[QUOTE="annikki";30475394]Eli olemme miehen kanssa seurustelleet nyt 4 vuotta. Muutin miehen omistamaan asuntoon vuosi sitten. Nyt minua alkaa ottamaan päähän se, että täällä on asuttava täysin miehen ehdoilla. Mitään ei saa muuttaa omaksi mieleisekseni. Huonekalut, jotka hän oli ostanut ex-vaimonsa kanssa ovat hänen mielestään hyvät, uusia ei osteta. Omat huonekaluni jouduin myymään ja antamaan pois, eihän ne tänne sopineet kun miehen huonekalut olivat jo paikallaan. Hänen huonekalujaan en saa edes siirtää, ne ovat kuulema jo hyvällä paikalla.
Seiniä ei saa maalata tai uudelleen tapetoida, ellen maksa ammattimiehelle, joka tulee sen tekemään. Ja väri- ja tapettivalinnat olisivat miehen. Verhoja olen saanut vaihtaa. Mitään tauluja tai hänen lastensa valokuvia ei saa siirtää tai muuttaa, esim. laittamallal uusiin kehyksiin. Omien lasten kuvia ei mielellään saa laittaa olohuoneeseen. Lemmikkiä en saa ottaa. Pitää kysyä lupa jos haluaa esim. saunan lämmittää, sehän on miehen. Sanoin miehelle, että ei tämä minun kodiltani tunnu, niin hän ihmetteli kovasti. Saanhan täällä asua, hän sanoi. Loukkaantui oikein ja piti mykkäkoulua, kun olen niin kiittämätön ettei hänen tarjoamansa talo kelpaa. Hyvä talohan se on, hänen ja exänsä rakentama. Uuteen hän ei halua lähteä muuttamaan, eikä huvita enää toista taloa rakentaa.
Edellisessä liitossa, joka muuten kyllä ei toiminut, sain täysin vapaat kädet sisustuksen ja kodinhoidon suhteen. Täällä ei. Siivota saan ja maksaa oman osuuden laskuista, sekä ylimääräistä asumisesta. Pihaa saan laittaa, siitä hän ei paljon mukise, mutta ei mitään pensaita tai muuta saa istuttaa, joka hänen ruohonleikkuutaan häiritsee. Hävettää tämä tilanne, kun koko sukumme naiset (minä mukaanlukien) ollaan sisustushörhöjä, ja nyt asun ruskeassa pömpelissä missä ei saa mitään laittaa. Kaatuuko tämä suhde tähän?[/QUOTE]
Juuri tältä miehistä tuntuu asua "omassa" kodissa...