viesti
nno
Itse ostin meno- ja paluulipun turusta helsinkiin ennakkolippuna. Olen siis opiskelija ja laitoin tietenkin ennakkolipun opiskelijan hinnoilla..Selvisi ettei mulla ole oikeutta opiskelija hintoihin pelkällä OPISKELIJATODISTUKSELLA EIKÄ ennakkolippua voi peruttaa vaikka matkaan on yli viikko aikaa! Maksoin siis aivan turhaan kahdesta lipusta ja joudun ostamaan uudet liput aikuisen hinnoilla. Törkeetä on myös se, että he perivät peruuttamismaksua 10€ kaikista lipuista.
 
vierass
Ei ole VR:n vika että itse mokasit. Kannattaa lukea ennakkolipun säännöt ennen sen ostamista. Peruutusmaksu nousi sen vuoksi, että aiemmin ihmiset ostivat huolettomasti lippuja eivätkä peruneet ennen matkan lähtöä, eihän se ole kannattavaa.
 
Junalla joskus
Millä ne antaa sitten alennuksen vr:llä? Itse matkustan vain vr:n äkkilähdöillä tai ostamalla lipun juuri ennen junan lähtöä, yleensä samana päivänä.
 
Siis sinä et jaksanut/osannut lukea mitä ostit, VR toimi täysin julkisesti ilmoittamiensa lippuehtojen mukaisesti, ja sinä haluaisit että joku virkamies toteaisi sinulle vielä saman asian?

Great plan, pal! :cool:
 
aloittajaaaa
Ei ole VR:n vika että itse mokasit. Kannattaa lukea ennakkolipun säännöt ennen sen ostamista. Peruutusmaksu nousi sen vuoksi, että aiemmin ihmiset ostivat huolettomasti lippuja eivätkä peruneet ennen matkan lähtöä, eihän se ole kannattavaa.
Opiskelijatodistus on virallinen! sen pitäisi käydä jokaiseen asiaan suomen kolkassa.. eipä ole tullut matkustettua ennen junalla.. Toivottavasti itse mokaat myös :)
 
"rrr"
Opiskelijatodistus on virallinen! sen pitäisi käydä jokaiseen asiaan suomen kolkassa.. eipä ole tullut matkustettua ennen junalla.. Toivottavasti itse mokaat myös :)
Kyllä kaikki opiskelija-alennusta antavat tahot mitkä itselleni nyt mieleen tulee vaativat opiskelijakorttia. En tosin ole kokeillut koskaan josko käytännössä hyväksyisivät todistuksenkin.
 
[QUOTE="rrr";30476184]Kyllä kaikki opiskelija-alennusta antavat tahot mitkä itselleni nyt mieleen tulee vaativat opiskelijakorttia. En tosin ole kokeillut koskaan josko käytännössä hyväksyisivät todistuksenkin.[/QUOTE]
Saa olla aika pöljä firma, joka semmoisen paperikopion hyväksyisi yleisesti alennukseen oikeuttajiksi. Väärennöksen potentiaali on aika paljon suurempi kuin korteilla. A4-alennuksella kulkijoita olis kohta kaikki.
 
bokhbohhiio
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30476210:
Tarina tosin ei kerro, miksi ap ei voi hommata sitä opiskelijakorttia, vaan mieluummin heittää liput roskiin ja ostaa tuplasti kalliimmat tilalle.
Opiskelijakortin saaminen netistä kestää varmasti pidempään kuin viikon :)
 
biiuhi
[QUOTE="rrr";30476230]Turussa lienee VR:n lipunmyynti-/palvelupiste?[/QUOTE]
Kyllä.. Suuntaan heti huomenna sinne selvittämään asiaa :) eikä haittaa vaikka saa kalliimman vaihtoehdon kunhan rahat ei täysin hukkaan menisi
 
vierass
Tietääköhän joku, onkohan mahdollista vaihtaa ennakkolippu kalliimpaan vaihtoehtoo ? :)
Eipä taida onnistua.
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/ennakkolippu

Nyt sitten hankit joko sellaisen kortin itsellesi, millä sen alunnuksen saa tai kauppaat liput jollekulle toiselle opiskelijalle, joka voi ne käyttää. Tosin noista nykyisistä lipuista en osaa niin sanoa, että onko ne miten henkilökohtaisia, tulee niin vähän junalla matkusteltua.

Omaan opiskeluaikani alkuun sai liput pelkästään menopaluuna opiskelijahintaan, kunnes siihen vihdoin tuli muutos - itsekin siitä palautetta laittelin. Silloin kävi kauppa toisen suunnan lipuista opiskelijoiden kesken.
 
uheiurheo
[QUOTE="rrr";30476252]No siis ota se opiskelijatodistus (suht tuore pitää olla) ja valokuva itsestäsi mukaan niin saat ostaa ~10 eurolla VR:n opiskelijakortin.[/QUOTE]
Juu, tiedätkö että saako sen heti? :)
 
"haloo"
Sähän saat seillä opiskelijatodistuksella ja valokuvalla itsellesi opsikelijakortin juna-asemalta. Tietty sellaiselta jossa on lipunmyynti. Käy hakemassa se VR oma kortti. Sen saa samalla kertaa kun meet todistuksen ja kuvan kanssa sinne. Eikä maksa mitään.
 
"rrr"
[QUOTE="haloo";30476300]Minusta se kortti oli maksuton 2v sitten... en ole ihan varma[/QUOTE]

En tiedä mitä se juuri kaksi vuotta sitten oli mutta ainakin sellaiset neljä-kuusi vuotta sitten on ollut maksullinen. Sitä en muista pitääkö maksaa vain se kortti yhden kerran vai joka vuosi uudesta lukuvuositarrastakin.

AP, ainakin ennen sen on saanut heti mukaan joo. :)
 

Yhteistyössä